Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-09, 10:54   #1
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Hei!

Vi skal på bilferie! Er det noen som har:

- tips til hyggelige byer å se?
- tips til ok og ikke altfor dyre hoteller / hostels / kroer / pensjonater?
- tips til severdigheter vi bør få med oss.

Vi skal kjøre ned gjennom Tyskland, over i Frankrike ikke så langt nord for Rivieraen og følge kysten ned gjennom Spania til Alicante!

Supertakknemlig for svar!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 15:16   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Lübeck er nydelig.
Akkurat passe kjøreavstand fra Oslo også. Scandic hotell bruker alltid vi der.

Ellers er vi glade i Baden Baden - det er en fin dagstur fra Lübeck igjen. Monaco er fint å ta en snartitt på, eller gamlebyen i Nice. Og hvis dere liker berg-og dalbaner kan jeg anbefale motorveien fra Nice og ned mot grensen til Italia.

  Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 15:34   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Moseldalen er vakker! Cochem og Bernkastel er veldig koselige byer. Og ditto smilefjes på motorveien fra Nice til Italia, på toppen der er det forresten en helt skjønn borgby som heter... øh. En veldig fin by.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 20:32   #4
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Vi var på bilferie i fjor. Destinasjonen var i Alicanteområdet. Men vi hadde (har) to små barn og tok først ferjen til Kiel for å så kjøre til Berlin der vi var en natt og en dag, og så tok vi biltåget derfra til Narbonne i sør Frankrike. Biltågen var ok, men forferdelig å sove på.
Så kjørte vi fra Narbonne ned til Spania. Det var ca. 50 mil om jeg ikke husker feil. Hvis barna våre vært større, så hadde vi nok satset på å kjøre gjennom Frankrike og, men det er en drøy tur det altså! Jeg har selv kjørt der flere ganger som barn.
Uansett, i sør Frankrike så vi mange flotte steder og vingårder som er koselig å stoppe på. Veien derfra til Alicante var veldig fin. Naturen var så vakker og veiene veldig bra for det meste. Mange veitoller, husk penger i forskjellige valører eller betalkort.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 09:54   #5
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Moseldalen er vakker! Cochem og Bernkastel er veldig koselige byer. Og ditto smilefjes på motorveien fra Nice til Italia, på toppen der er det forresten en helt skjønn borgby som heter... øh. En veldig fin by.

Signerer alt dette, selv om Moseldalen og Riendalen har LITT sånn "pensjonistpreg" da. Men vakkert; ja. Og de koselige byene kommer som perler på en snor. Og masse god vin, selv om det kanskje ikke står øverst på prioriteringslisten på biltur

Min største anbefaling er Marineland på Rivieraen, like utenfor Antibes. Spekkhoggershow, delfinshow, selshow, haier etc. i akvarium osv. På samme område har de også badeland, en slags gård med masse aktiviteter for barn etc. Noe for barn i enhver aldersgruppe, men "gården" ("Wild West") er vel for de minste da. Sønnen vår på tre elsket det! Sakset fra
hjemmesiden til han vi leide leilighet til: Du finner....

La Petite Ferme Provencale (den lille gården), La Jungle des Papillons (sommerfugl-jungelen), Adventure Golf og Aqua-Splash. På gården kan barn oppleve gårdsliv fra ponniryggen eller fra en liten elvebåt. I jungelen får de se blant annet sommerfugler, flaggermus og asiatiske otre. Adventure Golf har en 18-hulls minigolfbane i tropiske omgivelser. Vannparken Aqua-Splash byr på bølgebasseng og 12 vannrutsjebaner.

Vi hadde base i Antibes/Juan Les Pins sist vi var i Frankrike. Viu kjørte mye rundt omkring og Eze en fantastisk koselig liten fjellandsby og fin å kjøre innom. Nice og Cannes kan også være greie å være innom, kanskje spesielt Nice synes jeg. Cannes er liksom shoppings og strand (bedre strand der enn Nice), mens Nice har litt mer synes jeg (mulig jeg ikke kjenner Cannes godt nok). Vi var innom flere andre koselige små og større steder også, men mest av alt vil jeg faktisk anbefale Marineland fordi det var så imponerende med de spekkhoggerne. http://www.marineland.fr/Killer-whal...8700-L=EN.aspx

Når det gjelder Spania så er jo Barcelona fantastisk da. Kan jo hoppe på sånn der turistbuss en dag og gå av og på bussen for å se katedralen, den der Gaudiparken etc.
F.eks: http://www.barcelona-tourist-guide.c...ona-gaudi.html

Ellers har jeg bare vært på solferie på plasser jeg knapt nok husker i Spania

God tur!!!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:06   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Moseldalen er vakker! Cochem og Bernkastel er veldig koselige byer. Og ditto smilefjes på motorveien fra Nice til Italia, på toppen der er det forresten en helt skjønn borgby som heter... øh. En veldig fin by.

Eze! Eze heter byen!

Det er veldig fint å kjøre langs rivieraen, og så liker jeg Antibes. Mye mer sjarmerende enn Cannes og Nice.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:07   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

(Åja, nå leste jeg litt nøyere det Rabarbraen skrev. )

Men, ligg unna den dyreparken som ligger, hm, i nærheten av Antibes et sted. Husker ikke hvor. Den var bare trist.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:27   #8
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Rabarbraen Hihi. Søtt!
Ja, Eze er fantastisk fin. St. Paul også og flere andre. Gourdon? Husker litt dårlig.. hehe. Dyrehage? Går ut ifra at du ikke mener Marineland, for den er ikke trist da. Men en gjør seg jo noen tanker om hvordan det er for dyr og fisk å være så "innestengt" som det tross alt blir da. Det er jeg enig i.
Den vester zooen jeg har vært i var i Bangkok. Der var det bare asfalt for mange av dyrene og skilpaddene for eks. lå i hauger oppå hverandre, det var så fullt... for ikke å snakke om de andre, større dyrene og den minimale plassen.

Er for øvrig enig i at Antibes er koseligere enn både Nice og Cannes. Se annen link vedr. den franske rivieraen:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=65150

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 11:04   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Nei, ikke Marineland, der har jeg ikke vært. Lurer på om den het Antibes Zoo, jeg? Det var i hvertfall små innhegninger, masse flotte dyr, men ufattelig vond smak i munnen når det var et "show" med kuede rovkatter (pantere, tigere, løver) hvor dyrepasseren skulle bevise hvor mye sjef han var, og satte seg på de når de lå på bakken og sånn. Ikke noe kult.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 12:59   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilferie Tyskland, Frankrike og Spania

Eze ja!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no