Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Utstilling

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-22, 12:45   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Utstilling

Sambos voksne datter er kunstner og skal ha sin første utstilling i mai i et annet nordisk land.

Vi er invitert og vi har bestilt flybilletter. Vi gleder oss masse til utstillingen og ikke minst bli kjent med barnebarnet på 2 som vi kun har truffet en gang så langt.

Men! Jeg/vi har aldri vært på en sånn type utstilling der jeg er nær kunstneren.

Er det noen regler, skrevne eller uskrevne i den sammenhengen.

Kleskode? Skal kunstneren få en oppmerksomhet? Har noen erfaring?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 12:54   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstilling

Spennende! Utstillingsåpninger pleier å være en tale eller flere (av fagfolk, ikke familie), og champagne eller "champagne" og ellers bare mingle rundt og beundre kunsten og gratulere kunstneren.
Kleskode vil jeg si passelig pent.
Gave siden dere er nær familie, kanskje blomster, vin, konfekt eller noe dere vet hun ønsker seg som ikke er noe av dette.

Hvis det er noen fest etterpå, etter den formelle åpningen er forestått, så kanskje en tale hvis dere har noe kort og greit å si.


Sist redigert av -ea- : 21-02-22 kl 21:03.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 13:10   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utstilling

Supert, tusen takk, jeg tenkte kanskje det var noe i de baner og sambo.

Da får vi ordne noe vin og blomster tenker jeg. Gleder oss veldig.

Spennende å følge hennes utvikling.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 13:20   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utstilling

Så spennende!

Pent tøy, men ikke nødvendigvis stivpyntet. Blomster eller vin og et kort med gratulerer er det jeg har sett når det har vært vernissage på jobb. Blomster og kort blir innimellom stående igjen i utstillingslokalet, men det varierer gjerne med kunstnerens preferanser.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 13:36   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utstilling

Ja det er veldig spennende, hun er en kreativ sjel på flere måter, dans, maling, skulptur, klesdesign. Aner ikke hva som dukker opp på den utstillingen. Muligens en blanding av alt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 18:02   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utstilling

De vernissagene jeg har vært på, har vært pent kledd, champis, en tale eller to (evt en introduksjon til kunstnerens virke) mingling og se på kunsten og ikke så mye mer. De som har hatt en liten oppmerksomhet, har typisk vært et kort og en blomsterhilsen. Det er blomster jeg har hatt med når jeg har kjent kunstneren.

Tar man en blomsterhilsen med i lokalet, er det omtenksomt om det er noe som bare kan settes fram. Det er sjeldent noe særlig vaser sånne steder. F.eks. bestille en liten oppsetning på en skål, eller en liten bukett i en vase el.l. Har fått laget slike buketter helt ned i 120 kr/ stk (det var kuvertbuketter til en middag). Bare ber om oppsetning til x kr og hvilken anledning det er.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no