Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lage stige?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-22, 10:32   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Lage stige?

Det er en avsats, eller hva det kalles, i trappen som det hadd vært kjekt å kunne bruke til lesekrok f.eks. Men da trengs det en stige av noe slag for å komme seg opp. Det er ca 160 cm fra det øverste trinnet på bildet.
Har dere noen geniale forslag?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20220624_103152.jpg (919,3 KB, 129 visninger)
Filtype: jpg 20220624_103126.jpg (896,3 KB, 95 visninger)
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-22, 10:59   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage stige?

Det er kanskje vanskelig å ha en stige der uten å måtte fjerne rekkverk? Kunne det være en idé å lage noen trinn som festes i selve veggen over og under rekkverket?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-22, 11:59   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage stige?

Taustige da, evt?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-22, 13:20   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage stige?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er kanskje vanskelig å ha en stige der uten å måtte fjerne rekkverk? Kunne det være en idé å lage noen trinn som festes i selve veggen over og under rekkverket?

Ja, det er noe sånt jeg vurderer. Men de må jo tåle en del vekt, og det er gipsvegg. En annen ting jeg har tenkt på er å få laget en løs stige som kan settes på skrå mot veggen. Men da men den være sånn at den ikke sklir bakover for det er åpne trappetrinn.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-22, 13:22   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage stige?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Taustige da, evt?

Det har jeg også vurdert, men ser for meg at det blir vanskelig å klatre opp når den henger inntil veggen. Blir ikke plass til føttene.
Egentlig burde jeg ha laget klatrevegg, klatremus som jeg er. Eller talje i taket så jeg kan heise ungene opp. Det står ikke på kreativiteten!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-22, 19:04   #6
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lage stige?

Jeg ville ha slått meg til ro med at man kan lese i sofa, stoler og senger - som for mitt vedkommende er mer realistisk enn å klatre opp en stige for å sitte mer ukomfortabelt enn jeg gjør i stua eller sengen.

Sorry.

Artig tanke da!

Eller tenkte du på barna?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-22, 21:03   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage stige?

Tenkte på barna, men barnslig som jeg er hadde jeg nok klatret opp selv også. Dvs. jeg kommer meg opp, men gelenderet har nok ikke godt av det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-22, 23:52   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage stige?

Ribbevegg?

https://www.finn.no/262650337

https://www.finn.no/134401202

Må ta vekk gelenderet da, mem det gjør kanskje ikke noe?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-06-22 kl 23:57.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:18   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage stige?

Trenger jo strengt tatt ikke gelender på begge sider, så det er absolutt en god idé.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 11:34   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage stige?

Det er påbudt med gelender på begge sider. Det er ikke så lenge siden det var en sak om det, men finner ikke igjen akkurat den nå.

Men det står noe blant annet her https://www.huseierne.no/hus-bolig/t...ryter-reglene/

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 11:36   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage stige?

Men hvor langt ned er det fra avsatsen til det nederste trinnet der? Ikke for å være party poop, og jeg elsker å klatre og har latt ungene klatre i hva nå enn de har funnet av trær, men på et tidspunkt blir det behov for å sikre også. Om tanken er en avsats man skal slenge rundt og slappe av på så bør det settes opp en form for rekkverk også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-22, 10:39   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage stige?

Jeg leide en hytte med hems i fjor, der hadde de trinn skrudd på selve veggen og man klatra rett opp.

Om du ikke vil lage noe permanent, kunne du testa ut en badestige, sånne som er beregnet på båter eller svømmebasseng, de kan festes i gulvet oppå avsatsen der det sikkert er noe solid å skru i. da kan man trekke opp stigen etter seg også, og være i fred

Jeg ville sikra med noe rekkverk ja, vond å falle ned derfra...

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-22, 12:27   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage stige?

Tanken er å ha noe slags rekkverk der oppe, ja. Tror det enkleste blir å skru fast trinn i veggen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-22, 12:29   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage stige?

Kom gjerne med andre forslag til hva jeg kan bruke plassen til også.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no