Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-24, 08:39   #61
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

For en skikkelig god kanelsnurr? Nesten hva som helst. Neida. Men joda.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 09:27   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

På sånne steder betaler man jo generelt for stolene man sitter på og ikke maten man får... de er overpriset ift kvalitet ja.

Stolene der er heller ikke verdt prisen, sammenlignet med andre kafeer som er både billigere og bedre. De befinner seg stort sett inne på senter, og har jo ikke engang skikkelig kaffe. Med de prisene er jeg redd de vil gå nedenom og hjem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 09:56   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.595
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Stolene der er heller ikke verdt prisen, sammenlignet med andre kafeer som er både billigere og bedre. De befinner seg stort sett inne på senter, og har jo ikke engang skikkelig kaffe. Med de prisene er jeg redd de vil gå nedenom og hjem.

Det tviler jeg veldig sterkt på. Kaféene lever jo på at folk bruker dagen på shopping og kafé. Så lenge det er shopping, og de kan tilby et sted å sette seg ned og ta en pause, kan de ta nesten hvilke priser de vil.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:04   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det tviler jeg veldig sterkt på. Kaféene lever jo på at folk bruker dagen på shopping og kafé. Så lenge det er shopping, og de kan tilby et sted å sette seg ned og ta en pause, kan de ta nesten hvilke priser de vil.

Ja, men ikke så lenge det finnes bedre, konkurrerende alternativ samme sted. Tror bare det er et tidsspørsmål før de blir utkonkurrert av f.eks Espresso House (som er mer populært blant de yngre, og i tillegg har bedre kaffe), eller andre kjeder.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 10:27   #65
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.595
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Det tror jeg ikke, fordi EH ikke tilbyr et "bredt" utvalg mat på samme måte som Jordbærpikene. Du skal ikke være mer enn bare bittelitt kresen for å ikke finne mat på EH, og det er ikke alltid det er nok med bolle og kaffe. EH er heller ikke et barnevennlig sted på noen som helst måte. Det skjer ekstremt sjelden at vi spiser mat på kjøpesenter, men når vi gjør det, er det Storo-senteret (Oslos største senter), og der går vi på Jordbærpikene fordi vi anser det som et bedre alternativ enn McDonalds, og ingen av bakeriene har mat barna våre spiser. Det er alltid fullt på Jordbærpikene, så jeg er null "bekymret" for at de skal gå nedenom og hjem. Å sammenligne Jordbærpikene med EH er i mine øyne som å sammenligne Joker med Narvesen. Det er to helt ulike konsepter. Jordbærpikene overlever fordi de er inne på senter, tilbyr mat som alle liker (helt plain burger og pannekaker for eksempel) og har sitteplasser som inviterer til å sitte en del lenger enn barkrakkene på Kaffebrenneriet gjør, og ikke minst har plass til barn og tilrettelegger for barn. De gir til og med alle barna "gratis" is, foreldre på shopping elsker sånt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 12-02-24 kl 10:32.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:16   #66
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.817
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Enig med Input. På mitt lokalsenter er JP alltid fullt, og jeg synes ikke EH har god mat, som i mat-mat. Er det ikke mye sånne store foccaciaer? Ikke finnes de heller på senteret mitt. Det er nok Krem som er konkurenten deres på senteret "mitt", som også er full på formiddagene. Tilbake på tidlig 2000-tall hadde de noen gode smørbrød på JP, men det forsvant fra menyen en gang rundt pandemien. Jeg var av og til på KBS med baby på den tiden de startet opp.

nesten litt irriterende at de ikke har så godt bakerk på senteret mitt. med mindre man vil på Roseborg bakeri, som jeg ikke synes har så gode boller ... Det hender Krem har da, og jeg synes ikke det gjør noe at snurrene er store.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:20   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, men ikke så lenge det finnes bedre, konkurrerende alternativ samme sted. Tror bare det er et tidsspørsmål før de blir utkonkurrert av f.eks Espresso House (som er mer populært blant de yngre, og i tillegg har bedre kaffe), eller andre kjeder.

Nja, det er litt ulike konsepter, tror jeg. Til dels samme segment; voksne, som ikke er sååå opptatt av smak der og da (Egonsegmentet), men Jordbærpikene har en "sunnere" profil, samt måltider tilpasset barn.

Espresso House tror jeg er på vei ut i Oslo (mulig bare ønsketenkning), men syns det virker som de er dårlig besøkt. Og at de ikke prøver særlig hardt lenger heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 11:42   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nja, det er litt ulike konsepter, tror jeg. Til dels samme segment; voksne, som ikke er sååå opptatt av smak der og da (Egonsegmentet), men Jordbærpikene har en "sunnere" profil, samt måltider tilpasset barn.

Espresso House tror jeg er på vei ut i Oslo (mulig bare ønsketenkning), men syns det virker som de er dårlig besøkt. Og at de ikke prøver særlig hardt lenger heller.

Nei, akkurat Espresso House var bare et (litt dårlig) eksempel jeg kom på i farta. Men jeg tror absolutt det er muligheter for andre kafekonsept å etablere seg og konkurrere ut Jordbærpikene, både på pris og kvalitet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:27   #69
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Og Jordbærpikene har et godt utvalg for allergikere, faktisk. På Espresso House har de null spiselig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:48   #70
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Jeg synes også EH suger på mat. Det er en av de verste, faktisk. Særlig siden jeg ikke tåler gjærbakst.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:52   #71
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.595
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Espresso House lager heller ingenting av maten sin på stedet, så de har ingen muligheter for å tilpasse noe som helst. Og det gjelder vel ganske mange (alle?) av de liknende kjedene. Det er i hver fall veldig, veldig få av dem jeg har funnet noe jeg kan spise. Det er en veldig stor ulempen å ikke spise majones og avioli, tydeligvis.

EH har heller ikke god kaffe, men det er jo også underordnet diskusjonen her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 12:58   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Ok, glem at jeg sa Espresso House da, og sett inn hvilket_som_helst_annet_kafekonsept. Det var et dårlig eksempel. Poenget mitt var at med de prisene Jordbærpikene oprerer med er det bare et tidsspørsmål før det etableres andre alternativ som er både billigere og bedre.

Men det er mulig det bare er meg, jeg synes i alle fall ikke kvaliteten forsvarer prisen på noen som helst måte. Hvis en hel familie skal spise lunsj der blir det jo fort en tusenlapp. En salat koster godt over 200 kr, og med drikke i tillegg ... Og det er ikke jeg villig til å betale bare for å sitte ned, når kvaliteten ikke er bedre enn som så. Antar det gjelder flere, og at mange derfor begynner å se seg om etter andre alternativ, det kan umulig være noe gjennomsnittlige småbarnsfamilier tar seg råd til veldig ofte? Men så lenge det ikke finnes andre alternativ så kan de selvsagt ta hvor mye de vil,

Jeg synes for øvrig heller ikke EH har særlig god kaffe, men den er likevel mye bedre enn Jordbærpikene sin (og det sier jo en hel del), hvor du enten har dårlig filterkaffe eller automatkaffe. Men jeg bare registrerer at de er populære blant litt yngre kunder. Jeg aner ikke hva folk spiser der da, jeg er svært sjelden på EH, og slengte bare ut navnet på en kafekjede som ser ut til å finnes "overalt". My bad.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-02-24 kl 13:13.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 13:44   #73
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Poenget mitt er ikke at Jordbærpikene er spesielt bra, men for mange er det et poeng at det faktisk er noe man kan spise der. Jeg bor vel to timer unna nærmeste Jordbærpikene, så jeg kjenner ikke konseptet fryktelig godt. Kafé er generelt veldig kjedelig for matallergikere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 13:48   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Jeg tror det er en større sjans for at eierne av Jordbærpikene (som bl.a. eier Sabrura og BigBite også), bytter ut konseptet med noe annet om de begynner å gå dårlig, enn at de blir slått ut av noen andre. De eksisterer på så godt som alle sentre, så de har en enorm kapitalkraft som få kan utfordre dem på.

Jeg spiser ikke der særlig ofte, men OM jeg måtte spise på et kjøpesenter og var mer enn kaffebrenneri-sulten, så hadde det blitt dem. Det er ingen som konkurrerer med dem inne på senteret.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 13:51   #75
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.595
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Poenget mitt var at med de prisene Jordbærpikene oprerer med er det bare et tidsspørsmål før det etableres andre alternativ som er både billigere og bedre.

Jeg tror fortsatt du tar feil. Det er en grunn til at verdens mest begredelige restaurant, Egon, har overlevd så lenge. Selv om den er dyr og virkelig, virkelig kjip. Poenget er at Jordbærpikene og Espresso House, Kaffebrenneriet, Wayne's, Starbucks og de der ikke er konkurrenter i stor nok grad.

Om noen klarer å lage et konsept som har både god mat og kaffe, har ulike tilbud (mat/kaker), er tilpasset både barnefamilier på shopping og allergikere, og har kapital nok til å leie seg inn i relativt store lokaler med mye sitteplass og er billige, så kanskje. Men jeg har vanskelig for å se for meg at det skal skje med det første.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 13:55   #76
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror det er en større sjans for at eierne av Jordbærpikene (som bl.a. eier Sabrura og BigBite også), bytter ut konseptet med noe annet om de begynner å gå dårlig, enn at de blir slått ut av noen andre. De eksisterer på så godt som alle sentre, så de har en enorm kapitalkraft som få kan utfordre dem på.

Ja, det har du nok rett i. Nå som flere sliter med økonomien er det kanskje mer sannsynlig at de samme etablerer et nytt konsept, som et billigere og enklere alternativ til Jordbærpikene.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 14:04   #77
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.817
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Jordbærpikene ble etablet på Byhaven i Trondheim i 2003, så de har holdt ut og ekspandert ganske så mye, så jeg tror de holder seg. Men de kan helt klart finne på å endre konseptet sitt i takt med tiden. Det er mulig de har også, selv om jeg synes de har mindre tilbud nå enn for 10-15 år siden. Det er ikke goumet, men det er bedre mat enn bakeriene som bare har påsmurte rundstykker og pizzabrød + boller/wienerbrød.

Input: mitt problem er ikke aioli, men allergi mot pinjekjerner, ergo pesto!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 14:04   #78
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.694
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Poenget mitt er ikke at Jordbærpikene er spesielt bra, men for mange er det et poeng at det faktisk er noe man kan spise der. Jeg bor vel to timer unna nærmeste Jordbærpikene, så jeg kjenner ikke konseptet fryktelig godt. Kafé er generelt veldig kjedelig for matallergikere.

Skjønner godt at det er kjedelig. Vi hadde ei med tårer i øynene i går, da hun innså at hun kunne få glutenfri fastelavnbolle hos oss, og vi solgte også boller uten egg og melk med soyakrem. Vi har ikke fasiliteter til å ha et ekte glutenfritt kjøkken, men vi kan i det minste gjøre det vi kan.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 14:24   #79
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.360
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ok, glem at jeg sa Espresso House da, og sett inn hvilket_som_helst_annet_kafekonsept. Det var et dårlig eksempel. Poenget mitt var at med de prisene Jordbærpikene oprerer med er det bare et tidsspørsmål før det etableres andre alternativ som er både billigere og bedre.

Men det er mulig det bare er meg, jeg synes i alle fall ikke kvaliteten forsvarer prisen på noen som helst måte. Hvis en hel familie skal spise lunsj der blir det jo fort en tusenlapp. En salat koster godt over 200 kr, og med drikke i tillegg ... Og det er ikke jeg villig til å betale bare for å sitte ned, når kvaliteten ikke er bedre enn som så. Antar det gjelder flere, og at mange derfor begynner å se seg om etter andre alternativ, det kan umulig være noe gjennomsnittlige småbarnsfamilier tar seg råd til veldig ofte? Men så lenge det ikke finnes andre alternativ så kan de selvsagt ta hvor mye de vil,

Jeg synes for øvrig heller ikke EH har særlig god kaffe, men den er likevel mye bedre enn Jordbærpikene sin (og det sier jo en hel del), hvor du enten har dårlig filterkaffe eller automatkaffe. Men jeg bare registrerer at de er populære blant litt yngre kunder. Jeg aner ikke hva folk spiser der da, jeg er svært sjelden på EH, og slengte bare ut navnet på en kafekjede som ser ut til å finnes "overalt". My bad.


Jeg spiste på Jordbærpikene på lørdag. På mitt lokale senter er det alltid kjempetravelt der. Så også på lørdag - Måtte vente lenge både på bestilling og så på å få maten. De er åpenbart for få personer på jobb, sånn på det jevne.

Men... Jeg tror ikke de kommer til å gå under og jeg tror i allefall ikke det kommer et bedre og billigere konsept. Prisene ligger akkurat så høyt det er betalingsvilje for, verken mer eller mindre. Og i kjøpesentermarkedet ligger en rett varmmat/middagssalat e.l. typisk fra ca 170 kr og oppover. Da har jeg mer trua på at konseptet bli endret når det "oppbrukt", som noen andre her nevnte.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 17:16   #80
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.268
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en kanelsnurr?

Jeg syns jordbærpikene er veldig like egon, veldig kjedelig og ordinær mat, men en rikholdig meny som gjør at alle finner noe å spise. Jeg frekventerer aldri noen av dem, utenom dersom jeg skal møte noen som ønsker å spise der ( ca 8 år siden for Egin, og jordbærpikene bare 1 gang for mange år siden)

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no