Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

[Akvarium] Noen flere som driver litt med fisk?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-12, 12:53   #1
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

[Akvarium] Noen flere som driver litt med fisk?

Jeg har gjort et par byttehandler i det siste, og uten å bruke et rødt øre, har 60-literen blitt bytta inn i en 115-literstank, samt at jeg har hentet en fullt utstyrt 40-liter som oppe å kjøre allerede. I tillegg har jeg hentet et 20-literskar som skal brukes som yngeltank etterhvert.
I den lille tanken skal det primært bo guyppier, men etterhvert har jeg tenkt å bruke den til å få dvergguyramiene til å yngle, det krever litt spesielle forhold.
Ancistrusenen mine fikk et stort kull som kom ut av hula for en drøy uke siden, og platyen har også ynglet. Ungene synes det er utrolig stas når fiskene tydeligvis trives så godt at de formerer seg, så nå skal vi innrede 115-literstanken. Jeg har innvendig filterpumpe som er stor nok, og varmekolbe. Har tenkt å bytte ut grusen jeg har nå med lys sand, og ellers beholde planter og røtter.
Jeg har også lyst til å montere en boblelist, er det noen som har gjort det før som kan fortelle meg hva jeg skal kjøpe?
Hva slags luft/filtersystem anbefales for noe så lite som 20-liter? Jeg har ingen erfaring med nanotanker og hva som skal til for at de ikke krasjer.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no