Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-18, 09:56   #41
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Jeg spurte kollegaer idag og de fleste liker ikke bli tatt på armen men er likevel klemmere.
Så vi er ikke alene. Jeg trekker armen unna om noen gjør det.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 10:39   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

For noen år siden jobbet jeg sammen med en som var skikkelig close talker, og som alltid satte seg tett inntil enten meg eller en annen dame. Men han var ingen slibrig type - snarere som rett ut fra The Big Bang Theory. En forvirret liten nerd, på mange måter. Vi prøvde den feige varianten, med å flytte oss (han kom etter), eller se skarpt på han, men i ettertid innså vi at han neppe forsto den slags koder. Jeg tror det beste er å si det som det er, at en ikke liker det.

Det er kjempevanskelig å si fra eksplisitt, men det er jo helt klart det enkleste for å få folk som er på eller nær autismespekteret til å forstå hva man mener. Skarpe blikk blir lett oversett, eventuelt får man dem med seg, men skjønner ikke hva som er galt, så man blir stresset og bekymret.

Men jeg synes det føles både ubehagelig og unaturlig å «oppdra» voksne folk, så det skal veldig mye til at jeg gjør det. Jeg ville antagelig ikke gjøre det i Hønnis tilfelle heller. :feig:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 11:15   #43
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er kjempevanskelig å si fra eksplisitt, men det er jo helt klart det enkleste for å få folk som er på eller nær autismespekteret til å forstå hva man mener. Skarpe blikk blir lett oversett, eventuelt får man dem med seg, men skjønner ikke hva som er galt, så man blir stresset og bekymret.

Men jeg synes det føles både ubehagelig og unaturlig å «oppdra» voksne folk, så det skal veldig mye til at jeg gjør det. Jeg ville antagelig ikke gjøre det i Hønnis tilfelle heller. :feig:

I ettertid har jeg hatt vondt av denne mannen. Slik jeg tolket det etter noen uker og måneder forsto han oppriktig ikke hva som var galt. Jeg prøver å ha det i bakhodet, men fortsatt synes jeg nok det er lettere å si ifra på en tydelig (men grei! ) måte til barn og unge. Det sitter veldig langt inne å korrigere et voksent menneske.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 11:15   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

I ettertid har jeg hatt vondt av denne mannen. Slik jeg tolket det etter noen uker og måneder forsto han oppriktig ikke hva som var galt. Jeg prøver å ha det i bakhodet, men fortsatt synes jeg nok det er lettere å si ifra på en tydelig (men grei! ) måte til barn og unge. Det sitter veldig langt inne å korrigere et voksent menneske.

Jeg skjønner godt hva du mener; jeg hadde også en gang en kollega som alle irriterte seg over, og som så å si ingen av oss (heller ikke jeg) gjorde noe for å hjelpe.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 11:21   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Sitat:

Du, dette er kanskje litt rart å si, men jeg liker virkelig ikke å bli tatt på. Det blir for fysisk mellom kolleger.

Mer kaffe?

:rema1000:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 11:24   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er kjempevanskelig å si fra eksplisitt, men det er jo helt klart det enkleste for å få folk som er på eller nær autismespekteret til å forstå hva man mener. Skarpe blikk blir lett oversett, eventuelt får man dem med seg, men skjønner ikke hva som er galt, så man blir stresset og bekymret.

Men jeg synes det føles både ubehagelig og unaturlig å «oppdra» voksne folk, så det skal veldig mye til at jeg gjør det. Jeg ville antagelig ikke gjøre det i Hønnis tilfelle heller. :feig:

Jeg leder en asperger og alt som ikke sies kjempeklart og helt bokstavelig kan skape forvirring og misforståelser. Jeg leder også noen veldig unge folk som ikke vet om alt skrevent og uskrevent i arbeidslivet og de setter også pris på håndfaste retningslinjer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 11:33   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Det er veldig nyttig å være bevisst på sånt, ja, Harriet. Og folk på spekteret trenger det mer enn andre, men alle kan ha nytte av litt eksplisitte beskjeder av og til, i stedet for folk som irriterer seg i det stille og tenker sitt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 12:57   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Jeg anbefaler under tvil å få feedback fra barna av og til.

Jeg holdt en presentasjon på skolen til minsten, og spurte etterpå hva han syns. "Det var skikkelig cringe. Du ler altfor mye av dine egne vitser! "

Det er en tilbakemelding kolleger aldri ville turd å gi, i hvert fall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 13:01   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg anbefaler under tvil å få feedback fra barna av og til.

Jeg holdt en presentasjon på skolen til minsten, og spurte etterpå hva han syns. "Det var skikkelig cringe. Du ler altfor mye av dine egne vitser! "

Det er en tilbakemelding kolleger aldri ville turd å gi, i hvert fall.

Uæææ! "Skikkelig cringe!" Det er harsh, ass!

Det er veldig nyttig å leve med en brutalt ærlig 15-åring, hverken klær, talemåter eller oppførsel går ubemerket hen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 13:12   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Er det bare jeg som får assosiasjoner til en eller annen sitcom av denne problemstillingen? Kan det ha vært Friends?

Presten! På Nrk! Han er også forferdelig konfliktsky og kona ender opp med å måtte ordne opp. Også i dette tilfellet, der han hele tiden ble sparket i rumpa av en kompis. Kona endte opp med å ta et skikkelig spark tilbake og det var slutten på det vennskapet. En av de beste episodene på lenge.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 14:24   #51
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Chandler i Friends blir klasket på rumpa hver gang sjefen sier "Bing!".

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 15:42   #52
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Guri, jeg tror at jeg ofte driver og tar folk på armene (men ikke på magen :-o ). Har aldri tenkt på at noen kunne reagere på det. Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det, men jeg mener det vel noe avvæpnende eller vennlig/vi er sammen om dette over det. Ville ikke gjort det med noen jeg ikke likte eller følte jeg kjente litt bedre, tror jeg. Det er dog ganske automatisk, så jeg er ikke sikker på om jeg hadde klart å slutte med det sånn plutselig. Ville nok blitt både flau og unnskyldende og forklarende om noen ba meg slutte med det, men bedre å si fra enn å tenke på deg sånn som HI gjør.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 21:58   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Jeg gjør det også, av og til. Håper jeg har antenner til å oppfatte om det ikke mottas bra, men hvem vet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 23:05   #54
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

(En gang var det en mannlig kollega som strøk meg over MAGEN. Ikke gravid, ikke tjukk mage, men han strøk meg over mellomgulvet med baksiden på hånden. Nokså rett under puppene i og for seg. Ytterst merkelig, og jeg ble veldig perpleks.

Folk er rare!
En gang var det en mann som strøk meg over puppene på butikken. Jeg hadde ikke sett han siden jeg var ung, sikkert over 20 år siden. Så kom han forbi, glad i ansiktet og sa "Heeei" mens han strøk meg over puppene. Jeg hadde riktignok dunjakka på, men likevel liksom...

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 23:10   #55
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg hater å bli tatt på armen - who knew?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg spurte kollegaer idag og de fleste liker ikke bli tatt på armen men er likevel klemmere.
Så vi er ikke alene. Jeg trekker armen unna om noen gjør det.

Jeg er virkelig ikke en klemmer, men har ingen problemer med folk som gjør det, bare sjelden jeg føler det behovet ovenfor kollegaer, bekjente osv. Jeg synes noen ganger det er litt rart med klem i visse situasjoner. Men å ta på armen er jeg mer troende til å gjøre og sliter heller ikke hvis noen gjør det med meg. :rund:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no