Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-12, 14:40   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Spørsmål

Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Jeg gikk høyt ut med svart øyenskygge i dag tidlig, og nå ser jeg ut som en panda. Og det er ikke første gangen

Hva gjør jeg galt? Hvordan får jeg øyenskyggen til å sitte, og ikke drysse, flasse og smitte nedover under øynene? (Jeg lover på tro og ære at jeg verken har grått eller gnidd meg i øynene i dag, så det er ikke derfor.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:47   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Primer. Ellers så har merket på øyenskyggen mye å si hos meg.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:49   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Jeg har aldri opplevd dette - vet ikke om slik er pga valg av sminkemerke eller som følge av hudtype?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:51   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

I dag bruker jeg Naked fra Urban Decay, tror jeg. (Himmel, for noen navn. ) Jeg synes den sitter helt utrolig dårlig.

Jeg innbiller meg Chanel-greiene jeg har drysser mindre.

Kanskje jeg skal prøve primer. Alternativt bare slutte sminke meg, det er jo mye enklere. (Bare synd jeg er så trøtt at jeg ser ut som en panda da også. Panda naturell.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:55   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Naked fra Urban Decay sitter fint på meg - den sitter godt nok uten primer, men veldig godt med primer. Er avhengig av primer om jeg bruker Bare Escentuals-skyggene mine.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:59   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Bruk limpistol. Selvfølgelig.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:00   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Jeg er slettes ikke sikker på om det er en god ide, noen. Med tanke på hvor trøtt jeg er om morgenen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:01   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Mine havner ikke øynene, men de blir jo mye svakere i løpet av dagen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:03   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Det hadde jo vært greit om den bare ble litt svakere, men det ser litt pussig ut når øyenskyggen beveger seg fra over øynene til under øynene i løpet av arbeidsdagen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:11   #10
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Naked fra Urban Decay sitter fint på meg - den sitter godt nok uten primer, men veldig godt med primer. Er avhengig av primer om jeg bruker Bare Escentuals-skyggene mine.

Det følger vel med en primer i det settet fra UD, og den sitter veldig godt. Eldstemor lånte litt da hun skulle i en bursdag, og vi skulle jo f*** meg ikke fått av øyenskyggen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:44   #11
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Primer, og fukt penselen ved påføring av øyenskygge. Fargen blir sterkere og sitter mye bedre.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:46   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Jeg tror de handler mest om å finne en type øyenskygge som passer huden. Fetere hudtyper "spiser" mer sminke, hvertfall. På mine øyne sitter The Body Shop sine øyenskygger veldig godt. Uten primer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 18:35   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Jeg bruker ikke primer, men øyenskyggen sitter likevel. Husker ikke hvilket merke jeg bruker, da.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:06   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Hva er primer?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:56   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Hva er primer?

DET lurer egentlig jeg også mest på. Jeg har hørt om det før, og skjønner at det antakelig er noe som skal på før (?) øyeskyggen, men hva det er og hvordan det virker? Jeg bruker åpenbart ikke primer.

Ikke er jeg plaget av at skyggen flytter seg under øynene heller. Før jeg evt glemmer å fjerne det før jeg legger meg, da er jeg litt panda når jeg våkner, ja... Men svakere blir den. Litt borte, mer eller mindre. (Derfor lett å glemme for en som ikke bruker øyeskygge daglig lenger. Og vips, panda om morgenen.)

Forøvrig er jeg litt panda naturell også, men det hjelper jo ikke øyeskygge på rett plass på heller...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:58   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Bruk limpistol. Selvfølgelig.

Selvsagt!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror de handler mest om å finne en type øyenskygge som passer huden. Fetere hudtyper "spiser" mer sminke, hvertfall. På mine øyne sitter The Body Shop sine øyenskygger veldig godt. Uten primer.

Jeg bruker også Body Shop sine (den kuben med 4 ulike farger). Jeg har litt vann på penselen og de sitter hele dagen

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 20:48   #17
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Etter at eg gjekk over til fantastiske https://janeiredale.com/ ser eg nysminka ut når eg legg meg.

Anbefale!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 20:53   #18
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Mineraløyenskygger (jeg bruker Mary Kay sine) sitter utrolig bra, og bruker man primer sitter den som støpt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 21:19   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

Ikke bruk krem på øyelokket, bruk evt. en pudderbasert concealer eller vanlig pudder. Hvis du avslutter med ørlite pudder sitter også skyggen bedre. Evt. primer.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:00   #20
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere øyenskyggen til å sitte?

En primer er en krem man tar på øyelokket før man tar på øyenskygge, som gjør at skyggen sitter bedre.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
panda, øyenskyggekrise


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no