Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp til sofatrekk-valg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-13, 13:54   #1
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Hjelp til sofatrekk-valg

Ja da er tiden inne med å kjøpe ny sofa. Problemet er hva slags trekk skall den ha. Siden vi har en del diskusjon om dette hjemme så tenkte jeg å spørre orakelet fp. Saken er den at jeg har to barn og en drøss med hunder. Hundene er de verste de tar med seg skit på sofaen mye skit så vi må ha en som er enkel å rengjøre. Og uhell med valper kan også forekomme.

Så jeg står på mitt at jeg leste mikrofiber er bra. Han påstår hud er bra. Men hva sier dere mikrofiber,hud,vask bart trekk??

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 14:04   #2
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: hjelp til sofatrekk valg:)

Hud er kjempeenkelt, det er bare å tørke av med en fuktig klut. Ulempen, hvis man skal ha hunder i den, er at huden kan få riper etter klørne.
På den andre siden, mikrofiber er også enkelt å vaske, ikke like enkelt, men enkelt, og mindre sannsynlig at får riper etter klørne. Men jeg opplever at de flekkene i mikrofibersofaen som er blitt permanente (eller som jeg hvertfall ikke har fått bort enda) er kommet fra fuktige, skitne hundepoter.

Bill. mrk. Har både hund, sofa i hud og sofa i mikrofiber

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 14:05   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: hjelp til sofatrekk valg:)

Jeg har mikrofiber, ønsker meg skinn.

Men jeg har lys beige sofa og grisebarn. Det er vaskbart i maskin, det er jo positivt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 16:34   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: hjelp til sofatrekk valg:)

Vaskbart trekk Nå har vi ikke kattene lenger, men det var veldig greit å kunne kaste trekket i maskinen da de tilfeldigvis hadde kastet opp en hårball f.eks. Ikea har trekk man kan vaske på 60 grader.

Skinn/hud er rett og slett ubehagelig å sitte på sommer som vinter (kaldt eller klamt), og så sklir man liksom unna. Den gir ikke motstand.

Mikrofiber har jeg ikke noe erfaring med.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no