Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-22, 08:28   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17.mai?

Vi er ikke utpregede 17. mai-mennesker, så mannen, nittenåringen og jeg skal spise en god frokost, gå en tur i marka og deretter grille og spise sjokoladekake. Ikke noen sosiale sammenkomster, ikke noe bunad eller annen pønt. Takk og lov.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 08:30   #42
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.732
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17.mai?

Passe på at vi ikke får frostskader, det er meldt 2 grader og sludd.


Men, sånn ellers, så blir det tog, så middag og kaker hos svigers.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 08:35   #43
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.862
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Passe på at vi ikke får frostskader, det er meldt 2 grader og sludd.


Men, sånn ellers, så blir det tog, så middag og kaker hos svigers.


Haha, da lurer jeg på om du bor i min hjemby. Mamma, som feirer med oss på østlandet i år, satt i går og kikket på hvordan været ville vært om hun var hjemme og det var visst nettopp 2 grader og sludd. Barndomsminnene strømmer på.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 08:38   #44
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Jeg har sagt at jeg skal til Oslo sentrum og se toget siden datteren bærer fanen til skolen i år, men jeg er kvalm fordi jeg gruer meg sånn. Ikke har vi bestilt noe bord, så mat i byen kan vi se langt etter, og jeg ser for meg et kømareritt. Bah.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 08:53   #45
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Vi skal til Oslo sentrum og se barnetoget. Dessuten spise med familie, det gjør vi hjemme i ro og fred. Det får bli en pølse fra kiosk med kø for de som blir sultne underveis.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:03   #46
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Bunadene henger klare. Vi skal spise frokost hos et vennepar før vi går til byen og ser folketoget. Yngste skal ha venninnegjengen hos oss på frokost. På ettermiddagen kommer svigermor på middag og kake. Eldste feirer med studievenninner på studiestedet sitt

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:12   #47
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Jeg skal gjøre som jeg pleier, altså ikke noe mer enn å besøke Mutter'n. Jeg vet ikke hvordan det er med korps her i området, men det vet jeg nok mer om i morgen en gang. Avkommet er utflyttet og har sine egne greier å holde på med. Jeg skal ta på en kjole og sette opp flagg, så det er da litt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:22   #48
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

I år er det ingen korpsplikter, og det er både litt vemodig og ganske bra. Vi tar en slakk formiddag, før datter og jeg ser på det lokale toget og spiser kake på skolen. Senere blir det rømmegrøt og diverse til kvelds med datter, yngste sønn og kjæreste.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:23   #49
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Sender barna i toget og ser på når de skal gå. Eldste går i flaggborg i år, og det synes hun var stas. Yngste har ikke gått i "ekte" 17.maitog med skolen før, så hun gleder seg og. Det er tog i bydelen, så vi slipper å dra til sentrum. Passer meg fint!

Prøver å finne noen vi kan invitere oss hjem til på middag etterpå.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:26   #50
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Det eneste jeg vet er at vi skal til broren min og spise middag. Mulig jeg tar meg en tur ned i idrettshallen for kake og sånn. Jeg tipper ungene ikke har noe ønske om å vekkes så tidlig, men jeg skal spørre dem om det.

Meldt regn, regn og mer regn i morgen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:50   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Bunaden passer, det vet jeg, den ble tilpasset til meg for to uke siden

Jeg har "ny" bunad i år, har arvet mamma sin. Men jeg lånte den i fjor også, så det føles ikke helt nytt. Men nå er den tilpasset jeg. Og offisielt min, selv om det ikke føles helt sånn enda

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:52   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Ja, bunaden brukte jeg på lørdag, så den vet jeg passer. mye kaker spiste jeg tross alt ikke i helga.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:53   #53
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Det er noe uklart, i utgangspunktet skal vi med hvert vårt barn til deres respektive skoler, men jeg er syk og usikker på hva jeg orker, og med et barn med autismediagnose og et med sosial angst er det uvisst hva barna orker når det kommer til stykket også. 17. mai er en sånn dag hvor jeg kjenner mye på annerledesheten vår og manglende nettverk å feire sammen med. Men vi skal uansett ha nok av is i hus og antakelig grille, så noe skal vi få ut av dagen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:54   #54
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Jeg skal jobbe, dvs jeg skal delta på et videomøte mellom 13 og 16. Blir å logge seg på med bunaden på. Etterpå skal jeg til noen venner og grille. Mann og yngste barn tar turen ned til sentrum for å se på barnetoget.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 10:08   #55
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Det er heldigvis meldt fint vær. Jeg får skylde på varmen når bunaden henger igjen i skapet fordi den ikke passer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 10:09   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Her er det meldt 14 grader og sol, så mer perfekt bunadvær enn det er det vel vanskelig å få.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 11:13   #57
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.732
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Haha, da lurer jeg på om du bor i min hjemby. Mamma, som feirer med oss på østlandet i år, satt i går og kikket på hvordan været ville vært om hun var hjemme og det var visst nettopp 2 grader og sludd. Barndomsminnene strømmer på.

Heheh, barndomsminner med ullundertøy, allværsjakke, lue og votter som en del
av 17.mai-habitten.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 12:07   #58
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Vi skal ned i byen og treffe stedatter med familie og se mannens barnebarn gå i toget.
Så surrer vi litt rundt og kjøper en is og kanskje et glass vin til meg... , tar trikken hjem og drar til min mor rundt kl.15. Og tar med svigermor. Skal lage en gryte i kveld + bløtkake og ha med.
Eldste skal på frokost og party hjemme hos en kompis (har tatt fri 18.) og minsten skal til kompis og grille.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 12:18   #59
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Heheh, barndomsminner med ullundertøy, allværsjakke, lue og votter som en del
av 17.mai-habitten.

Jeg ønsket med kape til min bunad. Det finnes bare i lang variant og det trenger jeg ikke her sørpå. Jeg har sett bilder fra 17. mai der bunaden er fra og da forstår jeg behovet for langt kappe. Nysnø og vind.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 12:21   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Min cape er lang, i ull, og mamma har foret den med vindtett stoff (for originalt er den bare det laget med ull) så derved er den goooood når den trengs Og tidvis gjør den det ja.

I år er et meldt sol og passe temp, så vi får se om jeg tar ull under skjorta og dropper cape, eller tar cape som jeg deretter må bære på siste del av dagen. Det er ikke så varmt når et er 5 grader på morgenen, men i sola på 17 grader på ettermiddagen er nok cape for varmt ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no