Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man for å overleve høsten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-18, 15:58   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Selv har jeg ikke noe problem, verken med høst eller vinter, så da blir det litt vanskelig å sette seg inn i hva andre trenger for å overleve, men jakt og venninneturer ser ut til å være favoritter som lyser opp høsten for folk rundt meg i alle fall.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 16:02   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Utfordringen er gjerne å komme i forkant, syns jeg. Om man først er truffet av høstdepresjonstoget så husker man ikke å hente lyslampen på loftet (eller orker ikke å lete etter den), kommer aldri på å først handle, og så faktisk huske å ta, tran, orker hvert fall ikke å få på plass en daglig turrutine, osv. Så begynne så fort som mulig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 17:15   #43
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg elsker mørketida, og har alltid gjort det. Vet ikke helt hvorfor, men jeg gjør en del på denne årstiden, som jeg ikke gjør ellers (like mye, iallefall).

Feks konserter, kurs, kino, be noen hjem på middag, se film, høre på lydbok, bake, fyre i peisen, tenne masse stearinlys, gå på ski, dra på hyttetur på fjellet, se på nordlyset, spise ferskfisk med lever og rogn, feire bursdager (flere i familien er "vinterbarn"), jul (forbedrer julegaver tidlig, og får dem i posten 1. desember), håndarbeid.

Tja, rett og slett mye kos, og mye sosialt. Og god tid til hobbyer.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 19:55   #44
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Høstelsker her også
Jeg setter pris på ull, kakao, peiskos, fargene i naturen, kalde netter og frisk luft. Men hvis du ikke liker det, så er det nok lite jeg kan gjøre for å overbevise deg om at høsten er beste årstiden. Sikkert like lite som jeg liker våren og tropenetter

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 20:03   #45
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vestlandshøsten er fantastisk. Vær som gjør at en kjenner at en lever. Regn som pisker mot ansiktet og rutene. Vind og stormer. Gleden over dei tørre og crispy dagene hvor man skynder seg hjem for å drikke kaffe på verandaen. Plukke nøtter, blader, epler, nyper og strå. Tenne stearinlys i alle kroker. Støvler og regntøy. Kakao etter utetrening. Jeg kunne snakket i timer om vestlandshøsten.


Jeg visste at jeg savnet våren på vestlandet, men innser nå at jeg savner høsten også. Savner den rå, moldtete, friske litt salte luften.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 20:54   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg visste at jeg savnet våren på vestlandet, men innser nå at jeg savner høsten også. Savner den rå, moldtete, friske litt salte luften.

Høsten kan være kjempefin. I utgangspunktet elsker jeg at vi har fire årstider i Norge. Det er bare det at her i mitt fylke har vi likevel bare én årstid. Den består av sju grader, vind og regn. OK, jeg setter det selvsagt på spissen. Men det er jaggu ikke langt fra sannheten. Spesielt vinteren er i realiteten høst. Det er samme vær fra september til mai.

Jeg har forresten aldri reflektert så mye over våren på Vestlandet. Er den virkelig så annerledes enn ellers i landet? Jeg vet at enkelte østlendinger påpeker at det blir litt fortere grønt her enn der, men er forskjellen så stor?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 21:00   #47
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Vi har da ofte full vår her mens de fremdeles vasser i slaps på østlandet. Noe skal vi ha, jammen!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 21:38   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har da ofte full vår her mens de fremdeles vasser i slaps på østlandet. Noe skal vi ha, jammen!

Det har du rett i.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 21:47   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har da ofte full vår her mens de fremdeles vasser i slaps på østlandet. Noe skal vi ha, jammen!

Hehe, ja, det er sant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 14:02   #50
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Her øst føler jeg det kun er to årstider, vinter og sommer, førstnevnte varer i 7-8 måneder. Så er det et par dager med hhv. vår og høst i mellom disse. Jeg har det vanskeligst med mørket. Har startet med lyslampen og håper på en viss effekt i år igjen. Blir så svartsynt og alle hormonsvingninger blir forsterket, har blitt mye verre de siste årene. Blæh! Det er selvsagt ikke en reell depresjon, men mekanismene føles litt like, og jeg kan heller ikke bare tenke meg ut av det. Overleve til våren er her!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 14:05   #51
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg blir deppa om høsten fordi jeg vet vinteren kommer. Og jeg virkelig misliker vinter.

Jeg forsøker å motvirke det med mye stearinlys, gode gryter med godt kjøtt og ferske grønnsaker, ullsokker, fyr i peisen osv. Later som det er riktig så koselig. Egentlig vet jeg at jeg er på vei mot dommedag..

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 14:19   #52
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg blir deppa om høsten fordi jeg vet vinteren kommer. Og jeg virkelig misliker vinter.

Jeg forsøker å motvirke det med mye stearinlys, gode gryter med godt kjøtt og ferske grønnsaker, ullsokker, fyr i peisen osv. Later som det er riktig så koselig. Egentlig vet jeg at jeg er på vei mot dommedag..

Jeg er helt der jeg også. Hater vinter og greier derfor ikke å nyte tidlighøsten som egentlig ikke er så verst.

Når ungene blir store så kommer jeg til å jobbe om sommeren og ta fri hele januar istedet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 19:32   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg blir deppa om høsten fordi jeg vet vinteren kommer. Og jeg virkelig misliker vinter.

Jeg forsøker å motvirke det med mye stearinlys, gode gryter med godt kjøtt og ferske grønnsaker, ullsokker, fyr i peisen osv. Later som det er riktig så koselig. Egentlig vet jeg at jeg er på vei mot dommedag..

Vi er flere! Løsningen min er å jobbe mye og ha det travelt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 20:04   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg er ikke så fan av vinter, men samtidig så liker jeg så godt at vi faktisk har fire årstider.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 0E7C3C41-B092-45D0-8DF4-698794D5CCCC.jpg (11,1 KB, 227 visninger)
__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 20:25   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

I dag har jeg gått tur i skogen i solnedgang og på tørre veier. Det var fantastisk. Sånn høst liker jeg. Men det er svært sjelden slik.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 20:43   #56
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg synes det er artig med regn og vind og, jeg. Og jeg synes faktisk jeg er heldig som ikke har bil og må sykle. Ja, jeg blir ofte våt og forblåst, og ikke minst svett, men det er jo skikkelig deilig å få bruke kroppen litt, kjenne at man lever. Men noen ganger gleder jeg meg aller mest til å komme inn i varmen igjen såklart.


I dag har jeg vært ute og syklet i over en time. Praksisplassen har elsykler som man kan bruke når man skal rundtomkring på avtaler. Genialt spør du meg.


Det er vanskelig å komme seg opp om morgenen da. Det er ikke til å stikke under en stol.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 21:17   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg liker også vind og regn, frukt. Jeg elsker for eksempel å løpe i regn. Men ikke hele tiden fra september til mai..

Og så er det mørket jeg sliter mest med. Ikke at det blir mørkt i seg selv, men at store deler av døgnet er mørkt. At jeg er sovetrøtt klokka 17 og helt på randen kl 20, hver dag... Når ettermiddags- og kveldslyset kommer tilbake i slutten av mars, blir jeg er helt nytt menneske med masse engeri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 21:22   #58
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Ja, jeg skjønner hva du mener. Er trøtt jeg og.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 21:27   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ja, jeg skjønner hva du mener. Er trøtt jeg og.

Jeg har heldigvis ikke blitt det ennå, men det kommer 28/10, banna bein. (Altså ved klokkestilling.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 22:05   #60
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Mulig det er mest på grunn av praksisen jeg er trøtt, men det har da blitt innmari mye mørkere i det siste.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no