Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det virkelig så vanskelig å forstå forskjellen mellom sutring og kritikk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-19, 20:25   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig så vanskelig å forstå forskjellen mellom sutring og kritikk?

Har en kollega som jeg irriterer meg så voldsomt over. Det er akkurat som han ikke skjønner at den han snakker til faktisk må ha ansvaret for det han irriterer seg over, hvis det skal være noe annet enn sutring. For meg virker det helt crazy - skjønner han virkelig ikke ansvarsforholdet betyr alt? Hvis jeg henvender meg til hun som vasker og påpeker at det ikke rengjort der og der, så er det kritikk. Hvis jeg snakker til noen helt andre som jobber med noe helt annet, så er det sutring/klagning.

Jeg skjønner selvsagt at man kan være sur og lei over ting ingen kan gjøre noe med (les: regn, kreft, vondter, pms og dårlig gli på skia. Bare tuller, det plager ikke meg at det er dårlig glid ), men det å ta opp helt konkrete problemstillinger med helt andre enn de det angår? Why? Jeg oppfatter det som en åpning til å ha en lang tirade om hvor fælt og teit alt er, og den som ble spurt må høre på hele hopprennet.

(Har et inntrykk av at vedkommende generelt sett er styrt av hva h*n tenker, føler og opplever og ikke hva som ligger objektivt rundt: Hva kan gjøres med det? Hvem kan gjøre noe med det? Er det rett publikum jeg snakker til? Er det verd å bry seg?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no