Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tajiks unnamanøver

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-22, 19:40   #81
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Ja til alle tre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 20:14   #82
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Og at Hadja går av også som nestleder, er jo bare trist for AP.

Jeg tror - slik situasjon er nå - at det hadde blitt velgerflukt fra AP hvis hun ikke hadde gått av.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 22:50   #83
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja til alle tre.

.... og Tuva Moflag!!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 09:34   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Jeg syns det er trist at det blir en "tyngdekraft" i disse sakene, som gjør at uavhengig av alvorlighetsgrad, så går og går og går sakene, til avgang blir det eneste alternativet.

Her hjelper det selvsagt ikke at LO har gått inn så tydelig.

Jeg syns Tajik er rasende flink, selv om jeg personlig fikk henne i vrangstrupen da hun tok en 180-grader på kraftkabler på LOs kommando (lenge før kraftkrisen). Ikke at de takker henne for det, da.

Her er det "not the crime, but the cover-up" som er det store problemet, og jeg syns man skal ha forståelse for den enorme krisen en sånn sak er når man bedømmer "the cover up". Dumt og uklokt og alt, men forståelig.

Vi mister en drivende god politiker. Jeg håper hun kommer tilbake. Og erstatningen hennes har jo gjort en rent oppsiktsvekkende dårlig figur i sin forrige stol, så...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 10:32   #85
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.615
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

I denne saken så er hovedårsaken til at den går og går at Tajik ikke svarer på spørsmål. Da fortsetter journalistene å grave, og det dukker opp stadig mer informasjon til hennes ulempe.

Jeg var lenge enig i at det utslagsgivende til at hun må gå, var hvordan hun håndterte saken når den kom opp. Jeg tror også at dersom hun hadde vært villig til å se på egen skattevandel med kritisk blikk i høst, kunne hun ha kommet mediene i forkjøpet med en beklagelse og et skatteoppgjør da. Det kunne ha reddet henne, men det er selvsagt vanskelig å si.

Etterhvert som vi får stadig mer innsyn gjennom mediene, synes jeg imidlertid hennes opptreden omkring pendlerboligene fremstår mer og mer kalkulerende. Denne saken, for eksempel, antyder det: https://www.aftenposten.no/norge/i/1...-ga-stortinget

Og selv om det er lov å optimalisere bruken av systemet for egen vinning (i motsetning til å bruke en falsk leiekontrakt som dokumentasjon på boutgifter), er det likevel ikke særlig smart og kanskje heller ikke moralsk når man er en privilegert stortingsrepresentant for et sosialdemokratisk parti.

Vi har mistet mange drivende gode politikere av andre årsaker enn dårlig skattemoral. Jeg håper heller en av de kommer tilbake. (Og da mener jeg ikke Trond Giske, om noen skulle være i tvil. )

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 14:51   #86
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her er det "not the crime, but the cover-up" som er det store problemet, og jeg syns man skal ha forståelse for den enorme krisen en sånn sak er når man bedømmer "the cover up". Dumt og uklokt og alt, men forståelig.

Det jeg ikke fatter og begriper er at ikke alle som har svin på skogen heiv seg frempå i høst og fikk ryddet opp. Da stortingspresidenten måtte gå burde jo alle bare ha sagt at "her skjønner jeg at jeg også har trådt feil og nå vil jeg rydde opp i det straks og med én gang!". Den som hadde lagt seg flat den uka hun gikk av og ryddet opp da, ville ha kommet ut av det uten å måtte gå av tror jeg. Da kunne man ha gjemt seg bak at man ikke hadde forstått ting, men at man tok affære så snart det ble klart at dette nok kunne gjelde for egen situasjon også.

Sånn som situasjonen er nå kommer ikke VG, Aftenposten m.fl. til å gi seg før siste mann har falt. De kommer til å gå gjennom alle papirer fra alle nålevende stortingspolitikere som har fått pendlerbolig. Banna bein! Dette er så godt stoff å selge aviser på at ingen med svin på skogen sitter trygt nå og nå tror jeg det er for seint med bare litt flatlegging også, det vinduet lukka seg nok i fjor høst.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 15:09   #87
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Amen, Nenne.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 15:35   #88
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Helt enig med deg, Nenne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 15:44   #89
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

De har jo allerede gravd fram ting av nyere dato mht pendlerbolig og boliger hun har eid, vært folkeregistrert i og aldri bodd i, samtidig som hun har eid bolig andre steder hun har bodd i. I Aftenposten i dag.

Og jeg begriper bare ikke at dette skal være så himla vanskelig for stortingsrepresentanter. De klarer jo å få til et lovverk som skal gjelde for vanlige dødelige pendlere, og det forventes at alle andre klarer å sette seg inn i det og forholde seg til det.

Jeg liker egentlig Tajik. Men hun takler dette så ekstremt dårlig når hun bagatellisere og snakker det bort sånn at det kommer fram som «ok så burde jeg ha skattet, men det var bare snakk om noen hundrelapper i måneden i noen år». Damen er jurist! Hun var tildelt en rolle der hun har øverste ansvar for at alle andre gjør riktig det hun selv ikke gjorde riktig!

Politikere skal være forbilder. Og det er sykt umusikalsk når man skal ha ansvar for et fagområde det man har zero slakk for misforståelser og manglede evner til å forstå et komplisert system, men man likevel forventes å sette seg inn i ting nok til at NAV kan klandre en for å ikke oppdage feil NAV selv gjør når de betaler ut ytelser. For sånn funker jo NAV - man er personlig ansvarlig for at det nav gir oss, er noe man skal ha.

Og så skal politikere få si «jammen jeg forstod ikke, jeg tolket det som, ingen fortalte meg», osv.

Ellers enig i at ting tyder på at sette har vært en generell ukultur på Stortinget, men det betyr jo ikke at man skal la være å stille enkeltpersoner til ansvar. Det er snakk om en yrkesgruppe som tjener godt i utganspunktet, som har ordninger som vanlige mennesker kan drømme om, og så utnyttes det og trikses i tillegg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 15:52   #90
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

...og amen, Milfrid!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 21:08   #91
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Får håpe VG er mer etterrettelig i pendlersaken enn i andre nyheter

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20220307-204911_Instagram.jpg (113,9 KB, 92 visninger)
__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 21:44   #92
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Den feilen der var ganske grov, og utrolig morsom. Og så de to da, særlig liksom. Jeg ler og ler.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 08:39   #93
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Den feilen der var ganske grov, og utrolig morsom. Og så de to da, særlig liksom. Jeg ler og ler.

Jeg også! Jøss, som de har skværer opp liksom. Samtidig er det jo helt fullstendig krise, det vitner om en «dame er dame», «utenlandsk navn er utenlandsk navn»-holdning som er litt vond.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 11:51   #94
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Ja, den er veldig avslørende!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 17:50   #95
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg også! Jøss, som de har skværer opp liksom. Samtidig er det jo helt fullstendig krise, det vitner om en «dame er dame», «utenlandsk navn er utenlandsk navn»-holdning som er litt vond.

På selveste kvinnedagen...

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 18:28   #96
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Den er klassisk og fantastisk morsom og ikke bra - alt på en gang. Et veritabelt kinderegg

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 19:35   #97
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Jeg tipper desken hos VG tross sine ufullkommenheter er fullstendig klar over hvem både Hadia Tajik og Haddy Njie er, og at det vel heller var en feilkobling på at man forbinder Giske mer med Tajik enn med Njie, enn "kvinne er kvinne er kvinne er utlending er utlending".

.... i denne sammenhengen.


Sist redigert av Maverick : 08-03-22 kl 20:52.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 20:40   #98
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

På selveste kvinnedagen...

Den er ikke fra i dag, da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 11:07   #99
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Får håpe VG er mer etterrettelig i pendlersaken enn i andre nyheter

Tok tre dager før jeg skjønnet denne….
:navneblind:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no