Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ukeshandling med Oda

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-22, 21:39   #61
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.789
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Vi bruker også Oda når vi skal ha mye basisvarer, men nå sist gang var det tomme for mesteparten og jeg gidder ikke bare kjøpe melk lizzom...
Men, rett skal være rett, ofte når vi handler blir det for nesten to uker enten om vi gjør det her eller der. Og supplerer ved behov..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 21:48   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Vi kjøper fem poser med yoghurt naturell, sånne store «klemmeposer», hver uke og må likevel av og til kjøpe flere i løpet av uka. Men ingen her spiser cottage cheese.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 22:01   #63
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi kjøper fem poser med yoghurt naturell, sånne store «klemmeposer», hver uke og må likevel av og til kjøpe flere i løpet av uka. Men ingen her spiser cottage cheese.

De klemmeposene varer mye kortere enn tilsvarende mengde i beger, er min erfaring. Vet ikke hvorfor, men det er det samme med tubeost vs beger.

Jeg elsker cottage cheese i grøten (blander 50/50), med syltetøy, blandet med gresk yoghurt, med lemon curd eller med litt granola. Mulighetene er mange med den klumpete osten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 22:06   #64
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

De i beger har en annen konsistens. Det er mye mer flytende.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 22:13   #65
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.053
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Apan, jeg trodde jeg var den eneste som kjøper 3 cottage cheese hver eneste uke.

Åh nei da. Her er det mest 17-åringen og jeg som spiser det, men det hender hun på 12 også tar.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 22:20   #66
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Jeg er altså helt avhengig av Oda. Det blir uten tvil billigere for oss enn å småhandle, og jeg er så glad for å slippe å bruke ekstra tid i butikker. Men vi kjøper frukt og litt helgegreier utenom.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 22:37   #67
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.804
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Naboen bruker Oda og er da formodentlig fornøyd. Jeg er skeptisk til sjåførvilkårene deres og er ellers veldig fornøyd med Meny her, hvor man både kan få hjemlevering eller få plukket varene og hente på vareinngangen deres. Liker godt at man kan endre handlelista, at man velger selv hva man vil ha erstatningsvare på, og så bruker jeg kommentarfeltet til plukkeren aktivt: «Ønsker brødet oppskåret og i plastpose». «Ønsker bananer som er helt gule». «Ønsker olivensåpe hvis tilgjengelig, ellers åpen for andre dufter bortsett fra orkide. Hvis det bare er orkide skal jeg ikke ha såpe denne gangen».

Har alltid vært veldig fornøyd. Det skal sies at butikken generelt har veldig god kvalitet på grønt, så jeg er ikke redd for å la andre plukke.

Så fant jeg ut nylig (annen Menybutikk) at hvor kjøpet er registrert i appen kan man kjempelett reklamere. Valgte bare varen i kvitteringen, reklamerte med bilde av feilen og på et par timer var feilen akseptert og pengene på vei til konto.

Liker også godt å støtte nærbutikken. En annen ting jeg liker er å booke en leveringsslot noen dager fram, og så kan jeg legge til og endre på handlelista over noen dager. Bruker det særlig til storhandel til jul og denslags.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 22:38   #68
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.053
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Hva man ender og hva man liker og trenger, avhenger jo både av hva man prioriterer og hvor mye man handler. Dersom man har behov for å dra til mange ulike butikker hver lørdag for å skaffe varene man trenger, tror jeg ikke Oda kan dekke behovet. Om man ønsker å betale for Meny sine varer, tviler jeg ikke på at det er like bra å få det levert derfra, men det er helt uaktuelt for oss å handle annet enn enkeltvarer på Meny av prismessige hensyn. Enda jeg også synes det er mye mer inspirerende inne på Meny enn på Rema. Selvfølgelig.

Om man ønsker å spare seg for den tiden det tar å ta en stor ukeshandel hos en lavpriskjede, tror jeg Oda er et godt alternativ. Vi går ofte gjennom tilbudene der og benytter oss av feks 3 for 2 etc, for å utnytte det bedre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 22:44   #69
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Vi har brukt Oda i mange år og er veldig fornøyde. Oda ble vel best på pris i en stor pristest i høst, stemmer ikke det?

Hvis dere planlegger litt og kan gi leveringen noen dager ekstra er det mulig å få varer fra Strøm Larsen og andre skikkelig gode kvalitetsprodusenter. Det sparer man jo litt tid på, hvis alternativet er å farte byen rundt etter spesielle varer.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 22:56   #70
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.830
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Vi har brukt Oda til de tunge tingene og de tingene det blir volum av. Og de tingene vi bare skal ha uansett. Det blir en del. Vi har spart mye bæring. Tid og bæring er viktig for oss.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 00:04   #71
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.789
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Jeg har nå i høst funnet ut at Kiwi er billigst. Ref. tidligere innlegg hvor Oda og Meny hadde samme pris på Delikat kyllingsalat til 41 kr, mens Kiwi har samme produkt til 32 kr.
Melk er feks 10 øre billigere hos Oda enn Meny.
Min drøm er at Kiwi starter med hjemlevering...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 06:29   #72
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Vi handler kanskje to ganger i året på Meny, så det er ikke et reelt alternativ. Vi har Spar som aller nærmeste butikk og samme der, uaktuelt pga pris. Da drar vi på Kiwi, hvis hi ikke handler på Oda.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-23, 18:55   #73
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Har brukt Oda den siste måneden siden jeg er på krykker og ikke får kjøre bil. Det har vært utrolig greit! Praktisk å måtte planlegge middager.

Usikker på hva vi gjør når jeg kan kjøre igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 08:58   #74
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Vi prøvde en gang. Bare rot og feil varer. Vi fikk en hel kasse med noen andres ting som vi måtte holde kaldt etter beste evne til de gadd å komme og bytte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 09:24   #75
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Jeg sjekket akkurat ca. 20 helt tilfeldige produkter/matvarer vi pleier å bruke mye av. Og absolutt alle kostet 5-10 kroner mer enn hos vår lokale Kiwi og Xtra, så for oss hadde det vært helt uaktuelt. Det ville utgjort flere hundrelapper ekstra i uken.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 09:25   #76
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.910
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Jøss, vi har handlet fra Oda hver uke i ca tre år nå og har aldri opplevd hverken å få andres varer eller at våre varer har havnet hos andre. En gang fikk vi feil vare (de tok en pose spinat i stedet for koriander, vi fikk pengene for spinaten tilbake) og én gang (da det var fryktelig mye snø) kom de en time forsinket (da fikk vi uten å be om det gratis levering på neste bestilling) og det er det eneste jeg kan plukke på.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 09:32   #77
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Vi har også veldig gode erfaringer med handling fra Oda eller Meny. Veldig få feil og leveransen kommer når de sier det. De veldig få gangene det er feil, er kundeservice tilgjengelige og hjelpsomme. Det eneste jeg er misfornøyd med er søkefunksjonen på sidene deres. Det kommer opp mange varer som ikke burde være der. I tillegg er det ikke mulig å sortere f.eks. på pris, noe som burde vært svært enkelt for dem å få til (men de vil vel helst selge de dyreste varene..) Vi har Kiwi 200 meter unna, men bestiller en del likevel pga. begrenset utvalg på Kiwi eller mye å bære opp (3. etasje uten heis). Har heller ikke bil selv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 09:33   #78
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.910
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Ja, jeg savner også å kunne sortere på pris.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 10:38   #79
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Man kan sortere etter pris når man går inn på varene via kategoriene, men ikke når man søker dem frem.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 12:07   #80
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ukeshandling med Oda

Har ikke opplevd feil, hyggelige sjåfører som bærer inn for meg og leverer på tiden selv i uværet i går. Ikke merket at det er dyrere heller. Handler normalt på Kiwi.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no