Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva hører du på nå?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-22, 10:55   #341
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

For dem som syntes det var fett da noen black metal-band på nittitallet hadde med episke instrumentale synth-partier, finnes en hel under-genre som er bare det: Dungeon synth. Og ut fra det har sprunget en under-under-genre: Dinosaur synth.


(Kilde: youtube.com)


Funker overraskende bra som bakgrunnsmusikk når man sitter ved PCen og jobber.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 22:30   #342
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Nok en gang nyter jeg First Aid Kits tolkning av Leonard Cohen. Romklang, stemmebruk, instrumenter, intensitet. Jeg elsker den skiva. Med Helten ved siden av meg er det en bra lørdags kveld.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 07:21   #343
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Harry Styles sitt siste album. Tror det kan bli et av mine sommeralbum.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 10:28   #344
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Harry Styles sitt siste album. Tror det kan bli et av mine sommeralbum.

Hva heter albumet?

Selv hører jeg på Muse (NEI, ikke dem Muse, de andre Muse) sitt album Innocent Voices. Det høres østeuropeisk ut, men jeg er ikke god nok til å gjenkjenne språket ordentlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 10:33   #345
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Litt grandios musikk her i dag i anledning at Vangelis er gått bort.
Conquest of Paradise ble spilt av orgel og storband i min yngstes dåp, og en låt jeg har et nært forhold til.


(Kilde: youtube.com)

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 10:44   #346
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hva heter albumet?

Selv hører jeg på Muse (NEI, ikke dem Muse, de andre Muse) sitt album Innocent Voices. Det høres østeuropeisk ut, men jeg er ikke god nok til å gjenkjenne språket ordentlig.

Harry’s House. Kom midnatt i dag.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 12:25   #347
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Nok en gang nyter jeg First Aid Kits tolkning av Leonard Cohen. Romklang, stemmebruk, instrumenter, intensitet. Jeg elsker den skiva. Med Helten ved siden av meg er det en bra lørdags kveld.

Det er den der Jesper Lindell synger på en (eller to) av låtene?
Han er min nye helt.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 14:58   #348
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Harry’s House. Kom midnatt i dag.

Takk. Den er i veska mi nå.

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Det er den der Jesper Lindell synger på en (eller to) av låtene?
Han er min nye helt.

Det har jeg i så fall ikke fått med meg, så jeg lå sjekke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-22, 11:30   #349
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Jeg hører stort sett på hva enn Spotify foreslår for meg nutildags. I dag puttet de Händel inn i «din tidskapsel»-spillelisten. Hvor gammel tror de egentlig jeg er? 250 år? (Jeg liker Händel jeg altså, så positiv overraskelse egentlig. Litt brått genrebytte fra Britney Spears, men dog.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-22, 22:13   #350
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg hører stort sett på hva enn Spotify foreslår for meg nutildags. I dag puttet de Händel inn i «din tidskapsel»-spillelisten. Hvor gammel tror de egentlig jeg er? 250 år? (Jeg liker Händel jeg altså, så positiv overraskelse egentlig. Litt brått genrebytte fra Britney Spears, men dog.)

Jeg hører på mye av det vi synger i koret på spotify, så forslagene drfra er en salig blanding av musikken de siste 600 årene, sånn ca. Palestrina meets mothermother, liksom.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 00:09   #351
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Harry’s House. Kom midnatt i dag.

Da er CDen rippa og jeg/vi hører på den nå, akkurat nå. "It's gets hard..."

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 18:13   #352
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Åh, jeg må høre Harry!

Jeg hører akkurat nå mye på Susanne Sundfør/Røyksopp If you want me.


https://youtu.be/m5sGROCRiDs

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-22, 17:15   #353
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Litt grandios musikk her i dag i anledning at Vangelis er gått bort.
Conquest of Paradise ble spilt av orgel og storband i min yngstes dåp, og en låt jeg har et nært forhold til.


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Jeg har ikke fått med meg denne, hverken musikken eller filmen. Takk for tips, den musikkvideoen gikk rett inn på favoritter.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-22, 17:17   #354
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

I går hørte og sang jeg meg gjennom Hair. I dag gjorde jeg samme øvelsen med The Wall. Godt jeg er alene hjemme. Men du verden hvor godt jeg liker de to filmene/skivene.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-22, 20:30   #355
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

I går hørte og sang jeg meg gjennom Hair. I dag gjorde jeg samme øvelsen med The Wall. Godt jeg er alene hjemme. Men du verden hvor godt jeg liker de to filmene/skivene.

Takk for påminnelse, The Wall er alt for lenge siden jeg har lyttet meg gjennom fra ende til annen og i ro og mak.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-22, 11:04   #356
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

I dag fikk jeg til å omordne høytalerne slik at de passer med der jeg er i huset nå. Da går det veldig fint å lytte på Florence Price sine 1. og 3. symfoni, fremført av Yannick N Séguin og The Philadelphia Orchestra. Nydelig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-22, 11:20   #357
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

https://youtu.be/SaGiH2MQdNg

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 10:08   #358
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Rammstein har sluppet årets musikkvideo:


(Kilde: youtube.com)


Over halve 2022 gjenstår men tror ikke noe kan overgå dette.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018

Sist redigert av Kjøkkenskriveren : 30-05-22 kl 10:14.
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 19:29   #359
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

I går ble det nok en musikal, Evita. I dag har jeg hørt på Haddy N'Jie & A Few Good Men på skiva Welcome Home. Det er synd jeg ikke har funnet flere musikkskiver med dem, stemmebruken hennes er så fin.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-22, 01:13   #360
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Jeg har sovet i musikktimen, og ikke fått med meg denne før nå.
Eltonn John og Stevie Wonder hooker opp og feirer livet, vennskapet og musikalsk samarbeid med en catchy låt og en sterk video.

(Elton John feat. Stevie Wonder - Finish Line)


(Kilde: youtube.com)

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no