Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vet DU hva korinter er?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Vet du hva korinter er?
Ja, klart. Det er en kristen sekt fra midtøsten. 7 3,23%
Ja, klart. Det er en type krydder. 19 8,76%
Ja, klart. Det er slikt som bestemødre har nederst i veska. 4 1,84%
Ja, klart. Det er en type arkitektur. 1 0,46%
Ja, klart. Det er en type tørket frukt. 187 86,18%
Nei. 7 3,23%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-10, 17:44   #101
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet DU hva korinter er?

Så det var Paulus som skrev til korinterne? Jeg erindret noe om et testament og noe brevveksling, men jeg mente at det var korintere og romere. Og ettersom man er opplært til å ikke lese andres brev, visste jeg ikke detaljene i innholdet, men man kan vel anta at det hadde noe med fordeling av arven å gjøre. Det skjedde i hvert fall før romerne fikk problemer med de gale gallerne i den lille landsbyen vi kjenner så godt, for da rakk de ikke å skrive mer på en stund.

Ellers brukes korinter av den uttørkede sorten i Mor Monsen. Kake!

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 13:31   #102
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet DU hva korinter er?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Tørket frukt av noe slag, og fryktelig fælt å finne i julebrød eller hvor de har det.....

Nei, nei, det er sjeldent du finner korinter i julebrød. Sukat derimot. Støtter de mange her inne som hevder det er djevelens verk

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg vet godt at det er forskjell på korinter og rosiner, men jeg skjønner ikke helt hvilken forskjell de utgjør i for eksempel bakverk. Er rosiner søtere?

Jeg synes korinter er hakket søtere, men de er mindre i størrelse og dermed bedre å bruke i småkaker.

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Kan du ikke bare bruke sukat, da?...

Du kan IKKE sammenligne korinter og sukat. Håper du har lest noen innlegg etterpå og blitt åpplyst :skingrestemme:

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har for øvrig hatt samme problem med stjerneanis.

Apotek og innvandrerdagligvaregrønnsaksbutikker (Norges lengste ord? Får jeg premie ?) har det, vanligvis i hvert fall.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg håper at korintene, når jeg en gang finner noen, ikke går ut på dato med det første. ...

De pleier å ha en holdbarhetsdato cirka et år fram i tid og holder seg bra i nærmere to år. Når de har ligget lengre enn det blir de litt sånn rare, om ikke akkurat ødelagte

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes det er fælt med all denne sukathetsen (hallo, hva er julekake uten?!)....

F.eks. godt

Jeg bruker korinter når jeg lager min egen fruktnøttsjokolade. Nam

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no