Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Økning i antall overfallsvoldtekter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 10:36   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Økning i antall overfallsvoldtekter

...


Sist redigert av Guava : 18-09-10 kl 18:42.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 10:44   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg legger link her og håper den får lov å ligge i 2 innlegg:

Digresjon: Hvorfor? Det er jo ingen tilbakelinking på den aktuelle artikkelen?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 10:49   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I så fall er det OK, men da er det vel heller ingen grunn til å flytte den?

Ikke annet enn hvis man skulle vurdert det som innleggsspamming.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 10:53   #4
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Sitat:

17 av 21 ofre er norske kvinner med etnisk nordisk utseende.

Det vil si at 17 så etnisk nordisk ut og 4 nok var mørke/fargede. Sant? Hvordan er den prosentvise fordelingen mellom de som ser etnisk nordisk ut og mørke/fargede ellers i samfunnet?
Det at samtlige overfallsmenn var ikke-vestlige innvandrere er uansett meget urovekkende.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 11:16   #5
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Det var det jeg også tenkte Hattifnatten, men jeg finner ingen tall.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 11:21   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Aftenposten har i en rekke artikler satt søkelyset på "moralpolitiet" på Grønland, som gjør at jenter som ikke bruker hijab eller går i skjørt får tilsnakk eller blir spyttet etter, homofile blir slått ned og mørke menn som spiser under ramadanen blir skjelt ut.

Jeg har tenkt endel på det i det siste, om hvorfor det virker som islam har blitt mye strengere i det siste? Er det slik, eller er det et vrengebilde fordi vi får mer referert i media?

Ang. voldtekter så hadde det vært interessant å se det opp mot økningen i voldtekter generelt, om dette har noe med at flere anmelder, om det er slik at politiet tar det mer seriøst, osv. slik at man ikke får saken presentert isolert sett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 11:32   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Jeg TROR at overfallsvoldtekter med helt fremmed gjerningsmann generelt ganske ofte blir anmeldt, i forhold til andre voldtekter.


Hva man kan gjøre?

Jeg vet ikke, men det er noe (ref. moralpolitisaken også) med at disse holdningene får lov til å dyrkes frem i veldig homogene miljøer av likesinnede. Gjerne unge menn uten jobb, som får sitte sammen hele dager og uker, uten den korreksjonen de gjerne hadde fått om de hadde vært i en jobb med norske, andre innvandrere fra andre land, menn, kvinner?

Og så tenker jeg: Kan det ha med rus å gjøre også? En overfallsvoldtekt er en ganske ekstrem handling, er det sannsynlig at det foregår i ruspåvirket tilstand? Mye av økningen av narkomane i Oslo skjer fra innvandrermiljøene. En sammenheng?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 11:39   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg TROR at overfallsvoldtekter med helt fremmed gjerningsmann generelt ganske ofte blir anmeldt, i forhold til andre voldtekter.

Nå ja, men var det sånn før? Når holdningene i mye større grad var at kvinnene fikk skylde seg selv, der de var ute på feil tidspunkt ikledd feil klær.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 11:42   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Nja, men da skal man vel litt lenger tilbake enn bare det siste tiåret?

Nå er det vel mest date rapene som møter sånne holdninger mest?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 12:45   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Jeg tror ut fra fri synsing mest, at det ikke er så stor endring i mørketall når det gjelder overfallsvoldtekter. Jeg har ikke lagt merke til noe spesielt som skulle tyde på en endring i akkurat dette.

Jeg finner det meget betenkelig at alle overfallsvoldtekter som er anmeldt ser ut til å være begått av ikke-vestlige innvandrere.

Jeg tenker tilbake til da jeg bodde i et strøk med over 70 % ikke-vestlige innvandrere da jeg studerte. Det var stadig et problem der at mennene slang kommentarer etter meg til tross for at jeg ikke på noen måte kledde meg utfordrende seksuelt. (Jeg så goth-light ut som regel.)

Det ringte på døra til tider og det var enkelte som rett og slett viste oppmerksomhet i en grad jeg fant plagsom.

Jeg luftet dette med en nabo fra Eritrea. Han lo godt og sa at det var da ikke noe rart. Jeg møtte jo blikket til alle jeg møtte, jeg kunne jo ikke drive sånn. Slå øynene ned som de ærbare pikene så får du gå i fred.

Jeg testet det - det stemte. Helt tyst. Ingen annen endring.

I dette landet her er det ikke tradisjon for at kvinner skal slå blikket ned. Og jeg mener at de som kommer fra en annen kultur til denne kulturen må lære å respektere at det ikke på noe vis er en invitasjon eller et signal om at det er fritt frem med en kvinne som hever hodet her. Her har en ærbar kvinne hodet høyt.

Jeg vet jo at de aller fleste med ikke-vestlig bakgrunn forstår dette utmerket godt, men jeg anser at det fremdeles er for mange som nekter å godta at slik er det.

Og jeg - jeg nekter å se i bakken. Dette er Norge. Jeg kan godt se i bakken i Egypt.

  Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:03   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Det som slo meg da jeg hørte dette, var at
a) det var da et veldig lite tallmateriale (og kan det være en underrapportering fra f.eks. muslimske kvinner?)
b) overfallsvoldtekter skjer ofte om natta. Er jeg fordomsfull når jeg antar at etnisk norske kvinner i større grad er ute og går om natta, i en tilstand hvor man er mer sårbar? I så fall sier det vel ikke mer om synet på etnisk norske kvinner hos voldtektsmennene, enn at det er disse som oftere er tilgjengelige for å bli overfalt?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:37   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Jeg syns ikke tallmaterialet sier så mye om ofrene, egentlig. Som flere er inne på, tallene er noenlunde sammenlignbare med fordelingen norske/ikke-norske i befolkningen ellers, og særlig nattestid, som Kanina sier.

Men på overgripersiden, derimot, er tallene dypt, dypt foruroligende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:38   #13
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Digresjon: Ser ikke hensikten med å dele opp voldtekt i grupper. Voldtekt er voldtekt uansett. Det er et overfall i seg selv. Det ligger i ordets natur.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:39   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Digresjon: Ser ikke hensikten med å dele opp voldtekt i grupper. Voldtekt er voldtekt uansett. Det er et overfall i seg selv. Det ligger i ordets natur.

Og derfor kalles det voldtekt uansett. Men det er klart det er et poeng å skille mellom ulike former for overgrep og forskjellige situasjoner når man ser på statistikk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:41   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Digresjon: Ser ikke hensikten med å dele opp voldtekt i grupper. Voldtekt er voldtekt uansett. Det er et overfall i seg selv. Det ligger i ordets natur.

Det er absolutt en vits i å dele opp voldtekt i grupper. Dynamikken er totalt forskjellig i ulike typer voldtekter. Gjerningsmennene har helt ulike profiler. For å fakke dem, straffe dem, forebygge og skape verden tryggere må vi forstå hva som skjer og innse at det er stor forskjell på den som griper en tilfeldig forbipasserende kvinne på gata og voldtar henne, og på den som forgriper seg kun på egen partner.

  Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:44   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Jeg syns det er urovekkende at alle de anmeldte overfallsvoldtektene er begått av innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn og selvfølgelig sier det noe om kvinnesynet til disse mennene. Men det vil jeg påstå at en hver voldtekt gjør. At man voldtar noen man kjenner, gjøre ikke voldtekten noe mindre uakseptabel.

Det som hadde vært interessant å vite er om:
- det er forskjeller i mentaliteten på de som voldtar ukjente, kontra de som voldtar kjente. Dvs. voldtekt dreier seg om makt, ikke om sex, men dreier overfallsvoldtekter seg om avmaktsfølelse i forhold til hele det norske samfunn, eller retter begge typer voldtekt seg spesifikt mot behovet for å kontrollere kvinnen(/er).
- er det slik at overfallsvoldtektsmenn kun voldtar ukjente, eller er de også anmeldt for voldtekt av kjente
- har de som begår overfallsvoldtekter mindre "tilgang" til kvinner, slik at det er uaktuelt å "lokke" en kvinne inn i en "felle"

Holdningsskapende arbeide, utdanning og integrasjon er uansett nøkkelord i slike sammenhenger. Men ondskapsfulle idioter kommer i alle hudfarger og er av begge kjønn. Dessverre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:47   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Sitat:

Men ondskapsfulle idioter kommer i alle hudfarger og er av begge kjønn. Dessverre.

Jo. Men når vi ser at en bestemt gruppe kommer bare fra en kant så bør vi sjekke hvorfor. Hva gjør at norskutseende idioter ikke gjør dette? Kan vi få overført det på de som gjør det også?

  Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:48   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jo. Men når vi ser at en bestemt gruppe kommer bare fra en kant så bør vi sjekke hvorfor. Hva gjør at norskutseende idioter ikke gjør dette? Kan vi få overført det på de som gjør det også?

Og ikke minst: Hva er det som gjør at norske menn faktisk (stort sett) lar vær å overfallsvoldta, men at noen av dem tydeligvis ikke har noen hemninger mot å voldta en jente de kjenner??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:50   #19
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er absolutt en vits i å dele opp voldtekt i grupper. Dynamikken er totalt forskjellig i ulike typer voldtekter. Gjerningsmennene har helt ulike profiler. For å fakke dem, straffe dem, forebygge og skape verden tryggere må vi forstå hva som skjer og innse at det er stor forskjell på den som griper en tilfeldig forbipasserende kvinne på gata og voldtar henne, og på den som forgriper seg kun på egen partner.

Selvfølgelig.

Tja, det spørs om det er så forskjellig. Etter det jeg har lest så bunner de fleste voldtekter i et primært ønske om kontroll og ikke seksuell nytelse. Så kan man kanskje tenke seg at en overfallsvoldtekt skjer fordi gjerningsmannen ikke har en annen arena for å utøve denne kontrollen. Mens i en situasjon der en mann voldtar samboerern sin har han allerede ofret sitt tilgjengelig, og ofte med større psykologisk makt.

Jeg ser at det er poeng å skille for statistikkens skyld.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:51   #20
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økning i antall overfallsvoldtekter

Ser Gaia har skrevet det jeg tenkte, før jeg kom så langt.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no