Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-23, 15:03   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er overrasket over at så mange kan bestille turer allerede høsten før. Både mannen og jeg må vente til arbeidsgiver legger ut skjemaer for ønskede ferieuker, og så må vi fyll inn og SÅ vente på svaret. Og det skjer ikke før tidligst rundt påsketider.

De stedene jeg har jobbet har det vært helt kurant å booke ferien tidlig, selv om den «formelt» sett ikke blir fordelt før rundt påske. Hos mannen min har det på papiret pleid å være litt strengere, men det har alltid gått greit de gangene vi har gjort det. (Det hadde antagelig vært vanskeligere hvis vi ville ha et annet tidspunkt, men vi har så langt aldri lagt hovedferien utenom skoleferien.) (Jeg skjønner såklart at det ikke er alle steder man har det sånn.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 15:08   #22
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Angående ferie, så har jeg rett og slett tatt sjansen på at det har ordna seg. Det er helt krise om det ikke gjør det, men jeg har stort sett hatt ferie uke 27-30. Ifjor skulle vi reise 6 uker, og da søkte jeg på forhånd for å være helt sikker på å få fri før vi reiste.
Stort sett har vi bestilt flybilletter ila november eller desember, men i år har det vært veldig høye priser. Det kommer ofte en liten senkning ved juletider - før den går opp igjen etter jul.

Men angående leiebil. Ifjor betalte vi 7000,- kroner for 6 uker, i år vil det koste oss 10 000,- for ca. 4 uker.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 15:08   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Jeg synes heller ikke prisen er noe å si på. Min erfaring er også den at det ikke lengre er noe særlig å spare på å pakke turen selv. Og der er i tillegg veldig mye jobb og timesvis med leting på nett. Mulig jeg er kresen, men opplever at det ikke er så lett å finne aktuelle steder å bo hvis man ikke ønsker å leie bil. Billeie har blitt hinsides dyrt etter pandemien, og svært mange private boliger må man ha bil for å komme seg til og fra.

Du burde forsøke å dele familien i to; dvs to rom istedetfor ett. Da vil du få mange flere alternativer.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 15:55   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er overrasket over at så mange kan bestille turer allerede høsten før. Både mannen og jeg må vente til arbeidsgiver legger ut skjemaer for ønskede ferieuker, og så må vi fyll inn og SÅ vente på svaret. Og det skjer ikke før tidligst rundt påsketider.

Jeg har i hele min arbeidskarrieren hatt det slik at så lenge man tar ferie i skolens ferie, så fikser man dette uten søknad. Der jeg er nå legges det ut et regneark i april/mai, men jeg har følt at det i større grad er for å sikre at alle tar ferie. Noen uker midt på sommeren er det ingen på jobb på min seksjon, men det kommer ingen henvendelser heller.

Nå skal det sies at jeg sjekker e-post flere ganger om dagen også i feriene, og svarer ut alt som det går fort å svare på. Hvis henvendelsen krever mye jobb, så spør jeg om det er greit at det venter til ferien er over eller om det haster. Da har jeg ALLTID fått beskjed om at det kan vente, men at de bare ville få det unna eget bord.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 16:04   #25
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Har aldri leid noe som har kostet mer enn 10000 kr i uka, og flybilletter har aldri kommet på mer enn 12-14000. Vanligvis bor vi for ca 1000 kr natta. Rekkehus/leilighet i Spania på Gran Alacabt-området for eksempel.

Vi kjører bil nedover til Spania, og det er mye ferie for pengene.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 16:15   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Vi reiste charter for fleste gang i fjor, jeg syns også det var dyrt når vi bestilte. Opprinnelig tror jeg vi betalte 65000 for to uker inkludert frokost, men mannen er hotellsnobb, så det fantes billigere turer. To voksne og en på 15. Den ferien gikk i vasken pga sas-streik, så vi hoppet på en all-inclusive-tur til 55000 for ti dager. Anbefaler ikke det.

Vi kan også ta ferie stort sett når vi vil, men vi er elendige på planlegging så vi får aldri somlet oss til å bestille før på våren uansett.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 18:02   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Jeg er enig i at mange her finner ekstremt billige flybilletter, men jeg tror feks Spania er billigere enn Hellas. Vi har ofte kjøpt før jul, men etter at vi ble 3 voksne er det vrient å komme under 20000.

Jeg har de samme 5 ukene ferie hver sommer som skoleleder.

Mannen må be om sin ferie, men å ha 1 uke som «må» være sånn pga bestilte billetter, har aldri vært et problem. Det var det heller ikke for meg da jeg hadde annen type jobb. Men steder med feks turnus er gjerne annerledes.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 18:33   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Hos oss er det egentlig nesten ikke akseptabelt at det ikke 3t noen på jobb som minimum sender betalinger ukentlig,og feriekabalen er krevende fordi de fleste vil ha fri de siste ukene i juli og noen må jobbe. (Selv om de aller, aller fleste kundene har ferie...)

Men jeg får vite ferien i februar sånn ca.

Mannen har pleid å få vite det i siste halvdel av juni, men det har bedret seg.

Vi drar ikke på sydenferie, så det går bra, men de som gjør det pleier ofte å ha sikret seg på forhånd.

Prisene syntes jeg minnet om hva jeg finner når jeg lurer på om vi skal ta ei syden-uke. Og delvis nettopp derfor skårer jeg det fra meg. (Samt alt det andre de altfor få feriedagene skal inneholde)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 20:44   #29
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Jeg tror du sparer mer penger på å booke rutefly + egen leilighet/hotell om du skal reise mer enn f.eks to uker.
Dit vi reiser så er det billigere for flybillettene når vi er borte over 3-4 uker, enn to uker. Så for oss som er borte hele sommerferien, så er det absolutt lønnsomt å ikke reise charter. Vi leier leilighet for mellom 2000-2500 kroner i uka. (Men bør ha leiebil)
Så ferien vår i år for 4 uker i varmere strøk vil komme på ca 40 000,- (uten leiebil). Vi ville nok ikke klart å få den prisen for charter.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 12:03   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

I år har vi valgt å gå for charter. Det ble absolutt billigst. Det gir oss og litt større mulighet for avbestilling. Vi er 2 voksne, en ungdom, et barn og to babyer. Betaler 34000 for en uke, med gratis avbestilling, bagasje osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 12:09   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Bestill reise og overnatting fra andre steder en charter selskaper

Dette. Vi har ikke brukt charter siden i 2010. Jeg synes ikke prisene du lister opp er urimelige altså, men jeg synes hotellrom ved et travelt basseng er mindre stas enn eget hus med privat basseng og det får du for de samme pengene.

Vi kjøper billetter selv og finner frem til hus/leilighet hos VRBO eller AirBnB. Det er lett å søke på dine kriterier for antall soverom, ev. privat basseng o.s.v.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 05-01-23 kl 12:15.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 12:11   #32
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Babyer er gratis i foreldrenes fang, da blir det 11.300,- pp. 56 000,- uken for HI, hvis fem betalende.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 12:13   #33
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Babyer er gratis i foreldrenes fang, da blir det 11.300,- pp. 56 000,- uken for HI, hvis fem betalende.

Helt gratis er de ikke. Men koster mye mindre ja. 500kr per baby.

Jeg sjekket flybilletter og kom mellom 20-30 000 bare for billetter.

Jeg foretrekker å ikke reise charter, men i år med nyfødte så gir det for meg en trygghet i at jeg ikke må forholde meg til 3-4 forskjellige aktører.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 21:35   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering priser for sommerferie (syden)

Det høres ikke veldig mye mer ut enn vi betalte før pandemi-årene. Siden jeg var syk, så var enkelheten og forutsigbarheten med charter verd mye, og vi så at tilsvarende standard og servicenivå ville blitt like dyrt og dyrere uten charter. Og mer styr.

Mannen min har forøvrig alltid jobbet steder hvor han setter opp ferien sin selv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no