Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dagstursekk anyone?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-22, 09:49   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Vi har en Ospreysekk på 9 liter også, fant jeg ut. Den kjøpte vi som dagstursekk til lillesøster da hun ennå var ganske liten. Nå bruker jeg den litt til løpesekk og litt til korte fjellturer med bare meg. Da har jeg stort sett bare med meg vann og en fleece, og så kan jeg legge votter og lue i den ved behov. Enig i at den er praktisk, og jeg synes at den er god å bære. Men selv til bare meg er den liten til dagstur.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 09:59   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg sjekket nå, og min er 9 liter. Jeg er enig i at den er overraskende stor. Men sykt smal, altså. Den er utrolig dyp, og det er sikkert greit hvis man ikke skal bruke det som er i sekken. Hadde glidelåsen gått lenger ned, hadde det kanskje vært lettere. Det er ryggplaten som er det mest plagsomme, den gjør kanskje sekken behagelig å bære, men den er så stiv og lite bøyelig og buer litt innover, og det gjør det vanskelig å ta ting opp og ned fra sekken og å huske i hvilken rekkefølge ting ligger for å få tak i det.

Hvis den hadde vært XS/S, så kunne du bare solgt den til meg! Jeg skulle hatt en på hytta også. Men du er vel mye lenger enn det…

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:01   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvis den hadde vært XS/S, så kunne du bare solgt den til meg! Jeg skulle hatt en på hytta også. Men du er vel mye lenger enn det…

Det vet jeg ikke, er det ulike lengder? Står det et sted inni den?

Jeg er 170 og jentungen min er tett oppunder 180, og hun liker sekken. Men hun bare bærer den. Enig i at den er god å bære. Det er bare pakkingen jeg misliker.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:03   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det vet jeg ikke, er det ulike lengder? Står det et sted inni den?

Jeg er 170 og jentungen min er tett oppunder 180, og hun liker sekken. Men hun bare bærer den. Enig i at den er god å bære. Det er bare pakkingen jeg misliker.

Det er xs/s og m/l i rygglengde. Dere nå ha m/l, jeg er jo bare 1.62 og passer veldig godt lengden på min.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:05   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Vår er sikkert 10 år gammel, minst. Men jeg skal se i sekken om det står et sted. Jeg opplever den som veldig lang.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:11   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Finner det ikke, men tviler på at den er en kort modell.

Med det samme jeg har deg her, kan jeg jo spørre om noe jeg alltid har lurt på. Hva er det meningen at man skal bruke de snorene foran på sekken til? Et klesplagg? Det er jo ikke brukende til noe noe annet?

Og den ovale knotten da?

Og så ser jeg nå to klyper/klemmer på høyre side. Det skjer ingen åpenbar endring når jeg prøver å stramme dem.

Jeg savner veldig et åpnere rom foran på sekken. Evt glidelås helt ned, som sagt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:15   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Den ovale knotten ee sykkelhjelmfeste. Du trer den gjennom hjelmen. Og strammingen på ene siden er vel til å stramme sidelommen rundt flaske? Snorene foran er til å tre nedi f eks jakke eller noe annet du tar av/på og vil ha lett tilgjengelig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:25   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Takk! Skal teste den mer neste gang jeg bruker den. Det kan jo hende jeg begynner å like den.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:40   #29
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Jeg er veldig fornøyd med mine sekker fra Osprey. Jeg har Tempest 9 og Tempest 30. De er lette, sitter godt på ryggen min og jeg opplever at de er romsligere enn andre sekker som visstnok skal være like store. De tåler lite vann før innholdet i sekken blir vått, er min erfaring, så hvis man er ute i all slags vær så bør man vurdere regntrekk eller vanntett pakkpose til det som ikke skal bli vått.

Hva man trenger til dagstur kommer jo veldig an på om man skal bære for seg selv eller for flere. Jeg ville nok tatt en tur i en butikk som har et godt utvalg og sett på dem. De har sekker med og uten lokk. Jeg foretrekker sekk uten lokk til dagstur.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:47   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Hvor mange liter kommer an på hva slags turer det er snakk om. Jeg har Lundhags Dovre 30 l, og er veldig fornøyd med den. Kunne ikke hatt noe særlig mindre enn det. Men dagsturene jeg går er som regel nokså lange, og jeg har med ekstra klær, mat og diverse.
Den har glidelås nederst sånn at man lett får tak i det som ligger i bunnen. Veldig praktisk.

https://www.lundhags.com/no/sekker-o...=7318731707567

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:50   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Jeg hadde en sekk fra Osprey, kjøpt på nettet, og var ikke fornøyd med den. Likte ikke stoffet, og den satt ikke godt. Definitivt lurt å gå i butikk og prøve før man kjøper.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 10:58   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Jeg tror jeg hadde kjøpt en på maks 15 liter og en på rundt 30.

Den minste har plass til det nødvendigste, men er fortsatt romslig så det er plass til mye for en hel dag. Den største til dagene hvor volum er viktigst fordi man pakker ned pikk ,og pakk for mange. To pakker pølser med tilbehør, dessert til alle, genser til den snurte som nekter å tro at det blir kaldt (ja, man kan trumfe gjennom at da kan man fryse, men det ødelegger turen for alle), regnjakke, sitteunderlag, den sammeleggbare stolen, strikketøyet. Ja, alt det man trenger for en skikkelig kosedag.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 11:15   #33
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Jeg har Osprey 9, 20 og 30l. 9-literen er den jeg bruker mest. Spesielt til løpeturer der jeg løper i butikken og handler brød og noe annet. 20l har plass til masse, og 30l bruker jeg mest til de lengre utfluktene mine, med staver, klesskifte osv. Om sommeren, går jeg gjerne med 30l-sekken, og et av barna bruker 20-literen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-22, 12:57   #34
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagstursekk anyone?

Jeg har en Osprey 9 l som jeg bruker til alt. Jeg er helt med Niobe på at den funker som dagstursekk til en person. Jeg har ekstra klær, mat og vann i sekken. Gubben har herremodellen og bruker den mye.

Alle jentene mine (3 stk) fikk sekk i fjor, da gikk jeg for en ny modell med lokk som er 16 l. Der kan de også ha ekstra ull og virkelig alt de trenger. Hos oss bærer alle sin egen sekk. Da mine to biologiske var små og jeg var eneste voksne, brukte jeg 25-30 l og bar primus og pannekakerøre og hva nå vi fant på, mens barna hadde egne klær og vannflaske. Nå fordeler vi tingene oss i mellom og bærer små tursekker.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no