Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-22, 12:27   #61
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Jeg skulle ønske det var så enkelt, men jeg tror det blir å pisse i buksa for å holde seg varm om vi bare bytter silikon på vinduet. For det er jo tydelig noe som forårsaker denne muggen når den har kommet så kraftig som den har det siste året. Fukten i veggen vil jo ikke gå bort av seg selv.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 12:39   #62
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Vi har fått fjernet fukt fra treverk ved hjelp av avfukter. *datapunkt* Men det var ikke råte i treverket da - men skruene i taket var rustne.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 12:52   #63
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg skulle ønske det var så enkelt, men jeg tror det blir å pisse i buksa for å holde seg varm om vi bare bytter silikon på vinduet. For det er jo tydelig noe som forårsaker denne muggen når den har kommet så kraftig som den har det siste året. Fukten i veggen vil jo ikke gå bort av seg selv.

Det viktigste tiltaket dere kan gjøre er å få vinduet ut av sprutsonen. Det aller beste vil være et dusjkabinett (også med tanke på at badet er over 10 år gammelt), men det finnes også slike dusjvegger:
https://www.macrodesign.no/vindu-i-dusjsonen

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 13:05   #64
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Ah, supert. Cauchy. De dusjveggene var jo veldig lekre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 14:35   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Mulig du kunne vært godt hjulpet med et dusjkabinett/dusjvegger, fjerne silikonet, kjøre avfukter en stund, legge på nytt silikon, og så se om det oppstår mugg igjen, eller om dere har fått "tatt det" da?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 14:49   #66
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Den misfargingen av fugene mistenker jeg også er mugg. Vil ikke denne muggen spre seg om vi ikke gjør noe med den? Eller vil den bare spre seg om fukten blir verre?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 15:16   #67
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Å sette på en avfukter nå (mens strømmen er billig) vil tørke opp det som nå er fuktig i veggen? Om du kan låne en, så hadde jeg gjort et forsøk med det. Og så fjerne/rense fuger senere.

Den dusjløsningen for vindu var lekker. Men jeg hadde glatt putta inn dusjkabinett om det kunne utsette totalrenovering av badet noen år, og ikke brydd meg om det ble mindre pent. Heller tett og stygt bad enn vått og lekkert, for å spissformulere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 15:28   #68
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Men den dusjløsningen vil jo beskytte veggen på linje med et dusjkabinett, vil det ikke?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 16:36   #69
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Ja, men med dusjkabinett unngår man helt vann direkte på vegg og gulv og minimerer sjansen for (flere) fuktskader.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 16:41   #70
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men den dusjløsningen vil jo beskytte veggen på linje med et dusjkabinett, vil det ikke?

Den vil kanskje beskytte veggen, men ikke overgangen gulv/vegg som ofte er er problemområde på bad med dårlig membran slik det høres ut til å være hos dere. Fliser er uansett ikke tette, så hvis membranen er tett, kan det være så mye sprekker det vil i flisene. Jeg hadde ikke engang vurdert noe ennet enn et dusjkabinett.

Vi hadde en omfattende råteskade på det ene badet vårt for ca ti år siden. Det var råte i dusjsonen i så omfattende grad at også stenderverket i veggen og dels gulvet måtte skiftes ut. Årsaken var dusjing rett på vegg med svært dårlig membran i årevis. Vi oppdaget skaden pga uggen lukt på badet, men mest i rommet ved siden av. Vi rev ned, skiftet ut råtne stendere og gulvbjelker og bygde badet opp igjen på nytt. For å være så sikre som mulig på at slikt ikke skjer igjen, valgte vi droppe membran og flis eller andre såkalt vanntette løsninger og gikk for gulvbelegg, malt panel og dusjkabinett. Det er det aller tryggeste. Det finnes mye som er lekrere enn dusjkabinett, men det er for oss viktigere å slippe å være bekymret for nye skader enn utseende. Det finnes dessuten helt ok kabinetter også, de er ikke like stygge som de en gang var. Jeg synes forøvrig det er lettere å holde kabinettet rent enn å holde flisefuger rene. Vi har også et bad med fliser og dusjnisje uten kabinett og jeg er ikke i tvil om hva jeg foretrekker.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 17:27   #71
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Jeg har en kusine i vannbransjen ( ) og hun er 100% tydelig på at dusjkabinett er meningen med livet. Vi totalrenoverte begge badene i fjor eller noe, og hun mener bestemt at vi har gjort århundrets tabbe med å insistere på dusjing rett på flis på begge.

Vi hadde gammel vannskade fra for lenge siden i gulvet under badet, det var ikke utbedret - bare tettet (av tidligere eiere, de tørket det tror jeg, men ikke noe mer), og det hadde ikke skjedd noe med det i de 15 årene som hadde gått eller noe. Det var ikke vått, men tydelig hvor lekkasjen hadde vært.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 12:30   #72
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er ikke anbefalt å ta en delutbedring av et bad i våtsonen. Da bør man ta hele badet. Altså legge helt ny membran på hele badet. Ellers vil ikke det være en gyldig forsikring/garanti i etterkant. Dyrere, ja. Nødvendig, ja.

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er svært få firmaer som anbefaler delutbedringen. Omtrent ingen som gjør det i en våtsone. Det er en stort NEI å gjøre det. Vi leste oss opp på dette når vi hadde mugghuset da motpartens takstmann mente at det kunne gjøres. Fant ingen, selv ikke firmaer som er eksperter på delutbedring av bad som ville gjort det i en våtsone.

Sorry at jeg kupper tråden din, Divine, men jeg ble usikker når jeg leste dette. Vi har akkurat oppdaget vannlekkasje på et av badene grunnet en materialfeil i sluket i dusjen, og forsikringsselskapet har sendt et firma for utbedring. Disse er spesialister på partielle utbedringer og har Sintef-godkjenninger og greier. Og gjør altså dette på oppdrag fra forsikringsselskapet, så jeg forutsetter jo da at det er en godkjent form for utbedring som vil være dekket av forsikringen?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 12:34   #73
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Herregud, så gull Zulu! Sånne har jeg lett etter!! Takk!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 12:37   #74
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Ja, det er dem vi har vært i kontakt med. De er grundige og virker svært etterrettlige. Jeg tviler ikke på at de er eksperter på dette, men for vår del velger jeg heller å vente til vi kan totalrenovere. Så satser vi heller på enklere grep (fjerne mugg, sette inn dusjkabinett, osv.) til vi har fått spart opp litt penger og gjort litt mer grundig research.

Jeg har for øvrig hatt "sommerferie" fra å tenke på alt dette styret med badet. Men fint at du tok opp dette nå, for jeg har satt 1. september som oppstart for når jeg må begynne å fokusere på det igjen. Men det var nok riktig av meg å ta en pause. Da jeg begynte å tenke at jeg heller ville dø enn å streve med muggskader, kjøkkeklage og garasjetakfiksing, ja - da var det på tide med en time-out.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 12:39   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

God prioritering! Jeg kan også drive meg selv til vanvidd ned sånne kaninhull i perioder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 14:37   #76
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, det er dem vi har vært i kontakt med. De er grundige og virker svært etterrettlige. Jeg tviler ikke på at de er eksperter på dette, men for vår del velger jeg heller å vente til vi kan totalrenovere.

Så bra at dere har et godt inntrykk av dem. Vi har egentlig ikke behov for totalrenovering, det er bare selve sluket som må skiftes, så for oss er det gull at de kan skjøte membran rundt slukområdet og fortsatt oppnå tett gulv. Vi vil nok legge ny flis, da, for det blir vanskelig å få til en lokal fiks av det.

I deres tilfelle høres det imidlertid ut som en god løsning det dere har landet på.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 11:43   #77
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Sorry at jeg kupper tråden din, Divine, men jeg ble usikker når jeg leste dette. Vi har akkurat oppdaget vannlekkasje på et av badene grunnet en materialfeil i sluket i dusjen, og forsikringsselskapet har sendt et firma for utbedring. Disse er spesialister på partielle utbedringer og har Sintef-godkjenninger og greier. Og gjør altså dette på oppdrag fra forsikringsselskapet, så jeg forutsetter jo da at det er en godkjent form for utbedring som vil være dekket av forsikringen?


Første inntrykket mitt etter å lest navne på ansatte var at dette må sjekkes opp nøyere. Etter å søkt på de i facebook gruppen STOPP boligsvindel så ble jeg ikke så beroliget. Hvis mulig ville jeg fått et annet firma til å se på det og komme med forslag til utbedring og pris. Jeg ville ikke klart å stole det firmaet.

__________________
Propella

Sist redigert av Propella : 02-09-22 kl 12:08.
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 11:52   #78
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Så bra at dere har et godt inntrykk av dem. Vi har egentlig ikke behov for totalrenovering, det er bare selve sluket som må skiftes, så for oss er det gull at de kan skjøte membran rundt slukområdet og fortsatt oppnå tett gulv. Vi vil nok legge ny flis, da, for det blir vanskelig å få til en lokal fiks av det.

I deres tilfelle høres det imidlertid ut som en god løsning det dere har landet på.

Skal du skifte flis bør du ta membranen samtidig.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 16:12   #79
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Første inntrykket mitt etter å lest navne på ansatte var at dette må sjekkes opp nøyere. Etter å søkt på de i facebook gruppen STOPP boligsvindel så ble jeg ikke så beroliget. Hvis mulig ville jeg fått et annet firma til å se på det og komme med forslag til utbedring og pris. Jeg ville ikke klart å stole det firmaet.

Som nevnt, så er det forsikringsselskapet som har engasjert disse. Det er viktig for oss at utbedringen blir foretatt av noen som forsikringsselskapet stoler på. Arbeidet dekkes også fullt ut av forsikringen, så pris er ikke relevant for oss.

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Skal du skifte flis bør du ta membranen samtidig.

Membranen ligger under støp, så de vil ikke være i kontakt med den.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 19:57   #80
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Som nevnt, så er det forsikringsselskapet som har engasjert disse. Det er viktig for oss at utbedringen blir foretatt av noen som forsikringsselskapet stoler på. Arbeidet dekkes også fullt ut av forsikringen, så pris er ikke relevant for oss.


Membranen ligger under støp, så de vil ikke være i kontakt med den.

Jeg ville forhørt meg med flere firmaer om den utbedringsmetoden som anbefales er god nok. Det er veldig omstridt å foreta delutbedringer i våtsonen. Gis det garanti på utført arbeid? Hvor lang garanti? Det er faktisk avbefalt å sveise membran i våtsoner. Kan gjøres steder på badet som ikke utsettes for direkte vann. Jeg ville ha sjekket med flere firmaer.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no