Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Betale for flyttevasken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-12, 22:08   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Betale for flyttevasken?

Vi flytter som kjent (?) om en drøy mnd, og det er utn tvil mye å gjøre. For øyeblikket vasker og rydder vi for harde livet for å få huset visningsklart, svigermor kommer visst og hjelper oss om ei ukes tid, det kommer godt med.

Men så er det flyttinga da. Og flyttevasken. Mamma planlegger ivei, og jeg ser ikke hvordan timene skal gå opp. Flyttelasset kjører vi selv, dvs, pappa gjør det, i flere runder med en stor varebil. Det sparer vi en del på i forhold til flyttebil, men det gjør at han ikke er tilgjengelig for å delta i nedvasken.

Muligens kan vi få svigermor hit da også, og mamma kommer. Og jeg og min mann, selvsagt. Pluss våre sjarmerende to små barn. Ser dere kaoset?

Vi flytter i pinsa, og jeg begynner i ny jobb 1. Juni, så tiden er knapp.

Jeg tenker derfor på fristelsen av å betale oss ut av hele flyttevasken. Hva kan det komme på? Drøyt hundre kvadrat, over tre etasjer, to bad (et veldig lite, og et stort kombinert bad/vaskerom)

Det virker fristende, dersom det ikke er innmari dyrt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:10   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Vi fikk anbud på ca. 7000 kroner, mener jeg. Rekkehus på 100 kvm, to etasjer, og to boder.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:10   #3
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Vi fikk tilbud fra Tobb via megleren vår på 6000.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:10   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Vi betalte 3500 kr for tre etasjer og 120 kvadrat for 5 år siden. Verdt hver eneste krone å vite at de måtte klage til byrået hvis de skulle klage på noe. Og forøvrig fantastisk deilig etter et ekstremt flyttehalvår.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:10   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Vi solgte et rekkehus på 112 kvm for 3 år siden. Det skulle vaskebyrået ha noe sånn som 6000 kr for. Vi endte med å vaske selv, og det var slett ikke så ille å gjøre. Vi vasket jo tomme rom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:11   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Vi betalte ca 4000 for et rekkehus nå ifjor tror jeg.
Jeg kunne aldri tenkt meg å gjøre det selv, kjempeomfattende og man må vaske på nytt hvis de ikke er fornøyd. Det er vel verdt investeringen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:13   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

5000 tror jeg, leilighet på 90 kvm. Digg å sette bort og heller konsentrere seg om det nye stedet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:15   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Men vi har ikke heeelt tomme rom, vi bor jo på et vis her enda, og et par små unger. Jg ser bare ikke hvordan det skal gå. Det må i så fall bli vaske etter pinse tror jeg, når alle tingene har flyttet, sove på camingplassen og sende ungene.... Ehh, nei, de vir vi ikke kvitt. men da er det altså få dager å gå på til 1. Juni og ny jobb. Altså en dagsreise unna, så når vi flytter, så flytter vi.

Om det faktisk er snakk om 6-7-8000 så er det jo selvsagt en del penger, men... Vi må undersøke og tenke på det, tror jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:17   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Verdt hver eneste krone å vite at de måtte klage til byrået hvis de skulle klage på noe.



Me visste at kjøpar var ekstremt pirkete, så for oss var det ei opplagt løysingen om det så hadde kosta oss det dobbelte. Me betalte 3500 for 80kvm.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 00:03   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Selv om det er mye penger er det stort sett verdt det om man har råd. Ikke minst er det andre enn dere som må rette opp dersom de nye klager på flyttevasken. Det er hinsides mye jobb å vaske ut av et hus.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 07:04   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Hvis man sjekker flere forskjellige ser man at det er store prisforskjeller.
Da jeg solgte for et drøyt år betalte jeg 39 kroner pr kvm. Husker inne hva firmaet heter.
Men der hadde de noe forskjell på om bolig var på flere plan eller ikke.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 09:43   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi betalte 3500 kr for tre etasjer og 120 kvadrat for 5 år siden. Verdt hver eneste krone å vite at de måtte klage til byrået hvis de skulle klage på noe. Og forøvrig fantastisk deilig etter et ekstremt flyttehalvår.

Nja. Som selger er det dere som fortsatt står ansvarlig, og så igjen må klage til byrået hvis det skulle være noe - om ikke dette var byrå via megleren. Kjøper skal ikke trenge å forholde seg til annen tredjepart.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 09:45   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Jeg skal sjekke litt opp i alternativer jeg. Må bare FINNE alternativene jeg kan kontakte da... Google vaskebyrå/vaskehjelp i Bergen? Gule sider? Har megleren noen kontakter? (vi har ikke valgt megler enda da)

Spurte mannen om hans smertegrense for pris i går, som han omtalte som 7500, så meget mulig vi kan få det til. Det ER mye jobb å vaske ut altså. Jeg fordrar ikke slik jobb. Mer enn nok med å rydde og vaske til visning!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 09:46   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Jeg hadde betalt for å få det gjort, særlig når dere flytter så langt som dere gjør og har barn.

Endel meglere har flyttevask i pakken, så sjekk det og.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 18-04-12 kl 09:53.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 10:09   #15
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Verdt hver ei krone! Tror vi betalte 6500 i 2010.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 10:54   #16
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Du kan legge ut anbud på finn e.l., da får du mange henvendelser. Så velger du de du stoler mest på og som gir best pris.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:03   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Legg ut på mittanbud eller lignende.

Skal dere gjøre det selv, anbefaler jeg bestemor som barnevakt. Det fungerer ikke å ha småbarn lekene rundt seg da har jeg erfart.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:03   #18
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nja. Som selger er det dere som fortsatt står ansvarlig, og så igjen må klage til byrået hvis det skulle være noe - om ikke dette var byrå via megleren. Kjøper skal ikke trenge å forholde seg til annen tredjepart.

De siste gangene jeg har solgt, har jeg hatt byrå til å vaske (forskjellige hver gang), og begge gangene har byrået, når de var ferdig, kontaktet kjøper og avtalt gjennomgang og godkjenning av vaskingen. Så dersom kjøper ikke var fornøyd, var det vaskebyråets problem. Så hadde jeg og megler nøkkeloverlevering dagen etter vaskingen.

Husker ikke hva jeg betalte, men det var absolutt verdt det!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:09   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Gå for det, å slippe å gjøre det selv midt opp i alt styret er verdt en del penger altså.
Vi betalte ca 9000 i høst, for ca 180 kvm fordelt på to etasjer.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 12:10   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale for flyttevasken?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Legg ut på mittanbud eller lignende.

Skal dere gjøre det selv, anbefaler jeg bestemor som barnevakt. Det fungerer ikke å ha småbarn lekene rundt seg da har jeg erfart.

Bstemødre som har mulighet til å befinne seg på denne kanten av landet er tiltenkt rolle som vaskehjelp. Ei av barnas tanter er muligens barnevakt, i så fall.

Jeg ser bare fortsatt ikke at timene går opp om vi skal sove...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no