Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-15, 23:10   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Vi bor i en liten enebolig. Den har håpløs planløsning og ligger klin inntil naboene, men vi trives i området og har egentlig ikke lyst til å flytte på oss, iallfall ikke langt. Med langt mener jeg over en kilometer..

Vi ser etter hus, men det er lite utvalg, mest store renoveringsobjekter, og dessuten bor vi i noe jeg tror er Norges dyreste boligmarked. Man betaler 7-10 mill for ei rønne.

Jeg kunne gjerne bodd i leilighet. Men den måtte hatt gode solforhold og enorm terrasse. Jeg trives også med uteplass på bakkeplan. Men så har jeg kommet på noe jeg aldri før har tenkt på som ideelt: Rekkehus! Det må da være fint? Saken er at vi har begrenset boevne, for å si det litt flåsete, men vi suger altså på vedlikehold og har konstant dårlig samvittighet. Alt fra store ting som maling av hus til småting som plenklipping. Og vi har allerede knøttliten hage...

Men det er så mange som er negative når jeg sier det. Som om enebolig er Det Eneste Rette når man er Voksen. Jeg trenger ikke enebolig. Men jeg trenger en liten og lettstelt grønn flekk og morgensol og kveldssol. Og midt på dagen-sol, selvsagt.

Er det mindre vedlikehold med rekkehus? Og er det billigere mtp vedlikehold? Jeg misliker å bruke penger på vedlikehold...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no