Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Madam Mims gamle ukemenyer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 22:37   #61
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Jeg skal ihvertfall ha en positiv ting ut av min nye tilværelse som 50%-mamma - bedre middager som jeg har tid til å planlegge...

De fleste oppskriftene er klippet ut i mitt eget oppskriftsarkiv og allerede skrevet ut!

  Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 20:25   #62
Glede!
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6
Glede! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Her var det endel som må testes ut!

Glede! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:04   #63
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Opprinnelig lagt inn av Glede!, her.

Her var det endel som må testes ut!

Signerer.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:46   #64
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.389
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Jeg lagde tomatsuppa di i går, Mim, og jeg ble ikke helt fornøyd irkete:

Denne oppskriften ble brukt:

Sitat:

Hjemmelaget tomatsuppe, 4 porsjoner, ca 15-20 minutter.

2-3 ss smør
2-3 ss (øko-)hvetemel
1,5 liter kokende vann
1 glass økotomatpuré
1 boks hermetiske økotomater

smelt smøret, rør inn hvetemelet og spe med vannet, ha i tomatpuré og hermetiske tomater. Smak til med havsalt, kvernet pepper og en liten klype sukker. Jeg synes det er godt å ha litt urter eller chili i, men prøv deg frem.

Kan du spesifisere hva du gjør for å få mer spennende smak? Jeg hadde oppi en buljongterning type kjøttbuljong, og uten den hadde det blitt en veldig vannaktig smak er jeg redd.

Kanskje litt currypaste kunne vært noe som en liten vri? Da blir det mer indisk suppe, men det er jo også godt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:52   #65
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Jeg pleier å koke kjøttboller på forhånd i kraft/buljong, og bruke denne til å spe med. Og så pleier jeg gjerne å presse noen hvitløksfedd i smøret før jeg har i mel, og å ha i litt basilikum eller oregano. Og en fløteskvett.

Skal faktisk ha denne til middag i dag.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 16:09   #66
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.720
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Jeg har i masse pepper og meksikansk chilipulver. Og litt oregano, koriander, basilikum eller hva jeg nå har i huset. Blir ikke tam på smak DA, nei.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 16:20   #67
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.389
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Skilpadda: Bruner du kjøttbollene først og så koker dem i kraft? Eller bare legger kjøttboller rett i kokende/varm buljong?

Takk for kryddertipsene!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 16:25   #68
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Skilpadda: Bruner du kjøttbollene først og så koker dem i kraft? Eller bare legger kjøttboller rett i kokende/varm buljong?

Rett i kokende buljong. Det går sikkert an å koke dem rett i suppa også, men det blir så fullt, synes jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 16:29   #69
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.720
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Jeg koker rett i suppa. :har stor kjele:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 18:29   #70
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Jeg bruker gjerne å ha i biter av grov kjøttpølse, bruker heliosbuljong eller egen kraft, eller en boks med kjøtboller og kraften + litt ekstra vann. Jeg har gjerne i rød paprika. chili, basilikum, oregano, hvitløk, osv. Oppskriften er en basis. Prøv deg frem.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:47   #71
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Lurer på om det kommer noen nye forslag til ukemeny fra madammen snart? Synes forslagene dine er så gode, men vil jo ikke bruke dem opp, så vi blir lei av den gode maten!

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 20:20   #72
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Jeg la ut en ny en forleden...?

To ukemenyer

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:34   #73
Oschi
Nykommer
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Innlegg: 138
Oschi er litt kul
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Abbonerer.

Oschi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:26   #74
Kalima
Aktiv
 
Kalima sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 106
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Supre greier, jeg abbonerer!

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 10:41   #75
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Genial tråd. Her skal jeg plukke tips! Selv om jeg nok heller ikke kommer i Angeliques tøy med det første.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 12:33   #76
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Genial tråd. Her skal jeg plukke tips! Selv om jeg nok heller ikke kommer i Angeliques tøy med det første.

Jeg har ekstremt god tid for tiden, og har herved bestemt meg for å erverve noen kunnskaper om matlaging.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 00:56   #77
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

utrolig flotte oppskrifter!!!

Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:12   #78
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.919
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Afrikansk gryte
INGREDIENSER:
...
(For de kjøtthungrige kan man ha i 200-300 g findelt lammekjøtt)

FREMGANGSMÅTE:
Fres løk, hvitløk og krydder i oljen
Kryddermengden kan varieres. Smak deg frem. Dersom du skal ha lam kjøtt; stek kjøttet først. Tilsett buljong, kikerter, kylling og grønnsakene som er skåret i store terninger

Denne skal vi ha til middag idag, men kylling...? Den står ikke i ingrediensene

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:03   #79
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.919
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Men knallgod var den, nam nam!! Jeg hadde i gule splitterter istedetfor kikerter siden det var det vi hadde, og det ble en deilig og varmt krydret rett. Lillegutt elsket den! Og alle DE grønnsakene!!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 20:26   #80
Nany
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 9
Nany har et hav av muligheter foran seg
Smil

Sv: Madam Mims gamle ukemenyer

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

det er en av drømmene mine, det. Og starte en reell "husmorskole". En type kurssted der jeg kan lære folk å lage god og sunn hverdagsmat, markedsføre øko-fra-bunnen-filosofien min og la folk slappe av, lage boller og nyte naturskjønne omgivelser. Jeg har tomt.

Wow...god idee....sunn hverdagsmat vil vi ha....fint at du er der for inspirasjon....

Nany er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ukemeny, ukemenyer

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no