Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Snart valp i hus - tusen spørsmål

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-17, 18:36   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Min hopper opp i sofaen. Og klatrer opp på spisebordet hvor stolene står slik at hun kan mellomlande der og det er noe spiselig på bordet. Kjøkkenbenken er for høyt for henne. Havanaiser er veldig spretne.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 19:22   #22
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Min hopper opp i sofaen. Og klatrer opp på spisebordet hvor stolene står slik at hun kan mellomlande der og det er noe spiselig på bordet. Kjøkkenbenken er for høyt for henne. Havanaiser er veldig spretne.

Oh no! Jeg skjønner ikke hvordan vi skal orden ting praktisk så hunden ikke hopper ut av katteluka og katten får ha maten i fred! Jeg har blitt fortalt at de ikke kan hoppe, så jeg hadde sett for meg et lavt gjerne av noe slag foran katteluka, men vi får prøve å være enda mer kreative.

Om noen har både hund og katt så blir jeg glad for innspill!

Jeg lurer også hvordan det blir på dagtid når vi er borte - om der er forsvarlig å la kattene ha tilgang til det området hunden skal være i? Vi vet jo ikke helt hvordan de vil gå sammen enda, men sånn rent generelt? Vi tenker å avgrense deler av kjøkkenet med grind - men kattene hopper jo lett over om de vil det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 19:45   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Vår hopper ikke høyt. Hun hopper opp i sofaen, men ikke høyere. Hun har også lært at maten hennes bare befinner seg i skålen eller blir tilbudt henne på en annen måte, så det er ikke noe problem for oss å ha mat på bordet. Min søster har hund og katt, hunden er riktignok ikke havanais men pomeranian, og der står kattematen oppe på en sjenk. Den er både høy og smal, så ingen sjans for hunden å komme seg dit.

Jeg husker ikke helt hvor gamle de er når de får hoppe opp og ned av ting og gå i trapper, men dette er det ganske klare "regler" for, så det er bare å spørre oppdretter.

Vår hund er rimelig rutinepreget når det gjelder soving (og alt annet), men det er egentlig slik vi er også. De tilpasser seg familiens rutiner etterhvert, og om dere ønsker at det skal være litt av hvert, går nok det bra. I valpetiden kan det imidlertid være greit med faste rutiner. Husk også at den som sover i nærheten av valpen i begynnelsen, kan få forstyrret søvnen sin (piping, tisseturer etc.).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 20:26   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Vi har lært vår nåværende og den forrige (Havanais) å ikke hoppe opp på ting uten bare bli løftet opp. Det fungerer greit, men vi har ikke katt i huset.

Trapper regulerer hunden selv er min erfaring. De har respekt for trapper som valper så vi har aldri brukt trappegrind.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 20:29   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Vi har brukt pappesker brettet flate til å sperre litt i begynnelsen. Vi klarte å gå over, men ikke valpen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 20:45   #26
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Bilde!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 21:40   #27
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Sele: da vi hentet ham fikk vi med et lite halsbånd og bånd. Etter en uke gikk vi på dyrebutikken sammen med hunden og kjøpte en sele som vi prøvde på. Kostet 150 og kan stilles. Hatt den to uker nå og den passer fremdeles i samme stilling som vi kjøpte den. En sele han trer inn i og fester på ryggen.

Katt og hund. Google. Jeg kom over en blogg der det sto mye lurt. Som jeg ikke tenkte på.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 11:01   #28
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Bilde!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 3 uker.jpg (56,0 KB, 48 visninger)
__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 11:04   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av pebbles, her.

<3 <3

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 11:20   #30
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Jeg prøvde å finne den fine bloggen jeg leste om hund og katt, men finner den ikke igjen. Men jeg kan gjengi det jeg likte best som jeg ikke hadde tenkt så mye på.

1. Pass på at det er noen høye steder kattene kan legge seg uten at valpen rekker dit. Helst så de har utsikt i rommet.
2. Hvis du har to etasjer gjør det koselig for kattene i den etasjen hunden ikke er så mye. Sitt der med kattene om kvelden i begynnelsen.
3. Sett deg på golvet og ha godbiter til alle. Skryt, klapp og belønn at de oppfører seg.


På plantasjen får du kjøpt billige kompostgjerder som du kan bruke som avskillere. Vi har sikret trappegelenderet, og plantene mine står inne i en slik hehe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 11:54   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Den var jo helt knusebedårende nydelig! Flott farge!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 11:56   #32
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Så utrolig nydelig!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 12:58   #33
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

En nydelig skapning!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 15:02   #34
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Nydelig valp

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 15:03   #35
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Utrolig søt ja! Samme farge som min puddelgutt på 12 uker nå.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 13:15   #36
chiki
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2015
Innlegg: 7
chiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Vi har omtrent aldri leid vår hund på 2 år med halsbånd.
Han bruker sele. Han kan dra litt når han ser katter og andr hunder.

Har kjøpt 3 seler siden vi fikk han, 2 bruker han fortsatt

chiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 13:27   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Åh - nå er jeg seriøst i tenkemodus. Vi har tilbud om tispevalp som er leveringsklar om nøyaktig en mnd.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 14:47   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Åh - nå er jeg seriøst i tenkemodus. Vi har tilbud om tispevalp som er leveringsklar om nøyaktig en mnd.

Åhhhh, så spennende! Jeg synes dette valpe-greiene minner mye om da jeg prøvde/var gravid, eller når det "raslet i eggstokkene". Vi sliter litt med å få tak i tispe (i rasen vi ønsker), virker som det fødes flest hannhunder. Og vi vil såååååå gjerne ha en liten tass snart. Jeg blir helt valpesyk bare jeg hører om andre som har fått eller skal få.

Pebbles: valpen var jo helt utrolig skjønn!


BTW: Sitter på t-banen. hvor nabomannen snakker i telefonen og spør: "blir det hannbikkje eller hubikkje?" "Blir koselig med valp" ALLE skal jo ha hund.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 16:04   #39
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Åh - nå er jeg seriøst i tenkemodus. Vi har tilbud om tispevalp som er leveringsklar om nøyaktig en mnd.

Så spennende! Ser lovende ut om dere vil stille ut? Hvilken farge?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 16:18   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Så spennende! Ser lovende ut om dere vil stille ut? Hvilken farge?

Krem eller sobel. Har mest lyst på sobel, selv om det sikkert er kult med en (nesten)hvit og en svart. jeg har sagt at jeg er interessert i å stille, så hun vil nok gjerne at jeg tar den hun mener er mest lovende.





()

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no