Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny ligningsverdi for hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 14:49   #61
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus


Det er mer enn 1,9 m under taket i kjelleren. Vi hadde beregnet å miste halve huset der. :graver frem taksten fra i fjor:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:04   #62
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Vi har forresten et rom i kjelleren som for tiden er roterom, men jeg tror det blir for stort til å kalle det en bod. En vakker dag skal dette bli gjesterom/hjemmekino/trimrom - når vi bare får bestemt oss for hva det skal bli. Jeg tror ikke det er godkjent som oppholdsrom siden det bare har et lite vindu langt oppe på veggen - er dette med i P-Rom (da tenker jeg i forhold til rømningsveier, ikke rotet)?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:35   #63
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Vi har forresten et rom i kjelleren som for tiden er roterom, men jeg tror det blir for stort til å kalle det en bod. En vakker dag skal dette bli gjesterom/hjemmekino/trimrom - når vi bare får bestemt oss for hva det skal bli. Jeg tror ikke det er godkjent som oppholdsrom siden det bare har et lite vindu langt oppe på veggen - er dette med i P-Rom (da tenker jeg i forhold til rømningsveier, ikke rotet)?

Jeg tror roterommet ditt regnes som bod og dermed er det ikke P-rom.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:42   #64
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Vi har forresten et rom i kjelleren som for tiden er roterom, men jeg tror det blir for stort til å kalle det en bod. En vakker dag skal dette bli gjesterom/hjemmekino/trimrom - når vi bare får bestemt oss for hva det skal bli. Jeg tror ikke det er godkjent som oppholdsrom siden det bare har et lite vindu langt oppe på veggen - er dette med i P-Rom (da tenker jeg i forhold til rømningsveier, ikke rotet)?

Det høres definitivt ut som en bod. Det er ikke noe arealkrav for at et rom skal være bod.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:59   #65
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Men så fint da!

Må jeg endre det hvis jeg innreder det, eller er det fortsatt en bod pga rømningsveien?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 16:00   #66
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Men så fint da!

Må jeg endre det hvis jeg innreder det, eller er det fortsatt en bod pga rømningsveien?

Jeg tror det må endres da, fordi f.eks. et vaskerom eller bad teller som p-rom, og det trenger ikke å være rømningsvei der.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 16:06   #67
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg tror det må endres da, fordi f.eks. et vaskerom eller bad teller som p-rom, og det trenger ikke å være rømningsvei der.

Det er slik jeg har skjønt det også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 16:27   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Er det ikke bare å bruke BOA dersom det er mer gunstig, eller hvordan er det med deT?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 20:31   #69
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Tror vi går for BOA dersom det finnes i gamle papirer jeg...

Vi har for all del et sikkert 20 kvadrat stort roterom som er bod, som skal bli barnerom, men antakelig aldri blir det, dersom vi blir å flytte sånn som jeg drømmer om. Evt blir det det i vinter, om vi kommer så langt.

Men who cares, vi har så høy gjeldsgrad at formuesskatt ikke kommer til å dukke opp i vår verden på ganske lenge. Og om vi selger, så er det jo et soverom, sånn formelt sett.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 20:33   #70
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

*papirmølle* Hater skjema!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 22:14   #71
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

*papirmølle* Hater skjema!

Du kan sende inn informasjonen på sms.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 22:35   #72
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Kjøpte hus i vår, med ny takst, der står kvm for P-rom oppgitt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 23:44   #73
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Kjøpte hus i vår, med ny takst, der står kvm for P-rom oppgitt.

Det gjorde vi også, men det stemte ikke. Vi har mer p-rom enn det som stod i taksten (med den ubrukte delen på loftet trukket fra, slik det er i dag).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 00:02   #74
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Hva er forskjellen på en garderobe og et omkledningsrom? Omkledningsrom er P-rom, og garderobe ikke. Vi har walk-in-closet, så hva er det egentlig?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 00:52   #75
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Dette gidder jeg ikke sette meg inn i, kjenner jeg. Helten får ta det. Banna bein.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 01:16   #76
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Her ble det en vesentlig høyere verdi.

I og for seg OK, men registrerer at naboen som har pusset opp fra innerst til ytterst og har minst 100 kvadrat mer kommer atskillig lavere ut fordi huset i utgangspunktet er eldre, om det nå er noe som helst igjen av den eldre delen.

Lurer også på om den nye ligningsverdien vil bli brukt i forhold til eiendomsskatten?

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 16:19   #77
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Garderobeskap er en del av P-areal. Garderoberom er det ikke.Du kan altså ikke trekke fra plassen for IKEA-garderoben på soverommet, men har du en walk in-garderobe, som er et eget rom, kan du trekke fra dette rommet.

Jeg snakket med Skatteetaten i dag og spurte om skyvedørsgarderober er en del av p-areal, og jeg fikk da beskjed om at det ikke er det. Så lenge skapet sitter fast i gulv og tak så sees det på som et kott og er ikke med i p-arealet.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 16:49   #78
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Jeg er helt teit på sånne ting, og kommer bare til å bruke papirene fra da vi kjøpte for 4 år siden. Bor i en leilighet det finnes svært mange av i området. Snittprisen tipper jeg er ca 2,5. Når jeg ganger likningsverdien vi får (i overkant av 700.000) blir det altså 2,8 mill i markedsverdi noe jeg mener er for høyt. Men siden jeg er så dårlig med tall... er dette innenfor hva man må godta, eller er det slikt man bør si fra om?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:07   #79
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Jeg har vært litt fjern og papirene har antagelig forsvunnet i søpla. :iddiot:
Når er fristen for å ha målt opp og rapportert inn? Må både jeg og mann melde inn areal, eller holder det at en av oss gjør det?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:23   #80
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Fristen er 15. oktober, og det holder at en av dere melder inn. Hvis dere er gift og bor sammen. (Da har dere sannsynligvis bare mottatt ett felles skjema også.)

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no