Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-12, 13:11   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Sandaler er innesko og utesko. Barbeint går vi gjerne også. Helst ikke sokker ute, de blir grå. Men Mikro kryper fortsatt en del (hun har lært å gå nå i mai) så hun blir grå på knærene.

Ute er ute, for der er ikke tak, men det er kun krav om å ta på utesko dersom der er vått.

Vet ikke om det er mer skitt inne på sommeren, ungene drar enn så lenge ikke inn halvparten så mye som all den sanden hunden drar inn, året rundt. Hun bruker nemlig aldri sko, heller ikke i slaps eller plaskregn...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:11   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lurer på om vår terrasse blir skitnere enn andres, og hvorfor. Det kan virke sånn. Jeg går forresten ikke med sokker, men ungene gjør.

Naboene lenger bort i gaten har mye mer "grønt" rett ved terrassen sin. Blant annet et tre som henger "over" og skygger. Deres terrasse blir mye skitnere enn vår.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 14:53   #23
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Vi bruker sko eller så går vi barbeint.
Sommeren bryr vi oss litt mindre om det blir litt bøss inne. Det er jo bare å støvsuge over så forsvinner det. Vi er litt sløve og går med sko inn også vi om sommeren. Da er det liksom litt åpent hus her.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 14:55   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Det med om man har mye vegetasjon tett på har nok mye å si, samt hva slags vegetasjon. Jeg er VELDIG glad for at de digre bjørkene vi hadde utenfor er fjernet nå som det bygges platting rundt huset.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 15:15   #25
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Terrassen ved inngangsdøren er naturlig nok utegulv ettersom vi går der når vi skal ut og inn av huset, mens terrassen på solsiden ligger mellom to naboer og har ingen annen rømningsmulighet enn gjennom huset vårt eller over gjerdene til naboene, så der går vi på sokkelesten og der er det bare uvær og naboens klatrehortensia som gjør det skittent.

Vi vasker terrassene hver vår. Har oljet tidligere, men i år har vi beiset.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 15:18   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Jeg ser rundt meg og alle gulev i første etasje er blitt utegulv. Vi skal bygge platting og jeg regner med at det vil gjøre det lettere å holde det rent inne, men jeg ser ikke på et plattinggulv som et innegulv. Jeg bruker helst ikke sokker om sommeren, det er sandaler eller barbeint.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 16:09   #27
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Bruker ikke sko på terassen. Resultatet er at det dras inn en del rusk og rask, siden vi går en del ut og inn, men det hører liskom sommeren til syns jeg. Tar av gulvteppene om sommeren, så slipper jeg jord og sand i teppene

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:22   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ønsker meg egentlig en terrasse som er så ren at den nesten er som et innegulv. Et sted vi kan gå med sokker og være barbeint uten at det blir dratt med dritt inn. Mrn det er kanskje litt utopi?

Nei. Nå har vi hatt ren terrasse i to år. Det er herlig!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:28   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Det er jo ute, men den er vanligvis ganske ren. Litt pollenbelegg kan det jo være, selvfølgelig, det er det jo alle steder nå. Vaskes om våren og spyles eller feies litt etter behov. Vi går ofte ut og inn barbeint og av og til på sokker der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:28   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

To år senere kan alle hos oss gå (men grå på knær kan de bli likevel, og i baken, disse som sitter i sandkassa...) flyttet haar vi også.

Det er uansett utegulv. Som vi går på med sko, sandaler, sokker eller barfott. Alt ettersom. Påkrevd med skotøy er det fortsatt når det er vått eller kaldt.

Ungene har klar beskjed om "på med sko eller av med sokker" når de går på gress, jeg orker ikke gress-sokker.

Hunden drar fortsatt inn sand, men sannelig er mannens kunstgress-fotballbane-plastknotter og ungenes sandkasselek blitt mer utfordrende for gulvene enn hunden etterhvert.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:29   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Åja, gammel tråd. Samme svar.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:29   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Den blir forresten skitnere enn andres terrasser, tror jeg, men jeg støvsuger den av og til. Det er superlettvint, mye lettere enn å feie. Ytterst er det jo en del gress og jord som kommer, men innerst ved sofa og bord er det fint å ha det rent. Vi har dessuten hevet terrassen, så den er i høyde med innegulv. Og så er den utvidet. Jeg elsker den! Den har fått overbygg også!

Jeg bruker ofte slippers hvis jeg skal lenger ut på terrassen og i Hagen, men de kan ikke bare stå på gulvet, vi har en hund som er sko-tyv og stikker av med dem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:30   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Åja, gammel tråd. Samme svar.

Haha, ja, jeg svarte meg selv.

Men jeg elsker virkelig alt ved den nye terrassen! (Ja, alt som er mulig å gjøre noe med, da.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:46   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Hvordan har du fikset ren terasse?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:46   #35
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Går barbeint eller i sokker.
Skrurer fort over terrasen flere ganger i året med hageslange og kost

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:48   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Ser jeg har svart før, men må bare legge til: Den siste måneden har det vært mye fint vær, og vi har dobbel terrassedør ut fra stue/kjøkken. Den står stort sett åpen hele dagene, og vi tråkker inn og ut. Terrassen er som en forlengelse av stua på denne årstiden, og det er jo det som er så herlig! Rent og rent... Antagelig ikke, men jeg bryr meg ikke heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 11:07   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Vår terrasse/veranda (de henger sammen, trapp i mellom) er utegulv, men vi går stort sett barbeint. Det er bare mannen som har sokker på om sommeren hjemme hos oss. Vi går barbeint på gresset også. Ikke støvsuger jeg oftere heller, gress i stua er jo litt av sommersjarmen. Det kunne ikke falt meg inn å støvsuge terrassen, men de spyles om våren, og kostes innimellom hvis det absolutt trengs.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 11:09   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Støvsuge? Haded ikke falt emg inn.

tok feiekostn i gårkveld da jeg hadde dervet og pottet om planter heled agen. Jord. Jahhh ren er den fortsatt ikke, jeg er ikke ferdig med jobben heller.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 20:21   #39
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Utegulv. Men vi går både med sokker, sko og barbeint.
Det spyles ved behov og kostes enda oftere. Drar ikke med bøss inn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 20:28   #40
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Terassen har utegulv, men det varierer om vi tar på sko eller ikke. Reint er det bare en gang i året rett etter vårvasken, men vi er litt gærne og går ut der med sokker allikevel av og til.

Samme her.
Prøver å holde den sånn nogenlunde fri for bøss, men heeelt ren blir den nok ikke.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no