Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-12, 14:14   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Jeg skal kjøpe enten Kitchenaid eller Kenwood major. På meg så virker det som jeg får mer for pengene ved å velge en KW, men KA'en er så fin å se på.

Stemmer det at KAs motor bare er 300w?

Hvordan er den til å elte brøddeig i? Er den kraftig nok? (KW sin har jo mye høyere watt.)

Hvor mange brød får dere ut av mengden deig?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:24   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Motoren kan være kraftig selv om den er mange færre
W. Det er ikke bare det som betyr noe!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:26   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Det ligger veldig mange tråder her inne som svarer på akkurat det du spør om.

Jeg har en Kitchen Aid og er fornøyd, og baker to brød i slengen med den. Det holder for oss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:29   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Det har visst noe med motorens plassering å gjøre, tror jeg. Var det ikke sånn at når motoren var rett over eltekroken (som på KA) så klarer man seg med mye mindre watt?

Jeg er veldig fornøyd med min KA. Den er ypperlig til mitt bruk, men jeg baker ikke brød.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:30   #5
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Hvis du skal bake mange brød i slengen, må du nok vurdere Kenwood. Jeg baker to brød, en bolledeig, pizzadeig, lanpannekake... den passer fint til vårt behov, og tar seg godt ut på benken.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:43   #6
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det ligger veldig mange tråder her inne som svarer på akkurat det du spør om.

Jeg har en Kitchen Aid og er fornøyd, og baker to brød i slengen med den. Det holder for oss.

Aha.. Skal søke i kveld.

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Hvis du skal bake mange brød i slengen, må du nok vurdere Kenwood. Jeg baker to brød, en bolledeig, pizzadeig, lanpannekake... den passer fint til vårt behov, og tar seg godt ut på benken.

Ja, det sier du noe. Må tenke igjenn om hva vi faktisk skal bruke den til.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:56   #7
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Jeg baker ofte store porsjoner (type 40 rundstykker eller boller) og da er den store bollen på KW Major helt super!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 15:00   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Jeg baker også 40 boller i KAen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 15:11   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Jeg liker ikke å bruke mer enn en kg mel i min KA. Det går sikkert an litt mer, men ikke mye mer tror jeg.

Pro: den står på benken og er lett tilgjengelig. Oftest baker jeg små ting, og da er den perfekt.

(men nå har jeg begynt med sånne eltefrie rundtstykker, så da behøver jeg ingen KA til det lenger)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 18:22   #10
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Jeg har begge og foretrekker absolutt KA. Den tar ca 40 boller, eller to brød. Baker svært sjelden mer, og om så - tar jeg frem KW. Siden jul har enda ikke Kw vært oppe fra boden. Den bråker mindre, og hopper ikke rundt på benken slik KW gjør.

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 18:26   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Leste et sted at eltekroken og vispen på KA er bedre fordi den er nærmere bunnen og får med seg alt, mens Kenwooden ikke får med seg alt nederst?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 18:30   #12
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Leste et sted at eltekroken og vispen på KA er bedre fordi den er nærmere bunnen og får med seg alt, mens Kenwooden ikke får med seg alt nederst?

Dette kan justeres slik som på KA

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 18:55   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Aha, da er det jo ikke noe problem. Jeg hellet mest mot KA pga. dette, men nå ble valget litt vanskeligere igjen.

De har faktisk Kenwood Major TITAN på Obs til 5999, er ikke den samme som koster 10.000 på Jernia?!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:57   #14
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Aha, da er det jo ikke noe problem. Jeg hellet mest mot KA pga. dette, men nå ble valget litt vanskeligere igjen.

De har faktisk Kenwood Major TITAN på Obs til 5999, er ikke den samme som koster 10.000 på Jernia?!

Den til rundt 10.000,- kan du vel koke i også (det klarer jeg ikke helt å se nytten av). Jeg betalte 4.000,- for min Kenwood Major Titan 1500W på www.komplett.no rett før jul.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 07:58   #15
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Jeg baker brød minst en gang i uka, og får nå 3 brød i min KitchenAid. Men da baker jeg med en ganske løs deig. Ser jeg at det blir for mye væske, deler jeg deigen i to, og elter ferdig først den ene, så den andre. (sånn går det når man baker på slump ..)

En tilleggsdimensjon når man velger er selvsagt støy.. KitchenAid bråker mye mindre en Kenwood.

Og wattstyrke er egentlig irrelevant i forhold til funksjon og hvordan kraften blir overført ned i eltekroken/vispen.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:23   #16
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Det viktigste for min del er at den støyer MYE mindre, og at den "spaserer" ikke rundt på benken (KA)

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:38   #17
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Ma Dalton, her.

Jeg baker brød minst en gang i uka, og får nå 3 brød i min KitchenAid. Men da baker jeg med en ganske løs deig. Ser jeg at det blir for mye væske, deler jeg deigen i to, og elter ferdig først den ene, så den andre. (sånn går det når man baker på slump ..)

Bra! Mannen min bakte brød før, men da ble det så få av gangen siden bollen tok max 2 brød. Har sjekket og den er 3,9 liter.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:44   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin

Jeg aner ingenting om KA, men baker fire grovbrød med over to kilo mel i Kenwood Major 1500 W, og er strålende fornøyd med den på alle vis. (Med unntak av prislappen da, takk og lov at jeg fikk min som gave!)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no