Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-17, 13:00   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Kan noen anbefale meg et svømmekurs i Oslo som fokuserer på trygghet og vannglede?

Datteren min på 9 år har fått vannskrekk etter en episode for 2 år siden. Jeg har jobbet ekstremt mye med henne for at hun skal tørre å i det hele tatt nærme seg vann igjen. Hun hadde akkurat lært å svømme under vann da ulÿkken skjedde. Hun er veldig lei seg for at hun ikke kan svømme, og det hadde vært en stor lettelse om hun kunne lært seg det.

Forslag til et bra kurs mottas med stor takk! (Gjerne et sted broren også kan gå parallellt, men det blir vel vanskelig.)

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 13:06   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Trygg i vann. Der går de kurs etter ferdighet. Men det er dessverre lange ventelister. http://www.tryggivann.no/

Her i Munchs gate i Oslo kan du kjøpe privattimer.
http://www.svommeakademiet.no/om_oss.html

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 13:07   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Vi har veldig god erfaring med Delfinenes svømmeskole, http://www.delfinenes-svommeskole.no. Göran er utrolig flink! De andre instruktørene kjenner jeg ikke.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 14:35   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Støtter Molly i Delfinene, der har vi gått også.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 14:39   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Mine nieser gikk på idrettshøyskolen, men det kan godt hende det var via trygg i vann.

Har også god erfaring med trygg i vann, men det som fungerte best her var mengdetrening i Spania.

Vi har også vært ukentlig i svømmehall i vinter og vår for å øve. Min er snart ni.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 14:41   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Trygg i vann. Der går de kurs etter ferdighet. Men det er dessverre lange ventelister. http://www.tryggivann.no/

Her i Munchs gate i Oslo kan du kjøpe privattimer.
http://www.svommeakademiet.no/om_oss.html

Her i vår by er det ikke ventelister. Så det varierer nok.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 15:18   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Her i vår by er det ikke ventelister. Så det varierer nok.

. Min yngste har stått på venteliste i to år. Jeg så anrop fra de i slutten av uke 7, regner med at de kunne tilby intensiv kurs i vinterferien, det samme i uke 26. Da var vi ikke hjemme. Og dessuten har barnet nå fått svømmeopplæring av skolen ukentlig fra påske til skoleslutt. I regi av Trygg i vann.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 15:50   #8
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

. Min yngste har stått på venteliste i to år. Jeg så anrop fra de i slutten av uke 7, regner med at de kunne tilby intensiv kurs i vinterferien, det samme i uke 26. Da var vi ikke hjemme. Og dessuten har barnet nå fått svømmeopplæring av skolen ukentlig fra påske til skoleslutt. I regi av Trygg i vann.


Vet du om de gir individuell opplæring på svømmekursene i regi av skolen, slik at de som ikke kan svømme i det hele tatt faktisk kan lære det der? Eller kjører de mer et strengt fellesregime slik jeg har observert på sommerskolene i Oslo?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 16:25   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

. Min yngste har stått på venteliste i to år. Jeg så anrop fra de i slutten av uke 7, regner med at de kunne tilby intensiv kurs i vinterferien, det samme i uke 26. Da var vi ikke hjemme. Og dessuten har barnet nå fått svømmeopplæring av skolen ukentlig fra påske til skoleslutt. I regi av Trygg i vann.

Da vi bodde i Stavanger var det ventelister.

Her får nå alle tredjeklassinger årskort i Aquarama fordi mengdetrening er så viktig. De får også gratis svømmekurs og kan gå på mange. De har 10 ganger svømming med klassen her i 3.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 16:27   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Vet du om de gir individuell opplæring på svømmekursene i regi av skolen, slik at de som ikke kan svømme i det hele tatt faktisk kan lære det der? Eller kjører de mer et strengt fellesregime slik jeg har observert på sommerskolene i Oslo?

På skolesvømmingen her deler de opp slik at alle skal kunne lære å
Svømme. Alle lærte det ikke i vår klasse, så da må de øve mer nå i 4.

Har hun hatt svømming på skolen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 16:51   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Om det var så ille så skulle jeg nok ta privattimer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 16:59   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Synkronskolen er flinke. De tilbyt kurs på trygg i vann, og du kan finne dem om du søker på andre kurs.

En venninne av snuppa var borimot panisk da hun begynte, i løpet av året var hun skikkelig i dytten. Lurt å si i fra på forhånd om at barnet trenger ekstra oppfølging så de kan bruke erfarne trenere når hun melder seg på.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 17:15   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Åh, hadde du bodd her, så skulle datteren min hjulpet deg. Hun er svømmeinstruktør med skoleferie og kjeder vettet av seg om dagene...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 17:53   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Cumulus får lage seg en ferietur til dere, Hyacinth. Vel anvendte kr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 17:58   #15
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åh, hadde du bodd her, så skulle datteren min hjulpet deg. Hun er svømmeinstruktør med skoleferie og kjeder vettet av seg om dagene...


Hvor bor dere, da?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 18:02   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hvor bor dere, da?

I Stavanger. Litt vel langt unna..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 18:32   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Svømmelæreren på skolen her er den samme som driver Neptuns Barn. Begge gutta har gått på svømmekurs der fra de var 4 år og til de var trygge i vannet . Vi har vært veldig fornøyd.
Og synes det er positivt at foreldre får være med i bassenget. Pluss at vannet er deilig og varmt.
Oslo Øst da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 18:50   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Vet du om de gir individuell opplæring på svømmekursene i regi av skolen, slik at de som ikke kan svømme i det hele tatt faktisk kan lære det der? Eller kjører de mer et strengt fellesregime slik jeg har observert på sommerskolene i Oslo?

De er jo ikke så mange voksne, men slik jeg har forstått ungene mine så er det mye høyere svømmelærertetthet på de som ikke kan svømme enn de som kan svømme og bare forbedre teknikk.

Hvis hun virkelig er redd ville jeg vurdert privattimer først. Antall voksne pr barn er relativt lavt på de kursene mine unger har gått på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 19:00   #19
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Jeg kjenner en som gir privattimer så vidt jeg vet , men ikke forsøkt firmaet selv. Si fra hvis du vil ha pm.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 19:40   #20
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svømmekurs - stort behov for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg kjenner en som gir privattimer så vidt jeg vet , men ikke forsøkt firmaet selv. Si fra hvis du vil ha pm.

Vet du hvor i Oslo og hva det koster?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no