Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baker dere 7 slag til jul?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Baker dere 7 slag til jul?
Ja 11 9,65%
Nei 103 90,35%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-07, 18:47   #21
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Vi baker pepperkaker, hvite kakemenn, kransekakepinner og berlinerkranser. Svigermor har alltid med lefser, krumkaker og "rosakaker", så da er vi oppe i 7 sorter. I tillegg bruker vi å kjøpe smultringer fra "smultringbilen".

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:50   #22
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei, pepperkaker, snopekaker og nå i år prøvde jeg meg på marsipanchips. Det holder i lange baner hos oss. Vi liker bedre salt snacks enn det søte.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:19   #23
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Jeg baker pepperkaker og lager pepperkakerhus. Sånn uteom det er det dårlig med 7 sorter, jeg er ikke så glad i julekaker.
Jeg baker heller boller og ei langpanne med sjokoladekake

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:23   #24
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nope..
I morgen skal vi bake pepperkaker med deig fra Ikea

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:25   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei, ikke i det hele tatt. Har bakt kakemenn og pepperkaker. Har fått vepsebol av søsteren min og så vurderer jeg om jeg skal lage konfektkakene. Men kokesjokoladen som skulle vært en ingrediens sitter jeg og tygger på nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:31   #26
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Skal vi se... i kakeboksene befinner det seg nå: pepperkaker, brune pinner, havremakroner, peanøttkaker, sandkaker og bordstabel (de to siste har jeg fått fra mamman min). I tillegg bakte minstemor og jeg risboller i går. Det blir vel 7 slag det . I tillegg har jeg to typer lefse samt saupkaker og et lass med rundstykker i fryseboksen. ja og så har jeg planer om kransekake i tillegg. Det holder i lange baner - småfuglene lever nok gode dager her utpå nyåret

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:48   #27
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei.
Vi har vært på pepperkakebakeverksted hos mamma, så den kan jeg krysse av for.
Jeg vurderte om jeg skulle bake en Toscakake, men har ombestemt meg.
Vi kommer ikke til å være hjemme allikevel - det er lange lunsjer og middager hos foreldre og tanter hver dag. Så vi prioriterer å ha skikkelig julefrokost istedet.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:15   #28
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Baker kun pepperkaker, og det er for ungene sin del. De blir ikke spist. Ikke andre småkaker heller.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:17   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Jeg baker ikke.

  Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:19   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?



Jeg har ambisjoner om å la poden trykke ut noen former av ferdigdeig, hvis jeg kommer meg på Baker Hansen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:29   #31
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Jeg har bakt 3 slag i år. Ville nok egentlig bakt 1-2 til, men vi skal være hos mine foreldre i år og jeg og mamma har derfor fordelt bakingen mellom oss, og da fikk jeg 3 sorter julekaker og grove- og fine rundstykker.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:48   #32
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Hm, har ikke telt over... Men har bakt sandnøtter, pepperkaker, hvite kakemenn, smultringer, krumkaker. 5 sorter da. I tillegg blir det tjukklefse og ostekake.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:56   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Både ja og nei. Jeg bytter litt sånn at jeg får sju slag, men jeg lager konfekt i tillegg, så jeg lager nok mer enn sju forskjellige ting til jul ja, selv om det ikke er akkurat standard julekaker.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:58   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

0.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:01   #35
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei - med store bokstaver.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:19   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Det er jo helt sinnsvakt å bake et BESTEMT antall!!

Vi baker de vi synes er gode: Peppernøtter, sandnøtter og kokosmakroner må til for at det skal bli jul, og ungene vil ha pepperkaker og pepperkakehus. Av og til lager vi konfekt eller noe, om vi skulle føle for det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:23   #37
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei. I år har jeg så langt ikke bakt noe som helst. Barna har bakt peppekaker hos svigers og moren min har fòret oss med tre andre slag. Vanligvis baker vi pepperkaker og lager marsipan og konfekt. Jeg bakte mange slag for noen år tilbake, men innså at det var mest for stemningens skyld at jeg bakte. Endte alltid opp med å kaste kaker etter jul.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:24   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.991
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei, ikke 7 slag. Men noen julekaker blir det, og så en del snop.

Pepperkaker er gøy, og så lager jeg sinnsykt gode karameller. :mumse:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:24   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei. Men jeg får hjemmelagede julekaker i bokser fra svigermor og mamma.
Vi baker pepperkaker da, og har laget hus for første gang iår, men det teller nesten ikke som julebakst, mer ren hygge.
Men jeg ser for meg at når begge barna er bittelitt større, så kommer vi til å bake litt andre slag som en førjulstradisjon.
Tenkte bake blåbærpai med vaniljesaus til helgen, men det er etter ønske fra sønnen min og er heller ikke julebakst, selv om det kommer til å bli spist i julen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:34   #40
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Aldri i livet om jeg skulle bake 7 slag til jul. Det eneste som bakes her er pepperkaker. Da kjøper jeg ferdig pepperkakedeig. Ungene spiser det ikke engang. De spiser kun ferdig kjøpte pepperkaker. Vi får verdens beste kransekake av svigermor. Vi spiser ikke kaker. Det ender bare i søpla.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no