Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-13, 23:11   #41
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

De siste dagene har de badet i svære dammer eller rullet rundt i sørpa i barnehagen. Et par plussgrader og mye regn/sludd. Har stort sett hatt på skallklær. Alt har vært vått uansett, mye tørking og ekstra vask. Vurderer et sett regntøy i tillegg, så hun kan gå tørr hjem fra barnehagen...

Bruker ull innerst, og har en kivat ulldress hun bruker under skallklærne. Er varm av seg.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:11   #42
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Min er en frossenpinn for tida. Selv full vinterbekledning i fem plussgrader (ullundertøy, mellomull og vinterdress) kan bli knapt. Men han er på ingen måte representativ for den gjengse barnehagegjenger for tida.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:14   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men jeg skjønner du ikke liker vinteren om dere har det sånn hele året ja. Overgangen fra høst til vinter og vinter til vår her i byen er helt klar den tiden jeg har mest klesvask. Og han er skitten hver dag, gjørmeskitten, sikkert noe med måten de leker på .

Gjørme, ja! Kan ikke si det lukter så godt på badet mens dressen tørker. Nå er den snart tørr, men er jo selvsagt like ille i morgen. Det blir bedre med en tynnere dress etterhvert, for de tørker i alle fall mye raskere.

Eldste får i alle fall skallbukse på deg i morgen og en tynnere jakke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:16   #44
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sånn har jeg hatt det i hele høst og vinter siden vi kun har hatt noen få dager med snø før jul. Er det rart jeg ikke liker vinter? Jeg skyller stort sett bare av, vasker ikke ofte, men jeg har vasket hans klær mer enn jeg gjorde med eldste sine. Han blir mye skitnere rett og slett!

Dette skjønner jeg faktisk ikke. Vi bor jo på samme sted, omtrent. Det har vært bart denne vinteren, men likevel kaldt/frost. Minsten sin dress har ikke blitt skitten før nå i det siste, når vi har bikket over i plussgrader.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:24   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dette skjønner jeg faktisk ikke. Vi bor jo på samme sted, omtrent. Det har vært bart denne vinteren, men likevel kaldt/frost. Minsten sin dress har ikke blitt skitten før nå i det siste, når vi har bikket over i plussgrader.

Jeg tror det må være måte han (min) leker på? Han er i alle fall veldig skitten og slik har det vært lenge, men riktignok ikke hele vinteren. Eldste ser ofte heller ikke ut når hun kommer hjem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 01:56   #46
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Tror graden av skittenhet nok kommer veldig an på hvordan det leker ja, stemmer i den: Mine to, som er tvillinger, går i samme barnehage og er ute like mye men det er likevel enorm forskjell i hvordan klærne ser ut. Snuppa hentes gjerne i samme ullsettet hun ble levert i mens Klumpen klarer å få det meste vått og møkkete; går fort med tre skift om dagen om de har vært ute to ganger. Han tiltrekkes av vann og bader i enhver sølepytt.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 01:48   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Knerten bruker visst regntøy. Han har ulllongs under joggebukse, så logisk nok trekker de en Fleecebukse utenpå den igjen før regnbukse.

Ja, også er alt våt og skittent når dagen er omme. Alt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 09:18   #48
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hehe...vinterdress, ull som mellomlag, votter, lue, vintersko og alt annet som hører vinteren til. Vi skal holde på det et par måneder til tenker jeg :-)

Høres på en måte deilig ut med vår!

Har du flyttet til arktiske strøk? Nei, her er det et par minus om morgenen, og så stiger plussgradene i takt med sola. Frøkna har ullundertøy, et todelt skallsett med tynt ullfor og cherrox.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 09:27   #49
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Har du flyttet til arktiske strøk? Nei, her er det et par minus om morgenen, og så stiger plussgradene i takt med sola. Frøkna har ullundertøy, et todelt skallsett med tynt ullfor og cherrox.

Neida, bare 20 minutter utenfor Oslo. Men vi har snø i bøttevis :-)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 09:43   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg tror det må være måte han (min) leker på? Han er i alle fall veldig skitten og slik har det vært lenge, men riktignok ikke hele vinteren. Eldste ser ofte heller ikke ut når hun kommer hjem.

Ja, det skal jammen sies at minsten blir mye mer skitten enn eldstemann noen gang ble i barnehagen, men vinteren har jo vært tørr og kald, så yttertøyet har vært rent mesteparten tiden. Det blir nok litt verre nå fremover. Men han har arvet to Reimatec vårdresser i 86, i tillegg til den vi kjøpte til ham, så i det minste har han en del skift til våren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 11:00   #51
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Neida, bare 20 minutter utenfor Oslo. Men vi har snø i bøttevis :-)

Men blir det ikke varmt med tykk dress og ull når sola varmer midt på dagen?

Og min halvtime unna Oslo må være en heeeelt annen retning enn din, håper jeg, for jeg har ingen planer om å ha vinter i flere måneder til.

__________________
2006 og 2009

Sist redigert av Zulu : 06-03-13 kl 11:06.
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 11:02   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Pjokken her har også vinterdress, ullundertøy og ull som mellomlag. Går fint det. Barnehagen ligger i et litt sånn «skyggeland» da, og har masse snø enda. Jeg har tenkt å ha med et tynnere mellomlag, men har glemt det. Og jeg har ikke hørt noe om at han blir for varm iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 11:02   #53
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Blir vel vårdress i april tenker jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:06   #54
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men blir det ikke varmt med tykk dress og ull når sola varmer midt på dagen?

Og min halvtime unna Oslo må være en heeeelt annen retning enn din, håper jeg, for jeg har ingen planer om å ha vinter i flere måneder til.

Når sola varmer midt på dagen, tar de ut innerdressen av fleece, men det er bare en dag det har vært så "varmt" at det har skjedd.

Vi er kjent for å være et snøhøl. Og det trives jeg veldig godt med. Når snøen smelter er det skikkelig vår, og nesten ingen overgangsperiode. Me like!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:10   #55
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Vi bor også en halvtimes tid unna Oslo, og har masse snø. Ut i fra hva hun hadde på seg da hun kom hjem i går (ble hentet rett fra lekeplassen i barnehagen) bruker de ulldress og POP-dress med for, og så har hun alltid ull innerst og noen ganger en lett bukse (det er normalt at de springer rundt i body og strømpis inne når de er rett under to, sant?). Hun er god og varm også når vi har vært ute uten den mellomlagsulldressen, i hvert fall i helgen da det var litt mildere.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:11   #56
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Jeg tok med regndresser i dag, for nå er det jammen sørpete ute når isen og snøen smelter i usannsynlig fart. Det er litt kaldt fremdeles, så noen unger trer regntøyet utenpå vinterdressen. Satser på noen ekstra varme lag under tøyet i stedet, for dressene blir virkelig dryppende våte nå.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:44   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Yngste har dress med avtagbart fôr fra POP, jeg har tatt ut fôret og gitt henne ullbukser og tynn ulljakke fra Janus. Viking vintersko og tynne ullsokker, ullstrømpebukse. Skoene blir våte ytterst, men er tørre inni, med mindre det renner vann inn, og det skjer ofte.

1. klassingen har skallklær eller dress, ullundertøy og kjole. Hun er ikke ute så lenge om gangen, så dressen holder, en litt tynnere Ticket variant. Selv foretrekker hun heldress, noe annet tar for lang tid.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:40   #58
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Joda, det er litt snø igjen her også, men det blir mindre for hver dag og veiene er stort sett bare. Deilig!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 19:07   #59
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Det varierer, i dag var det ull/fleece og vinterdresser. I forrige uke var det regntøy og ull/fleece under.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:37   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

10 plussgrader her i dag. Han sier selv han gikk i vinterdress i bhg. Har tatt med vårdress der og, så nå kan de velge.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no