Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sterk urinlukt rundt toalettet

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 08:59   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sterk urinlukt rundt toalettet

Jeg vasker toalettet og området rundt hver eneste dag nå, men det stinker urin. Hva gjør jeg? Har prøvd salmiakk, men det hjelper ikke.
Vi er bare jenter som tisser på dette toalettet så jeg forstår ikke hvorfor det skal lukte så ille hele tiden.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:02   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Jeg har gutter, og er meget kjent med problematikken Lag deg en dusjeflaske med klorinvann, og spray på, la det virke en stund, og vask av. Klorin er en dødare på lukt.
Obs: Ikke smart å blande klorinen med noe annet. Vask heller over med såpevann når du har tørket bort klorinen.
Klorin er min beste venn i heimen

  Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:04   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Jeg hadde det samme problemet her for en tid tilbake, og det viste seg å være nede i hullene til boltene som festet lokk/ring til doen. Skrudde av lokket og fikk renset skikkelig nedi der, og lukta forsvant.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:06   #4
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Vi har et par gutter som ikke alltid er så treffsikre, og signerer sjuggerpløm på at klorin tar lukten.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:08   #5
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Har du vasket under kanten foran? Altså under kanten på innsiden av do, der vannet flusher ut. Helt foran kommer det ikke ut noe vann på vårt toalett, og der setter det seg fort lukt. Jentene her i huset har forresten mest skyld for akkurat det.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:14   #6
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Tro meg, jeg har skrubbet toalettet i alle tenkelige vinkler. Nå skal jeg gjøre det enda en gang, med klor.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:22   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Tro meg, jeg har skrubbet toalettet i alle tenkelige vinkler. Nå skal jeg gjøre det enda en gang, med klor.

Spray på og la det virke en liten stund, før du tørker av og vasker med såpevann

  Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:43   #8
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Spray på og la det virke en liten stund, før du tørker av og vasker med såpevann

Hvilket såpevann bør jeg bruke da?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 09:56   #9
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Du har ikke tilfeldigvis tredosete? Vi overtok ett hus en gang, og de som bodde der før hadde det. Det hadde nok trukket til seg diverse over lengre tid.. Vi kastet det fort!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 10:06   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Hvilket såpevann bør jeg bruke da?

Det spiller ikke så stor rolle, bare det ikke er salmiakk i.

Klor er det som fungerer best her. Jeg har gutter som bommer litt mye.. Og vasker også godt gulvet og veggen rundt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 10:29   #11
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Du har ikke tilfeldigvis tredosete? Vi overtok ett hus en gang, og de som bodde der før hadde det. Det hadde nok trukket til seg diverse over lengre tid.. Vi kastet det fort!

Nei, det er ikke av tre. Men når du nevner det så må jeg bare få spy ut litt eder og galle over det teite toalettsetet også. Det passer ikke! Løfter jeg på skinka så sklir jeg rett ned på porselenet. Det er sånn ca den verste følelsen ever! Sånn... da fikk jeg klagd litt over det også. Det er forresten helt nytt, det gjør ikke saken mye bedre.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:13   #12
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Vi hadde Gustavsvik toalett før, det stinket alltid. Vasket og vasket og vasket. Det spylte rett og slett ikke vann foran, fant jeg ut.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:31   #13
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Mener jeg har lest at salmiakk ikke er anbefalt for å vaske vekk urin, for begge deler inneholder amoniakk, og dermed er ikke kombinasjonen heldig. Uten at jeg kan forklare det noe godt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:33   #14
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Mener jeg har lest at salmiakk ikke er anbefalt for å vaske vekk urin, for begge deler inneholder amoniakk, og dermed er ikke kombinasjonen heldig. Uten at jeg kan forklare det noe godt.

Det ante meg og mamma kunne bekrefte dette. Nå er begge toalettene vasket grundig med klor. Håper det blir bedre nå.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:47   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Vær obs på at dette kan skyldes problemer med vannlåsen

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:07   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Jeg pleier å spraye med klor først. La det virke litt, vasker det bort med rent vann, og så tar jeg litt av det do-vaskemiddelet, det være seg Domestos eller hva jeg nå har i øyeblikket, og varmt vann og vasker over en gang til med det etterpå. Jeg føler det ikke blir rent uten såpe av noe slag.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:52   #17
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Jeg har funnet årsaken. Hver gang jeg spyler ned kommer det pittelitt vann (tiss?) ut mellom flisene og toalettet. Vi må vel bytte ut hele toalettet ser jeg for meg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 15:00   #18
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Klorin på sprayflaske her og, og problemet sitter ofte foran og oppunder ja.
Og så pleier jeg å helle en skvett ren klorin oppi skåla på kveldstid innimellom, som da får virke over natten. Da blir det så rent og fint oppi der at jeg nesten blir fornøyd med husmorgenene mine.
Men vann som lekker ut rundt høres verre ut, og ikke minst dyrt og kjipt ut.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 15:23   #19
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Vann mellom flisene og toalettet? Da tror jeg jeg ville løftet av toalettet og sjekket for en større vannskade ganske kjapt. Det må jo da være en lekkasje mellom doen og kloakkrøret. Høres ikke bra ut!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 15:32   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Mener jeg har lest at salmiakk ikke er anbefalt for å vaske vekk urin, for begge deler inneholder amoniakk, og dermed er ikke kombinasjonen heldig. Uten at jeg kan forklare det noe godt.

Om man skal fjerne noe som er alkalisk så skal man bruke noe som er surt og motsatt. Om man bruker et vaskemiddel som er alkalisk på noe som er alkalisk så vasker det kort og godt ikke så bra.

På bad bør man veskle mellom alkaliske og sure rengjøringsmiddel. De profesjonelle skal vaske badet med alkalisk i 13 dager (om man vasker hver dag) og så surt den 14 dagen.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7089659

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no