Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Synes du Johnny Depp- og Amber Heard-saken er viktig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-22, 22:01   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du Johnny Depp- og Amber Heard-saken er viktig?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg ble litt nysgjerrig når det fremstilles som at Depp beviselig ble mishandlet. Det lille jeg hadde lest om saken hittil har vært mer åpent ifht hvem av de to sin fremstilling som er riktig. En podcast jeg søkte opp fra Irish Times gir en gjennomgang av saken så langt, og understreker at det har vært Depps vitner som har vært hørt hittil. Heard skal fortsatt legge frem sin side av saken gjennom tre uker med vitneavhør. Så jeg tenker det er greit å vente med å konkludere.

Ja, enig i at det sikkert er lurt å vente med konklusjonen. Men jeg vil si av det som har kommet frem til nå (og i de to tidligere rettsakene) så er dette langt mer enn offentlig skittentøyvask.

Merket meg dette sitatet (fra NRK. Har litt problemer med å legge inn lenker fra mobil)

Sitat:

Parterapeuten de to gikk til har avgitt vitnesbyrd og fortalt at hun så på det som et forhold der begge var voldelige, og der begge bar preg av å ha vokst opp med fysisk og mental aggressivitet rundt seg: Heard med en rasende far, Depp med en mor som slo og mobbet.

Høres for meg ut som om Heard har gifter seg med sin egen far og Depp med sin egen mor... tror kanskje det å få belyst denne type gjensidige destruktive forhold kan være like viktig som å belyse at menn også kan bli mishandlet

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-22, 23:14   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du Johnny Depp- og Amber Heard-saken er viktig?

Den fra NRK leste jeg også nettopp.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-22, 23:47   #23
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.713
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du Johnny Depp- og Amber Heard-saken er viktig?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, enig i at det sikkert er lurt å vente med konklusjonen. Men jeg vil si av det som har kommet frem til nå (og i de to tidligere rettsakene) så er dette langt mer enn offentlig skittentøyvask.

Merket meg dette sitatet (fra NRK. Har litt problemer med å legge inn lenker fra mobil)
Høres for meg ut som om Heard har gifter seg med sin egen far og Depp med sin egen mor... tror kanskje det å få belyst denne type gjensidige destruktive forhold kan være like viktig som å belyse at menn også kan bli mishandlet

Her linken fra nrk.
https://www.nrk.no/ytring/depp-i-dodsdansen-1.15948461

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-22, 00:27   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du Johnny Depp- og Amber Heard-saken er viktig?

Har ikke fulgt så mye med. Opprinnelig tenkte jeg det var en klassisk sak, men har etterhvert tenkt at denne saken nok er annerledes. Det har kommet fram endel ting som gjør at inntrykket av begge partene har endret seg. Og så har det kommet fram ting som at sminken hun brukte for å skjule blåmerker ikke var lansert på tidspunktet hun sa hun brukte den, hun avtalte i skilsmisseoppgjøret at et beløp skulle gå til arbeid mot vold mot kvinner og hun har ikke betalt det som var avtalt, eksen Elon Musk er trukket som vitne for henne osv. - flere sånne litt rare side-fakta som skurrer.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 13:50   #25
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du Johnny Depp- og Amber Heard-saken er viktig?

Jeg synes Frank Rossavik har en god kommentar - også på dette med "skyldfordelingen", at Heard ikke er det "tradisjonelle offeret" man ser for seg. Det er nok slik med personer som er offer for partnervold at det blir noe lignende som i mobbing eller i voldtektsaker - det er behov hos folk for å skille mellom "gode og onde" mennsker, slik at ofrene for overgrep (psykisk, fysisk og seksuelt) må være ekstra "gode" og tilsvarende at de som utfører overgrep (pykisk, fysisk eller seksuelt) må være ekstra "onde". Og Depp og Heard er utvilsomt ikke der, i en god-ond akse.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no