Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dugnad når barnet er over 18 år

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-19, 23:46   #21
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Det høres fornuftig ut å ta opp dette med klubben, andre vil vel havne i dette etterhvert?

Kanskje de har nok ulike skift/dugnader til at de kan gi dugnadstider som passer til en utøver som er interessert i å stille?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:50   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det høres fornuftig ut å ta opp dette med klubben, andre vil vel havne i dette etterhvert?

Kanskje de har nok ulike skift/dugnader til at de kan gi dugnadstider som passer til en utøver som er interessert i å stille?

Det kan hende, men det er rett og slett ikke mye dugnad i svømmingen, så jeg tror ikke det har mye for seg å ta det opp, og jeg har heller ikke noe behov for å ta opp dette fordi det har vært mye viktigere ting å ta opp tidligere. Det er heller ikke helt sånn at alle havner her etterhvert, for de fleste slutter dessverre å svømme før de er voksne. Akkurat det er synd.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 09:47   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Hos oss, fotball, blir dugnadene mer og mer overtatt av ungdommene selv fra de begynner på ungdomsskolen. Først foreldre og ungdommer sammen, så hovedvekt av ungdommer med noen foreldre som organiserer og veileder. I den grad det er spillere over 18 år så regner jeg med at de tar fullt ansvar for dugnad. Men hos oss er dugnad knyttet til andres kamper, sånn at det er mulig for aktive spillere å delta (og at foreldre kan se sine egne spille).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 10:06   #24
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Jeg mener at alle dugnader for egen fritidsaktivitet som det er forsvarlig og gjennomførbart at barnet/ungdommen selv kan gjøre, bør de også ta ansvar for. Rent prinsipielt. Man kan selvsagt ikke være tidtaker eller stå i kafeen om man selv deltar i svømmekonkurransen. Men man kan eksempelvis fint plukke søppel eller dele ut saft på et herværende stor sykkelritt, om man er 14 eller 16 og spiller fotball (dersom ikke krasjer med en kamp, da).

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 10:31   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Jeg mener at alle dugnader for egen fritidsaktivitet som det er forsvarlig og gjennomførbart at barnet/ungdommen selv kan gjøre, bør de også ta ansvar for. Rent prinsipielt. Man kan selvsagt ikke være tidtaker eller stå i kafeen om man selv deltar i svømmekonkurransen. Men man kan eksempelvis fint plukke søppel eller dele ut saft på et herværende stor sykkelritt, om man er 14 eller 16 og spiller fotball (dersom ikke krasjer med en kamp, da).

Ja, selvsagt.

Det er som sagt lite dugnad her. (Mye mer i korpset, men også der mindre enn i andre korps.) Det er stort sett kafé-greier det er snakk om en sjelden gang.

Det er heller ikke slik at min ungdom ikke skjønner dette, men jeg lurer litt på forventningene til klubben, særlig med tanke på at det ikke er mange over 18 der. Og mye av grunnen til at jeg startet tråden er for å høre hva som er vanlig. For i korpset til yngstemann vil vi etterhvert støte på samme problemstilling, men i langt større grad. Og det er greit nok at ungdommen selv kan stille på dugnad, men jeg har mine tanker om hva andre foreldre vil mene om å ikke stille opp som forelder der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 10:34   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Men er ikke dette noe som vil gå seg til? Det er vel ingen som vil forvente at foreldrene til en 25 åring skal stille på dugnad? Jeg tenker vel at man stiller så lenge ungdommen bor hjemme/går på videregående.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 10:43   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men er ikke dette noe som vil gå seg til? Det er vel ingen som vil forvente at foreldrene til en 25 åring skal stille på dugnad? Jeg tenker vel at man stiller så lenge ungdommen bor hjemme/går på videregående.

Hehe, nei, tviler på at det forventes. Som sagt, dette er ikke et problem. Lurte bare på om dette er noe klubber, foredlingen og foreldre har et bevisst forhold til. Samt at jeg ser at foreldrene til 19-åringene i korpset fremdeles gjør mye, kanskje aller mest.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 11:55   #28
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

I korpset hos oss er "kravet" at det stiller en voksen + musikanten på loppemarked, uansett alder. Det handler jo mest om at man trenger flest mulig. Når vi har kakesalg/garderobe som dugnad i kultursalen, er det jo ikke noe i veien for at de eldste ungdommene møter uten foreldre, men veldig få gjør det i praksis.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 12:12   #29
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Hos oss er det stort sett ikke spesifisert hvem som skal gjøre dugnadsoppgaven den enkelte deltaker er pålagt etter en viss alder. Hvis ungdommen kan utføre det selv, gjør de det. Hvis ikke må de selv finne en som kan delta. Det samme gjelder i voksenkorpset jeg går i. Der er det ofte musikantenes store barn som står i kafeteria, garderobe etc, det er samboere, menn, koner, kjærester osv som er fanebærere, koker kaffe, selger billetter osv.
Jeg synes det er helt ok at oppgaver fordeles til de som er med, og så får det være opp til den enkelte hvordan de løser oppgaven, ev bytter den bort.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no