Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

E-bay og betaling?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 20:30   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

E-bay og betaling?

Jeg har vunnet to bud på e-bay. Hvordan foregår betalingsprosedyren?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:33   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Eg brukar paypal. Da må du registrere deg på paypal.com.
Da velger du berre paypal under betaling.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:33   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Hvis du ikke har en Paypal-konto fra før kan du opprette en. Det har fungert fint som snus for meg når jeg har handlet på e-bay.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:34   #4
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Det er jo ikke alle selgere som tar PP.... Om selger bare har vanlig bankkonto må du be om å få all info om banken (SWIFT) og fullstendig kontonummer for utenlandsoverføring.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:35   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: E-bay og betaling?

De fleste godtar PayPal, men du må nesten sjekke hva slags metode de foretrekker først? Hvis du ikke har en PayPal-konto er det enkelt å opprette en. Du legger til bankkortet ditt osv, så blir det direkte belastet når du klikker for betaling, ved at selger sender deg en invoice hvor det står nøyaktig hva du skal betale inkl. frakt
Paypal er utrolig enkelt å bruke, og majoriteten på ebay foretrekker det som betalingsmetode.

  Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:37   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Det er jo ikke alle selgere som tar PP.... Om selger bare har vanlig bankkonto må du be om å få all info om banken (SWIFT) og fullstendig kontonummer for utenlandsoverføring.

Om selger bare vil ha money-transfer eller hva det heter, så hadde jeg styrt unna. Jeg har gjort det en gang, og den f.... banken til sambo ville ha MASSE i gebyr, nærmere 200 om jeg ikke husker helt feil.

  Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:38   #7
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Om selger bare vil ha money-transfer eller hva det heter, så hadde jeg styrt unna. Jeg har gjort det en gang, og den f.... banken til sambo ville ha MASSE i gebyr, nærmere 200 om jeg ikke husker helt feil.

I Skandiabanken koster utenlandsbetaling ikke noe.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:40   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Takker, bukker, nikker og neier.

Men hva skjer om jeg ikke betaler for de budene jeg har vunnet om selgeren vil ha pengene på andre måter enn det dere har nevnt? Sånn money-transfer, feks? Kan jeg bli tvunget til å gjennomføre handelen?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:42   #9
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Har du vunnet så har du forpliktet deg til å betale på (en av) måten(e) som selgeren har oppgitt som alternativ(er) for betaling.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:47   #10
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Har du vunnet så har du forpliktet deg til å betale på (en av) måten(e) som selgeren har oppgitt som alternativ(er) for betaling.

Men hva om selgeren krever money-transfer da?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:49   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Men hva om selgeren krever money-transfer da?

Da må du bite i det sure eplet og betale og så lære at du ikke byr på auksjoner der Paypal ikke er et valg. Dessverre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:55   #12
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Jeg har betalt med utenlandsoverføring. Det dumme er at det kan bli dyrt med gebyr (dersom banken din krever det), at det er noe herk å skaffe seg all info om mottakerens bank/kontonummer og at det tar tid før pengene kommer fram.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:01   #13
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Selgeren tar Pay Pal. Jeg har en Pay Pal-konto, men den ble opprettet da jeg hadde et annet Visakort(som har gått ut på dato). Er det noe automatikk i Pay Pal som gjør at jeg ikke trenger å registrere meg på nytt selv om jeg har fått nytt Visakort?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:44   #14
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Du kan bare legge til et nytt kortnr.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 08:01   #15
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Du kan bare legge til et nytt kortnr.


Takk for svar alle sammen.

Betalingen er i orden. Dette gikk mye lettere enn jeg trodde.Faktisk så lett at jeg allerede nå spekulerer i hva jeg skal handle neste gang.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 08:54   #16
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Takk for svar alle sammen.

Betalingen er i orden. Dette gikk mye lettere enn jeg trodde.Faktisk så lett at jeg allerede nå spekulerer i hva jeg skal handle neste gang.

Ebay er svært, svært vanedannende og livsfarlig for lommeboken *snakkeraverfaring*

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 08:59   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Ebay er svært, svært vanedannende og livsfarlig for lommeboken *snakkeraverfaring*

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 05:14   #18
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Ebay er svært, svært vanedannende og livsfarlig for lommeboken *snakkeraverfaring*

Enig.....

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 07:54   #19
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Ebay er svært, svært vanedannende og livsfarlig for lommeboken *snakkeraverfaring*

Jepp. Og ikke minst tidkrevende.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 08:01   #20
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bay og betaling?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jepp. Og ikke minst tidkrevende.


Ja, det tar jaggu mye tid. Men det er jo ganske artig.

Jeg fikk meg ID Summer Bisque og ID Foundation til den nette sum av 250 kr, og produktene er allerede sendt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no