Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serveres på julaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-19, 10:46   #21
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Ungene mine er store, så vi har en helt annen ro rundt bordet enn tidligere år, nå kan vi nyte og smake på all mat i ro og mak, la maten synke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 10:46   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Syns det høres hyggelig ut, jeg Tjorven! Så lenge det er noe du som vertskap (også for egne barn) ønsker å gjøre og det ikke inntar dimensjoner ala «julekveld hos knerten» syns jeg det er en inkluderende og fin ting å gjøre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 10:48   #23
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

I fjor, som var første jul etter skilsmisse og første år jeg kunne bestemme helt selv, ble jeg og ungene enige om å ha reinsteik på juleaften. Med ovnsbakte grønnsaker. Alle liker det, ingen av oss er glade i ribbe eller pinnekjøtt, og det var ikke viktig for ungene at det var torsk som de er vant til fra farssiden. Opprinnelig foreslo ungene taco, men der satte jeg foten ned. Barnas far og bestemor kom også på julemiddag. De ble ikke spurt om hva de ville ha.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 10:51   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.942
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

I fjor, som var første jul etter skilsmisse og første år jeg kunne bestemme helt selv, ble jeg og ungene enige om å ha reinsteik på juleaften. Med ovnsbakte grønnsaker. Alle liker det, ingen av oss er glade i ribbe eller pinnekjøtt, og det var ikke viktig for ungene at det var torsk som de er vant til fra farssiden. Opprinnelig foreslo ungene taco, men der satte jeg foten ned. Barnas far og bestemor kom også på julemiddag. De ble ikke spurt om hva de ville ha.

Reinsdyrsteik er jo nydelige mat, så jeg skjønner godt at man velger noe sånt hvis man egentlig ikke er så begeistret for ribbe, pinnekjøtt eller torsk.

Og så tenker jeg at ungene ikke kan forvente at de får det de ønsker seg aller mest hvert år, men at det i år er mulighet for å gjøre det siden vi ikke skal være så mange.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 10:53   #25
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Vi har pinnekjøtt med tilbehør til middag og fruktsalat til dessert. Og selv om det er 20. året savner jeg fortsatt mammas ribbe. Det er fortsatt det som er den riktige julematen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 10:53   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg har vokst opp med ribbe på julaften. Så begynte mamma og koke litt pinnekjøtt(men uten det vanlige pinnekjøtt-tilbehøret) fordi pappa ville ha det. Når broren min etablerte seg var kona vant til pinnekjøtt, så da ble det ribbe med tilbehør og pinnekjøtt med tilbehør.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 10:57   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Og siden jeg står frem som et forkvaklet matmenneske; jeg har aldri smakt pinnekjøtt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:02   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.942
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Og siden jeg står frem som et forkvaklet matmenneske; jeg har aldri smakt pinnekjøtt.

Hæ? Og du har aldri lurt på hva du går glipp av?

Pinnekjøtt er jo nydelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:05   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Som en som ikke ville feire jul hos svigers uten ribbe så forstår jeg godt at man lager to retter så alle skal få noe de gleder seg til og liker.

Jeg hadde ikke laget noe jeg ikke karakteriserte som julemat på julaften. Det hadde sittet lenger inne å lage taco, for å si det sånn.

Og ikke glede seg til middag hver dag. Jeg gleder meg til lunsj og frokost, jeg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:12   #30
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Denne julen vet jeg ikke, vi er bare to voksne som skal feire (og vi vet ikke helt hvor enda) og begge har vidt forskjellige tradisjoner. Jeg er uansett fleksibel, jula kommer uansett.

Normalt sett i min familie serveres det pinnekjøtt, men det har også vært servert ribbe sammen med pinnekjøttet. Jeg har servert kalkun ved en anledning for å være grei med den gang svigermor, som likevel ikke var fornøyd.

Pinnekjøtt og ribbe er veldig godt sammen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:23   #31
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Hos oss blir det i år kalkun, pinnekjøtt og ribbe. Lager ribbe om morgenen, så kalkun, så varmes ribba mens kalkunen hviler og pinnekjøttet gjør seg selv...Diverse tilbehør, riskrem og moltekrem til dessert.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:30   #32
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Hos oss blir det pinnekjøtt, ribbe og nøttesteik. Heldigvis ikke jeg som lager maten. Når jeg tenker meg om så har jeg aldri lagd julemiddag selv.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:35   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Vi serverer pinnekjøtt, med tilbehør. Ikke favoritt hos husets unge mann, men han får det ned. Eneste vi har tenkt å tilrettelegge er at han skal få poteter stekt i air fryeren, i stedet for kokte poteter, han klarer virkelig ikke spise kokte poteter, og da koster det få kalorier å gjøre middagen hans hyggeligere ved å slenge noen potetbåter i fryeren.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:45   #34
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg er vokst opp med ribbe og var fast bestemt på at det var det eneste man kunne spise på julaften. Jeg synes pinnekjøtt er hundre ganger bedre enn ribbe, og jeg blir dårlig av ribbe så jeg er veldig glad for at jeg fant ut at man kunne endre på tradisjoner.
Nå har vi både ribbe og pinnekjøtt på julaften. Tre av oss spiser kun pinnekjøtt, to spiser kun ribbe og sistemann veksler mellom begge deler. Alle er fornøyd.

Hvis noen av ungene ikke hadde likt ribbe eller pinnekjøtt så hadde jeg funnet på noe annet. Julaften er ikke den dagen at jeg står på prinsippet at de får spise det de får servert eller ta seg en brødskive. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å steke en burger eller varme en Grandiosa hvis det var det ungen hadde hatt mest lyst på. Grensen setter jeg ved noe som krever veldig mye ekstra jobb.

Til dessert har vi også alltid to alternativer fordi et av barna liker ikke riskrem.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:49   #35
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Julaften starter med overdådig frokost. Den gleder alle i familien seg til. Det er hjemmebakte lyse rundstykker, hjemmebakt julebrød, fenalår, skinke i tykke skiver, hardkokte egg, skikkelig sylteflesk fra lokalprodusent på mitt hjemsted (det er viktig selv om jeg bor 85 mil unna, alltids spennende hvordan og om jeg får tak i det), meierismør, diverse hvitoster, majones, sylteagurk, leverpostei, brunost, røkt laks, sennep, juice osv.

Middagen er pinnekjøtt (eller ribbe som vi kaller det, ribbe fra gris kaller vi svineribbe), masse deilig kålrabistapp og litt poteter (i grunnen mest for syns skyld). Serveres med valgfritt eplemost eller julebrus. Mannen var oppvokst med svineribbe eller kalkun men da han fikk smake pinnekjøtt hos oss ble han omvendt så vi har siden alltid kun hatt pinnekjøtt. Ungene liker smaken her men syns kanskje konsistensen er litt uvant. De spiser litt men egentlig ikke så mye. For jenta sin del finner jeg det merkelig i og med hun elsker fenalår, det er favorittpålegget hennes. Hun kan også styre sin begeistring for kålrabistapp men hun spiser det. Også merkelig siden samme ungen elsker surkål, ertestuing, rosenkål osv. Mulig det er pakkenerver, som nevnt. Ungene har alltid spist nok til at vi ikke kjenner vi trenger alternativ. Men hadde de virkelig ikke likt noen ting av det som ble servert hadde jeg strukket meg litt lengre en slik dag.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:51   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hæ? Og du har aldri lurt på hva du går glipp av?

Pinnekjøtt er jo nydelig.

Fikk du med deg at jeg er usedvanlig lite opptatt av mat?
Det er sikkert godt, det har bare aldri vært en tradisjon i min krets.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 11:58   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.942
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg vokste opp med ribbe på juleaften, men da faren min giftet seg på nytt ble jeg introdusert for pinnekjøtt og syntes det var enda bedre. Mannen min har alltid bare spist pinnekjøtt hjemme, og foretrekker også det. Men begge spiser det som blir servert på juleaften der vi har valgt å feire.

Vi liker begge deler. Tradisjonen er at vi inviterer min bror med familie på det som IKKE serveres på julaften noen uker før jul. Så vi får spist begge deler hvert år.

Jeg sendte forslag til mannen min om å bestille både ribbe og pinnekjøtt i år (de har en bestillingsrutine med en god slakter), og han ga forslaget tommel opp. Så da blir det begge deler i år. Knerten kommer til å bli veldig glad.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 12:25   #38
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg vokste opp med pinnekjøtt, og siden jeg ikke likte det som barn fikk jeg og søstrene mine kyllingvinger på julaften, det beste vi visste. Viktig at ungene får noe de liker på julaften også.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 12:26   #39
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg er vant til kalkun og mannen pinnekjøtt. Etter at vi begynte å feire jul i eget hus har vi laget ribbe. I år tror jeg derimot det blir kalkun siden vi blir ganske mange. Pinnekjøtt er det verste jeg vet og dermed helt uaktuelt å spise, egentlig noen gang, men spesielt på julaften. Jeg gidder ikke lage flere middager til jul, det er mer enn nok kjøkkentjeneste i løpet av julen som det er om jeg ikke skal servere flere retter på en gang, men om noen andre ville bidratt med noe er de velkomne til det. Skal sies at alle her elsker både ribbe og kalkun, det gjør gjestene også, så det er ingen som går sultne eller får mat de ikke er så glade i på julaften.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 03-12-19 kl 15:50.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 12:30   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Her er det ribbe på julaften. Ribba er fra Håland Kjøtt, og serveres med hjemmelagede medisterkaker, julesaus, tyttebærsyltetøy, rødløksmarmelade, poteter og hjemmekokt surkål. Vi liker alle ribbe best, men vi må også ha pinnekjøtt en dag i julen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no