Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 19:16   #21
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det er irriterende at man må drive å "sy klærne på nytt" etter at man har kjøpt dem .

Jeg ville klaget framfor å sy. Da må de skjerpe kvaliteten hvis mange nok gjør det.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 19:24   #22
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Den dyreste buksa jeg har kjøpt kostet 2000 kr, etter en vask var fargen falmet. En av de billigste jeg har kjøpt kostet rundt 150 på Cubus, en turkis capri. Det er 6-8 år siden, brukt mye hver sommer, og holder seg like fint både i stretch og farge.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:54   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Jeg har en selskapskjole jeg kjøpte på salg hos en jålete butikk i området i febr 2002 for vi skulle i bryllup og den var nedsatt til 1500,- Kjøpte samtidig en drakt med jakke,skjørt og bukse til 7000,- Aner ikke hva jeg tenkte på for det var kun to måneder siden jeg hadde født. Jeg må ha vært helt bortreist i ammetåka. Den passer heldigvis fin-fint enda og jeg bruker den til hver 17mai, og evt. konfirmasjon og finere selskap. Blåser om andre har sett den før men nå kan jeg jo veksle litt med skjørt/bukse. Mitt dyeste kjøp!!

Jeg synes H&M kvaliteten er helt grei. Kjøper noe helt greie plagg som jeg synes holder fint.
Ellers handler jeg mest hos Bennetton, Peder Risøe og noe Lene V. Av og til på Vero Moda. Liker spesiellt olabuksene der. Da føler jeg meg litt hipp.. tror merket er ONLY.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:13   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Men jeg har liksom inntrykk av at de som kjøper dyre klær, gjør det hvert år? Altså, de kjøper ikke nødvendigvis klær så mye sjeldnere, selv om kvaliteten er bedre og de kanskje varer lengre?

Jeg er litt sånn som blir lei også, og ikke minst: skifter smak! (blir jo påvirket av trendene ja )

Så her går det i HM, B Young, Neste stopp, Lindex og Cubus mye.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:27   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men jeg har liksom inntrykk av at de som kjøper dyre klær, gjør det hvert år? Altså, de kjøper ikke nødvendigvis klær så mye sjeldnere, selv om kvaliteten er bedre og de kanskje varer lengre?

Jeg er litt sånn som blir lei også, og ikke minst: skifter smak! (blir jo påvirket av trendene ja )

Så her går det i HM, B Young, Neste stopp, Lindex og Cubus mye.

Jeg har samme inntrykk. Jeg tror det er de færreste bruker tunikaene sine i 10 år selv om de har en kvalitet som tilsier det og har betalt prisen av 10 lindextunikaer.

Jeg diskuterte vesker en gang med noen. Det ble argumentert med kvalitet. Kvaliteten (slitestyrken, ikke kvalitet på design) var så viktig. Derfor var det bare Luis Vuitton (skrives det sånn?) som holdt. Det at man kan få håndsydde kvalitetsvesker laget på husflidsmesser for 1/4 av prisen var visst ikke godt nok.. Velger man dyrt design bør man jo tørre å si at man velger noe på grunn av designet og ikke bare snakker om slitestyrke og kvalitet. De færreste bruker veskene livet ut selv om de har en pris og kvalitet som tilsier at de kan det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:08   #26
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.264
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Jeg og Nooria har jo diskutert dette med kleskjøp før. Hun handler klær mye oftere enn meg. Jeg kjøper ikke superdyre klær, heller i mellomskiktet og ofte på salg. Jeg syns at klær fra benetton f.eks holder seg pene dvs ser nye ut etter 2 års bruk av Storebror mens H&M klærne har det gått hull i for lenge siden. Jeg liker også Espirit godt, og de har veldig gode salg på de klærne i Rotterdam og i Delft, så jeg handler når jeg er der. Denne uken slo jeg til og kjøpte meg en Maggie Wonka kåpe pluss bukse, tviler på at jeg hadde tatt meg råd til full pris, selv om begge satt som støpt på meg og det lyser kvalitet lang vei. Men jeg handler også på H&M, vinterkåpen min er fra H&M feks, men jeg ser an kvaliteten før jeg handler i de typiske kjedebutikkene. Cubus feks handler jeg aldri i da jeg syns de bare har slaske plagg, noe som bekreftes av de plaggene vi har fått i gave som kjøpt der.

Og prisforskjellen på Maggie Wonka kåpen og H&M kåpen er faktisk ikke mer enn 300 kr i dette tilfellet. Det viktigste for meg er at plagget er lettstelt og ikke blir sjaskete raskt, er klassiskt i snittet sånn at jeg kan bruke det lenge, ikke prisen som sådan. Og ja de fleste dyrere klær er av bedre kvalitet enn de aller biligste, men ikke alltid. Når jeg var gravid sist kjøpte jeg en omslagsgenser hos NiMåner i Sandvika som var skuffende i kvalitet pris forholdet, mens de andre 10-15 plaggene jeg kjøpte fortsatt ser ut som nye.

Jeg er enig i at spesielt T-shorter ol kan det lønne seg å kjøpe litt bedre kvalitet på, da holder de seg fine i vask etter vask.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:19   #27
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.107
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg og Nooria har jo diskutert dette med kleskjøp før. Hun handler klær mye oftere enn meg. Jeg kjøper ikke superdyre klær, heller i mellomskiktet og ofte på salg. Jeg syns at klær fra benetton f.eks holder seg pene dvs ser nye ut etter 2 års bruk av Storebror mens H&M klærne har det gått hull i for lenge siden. Jeg liker også Espirit godt, og de har veldig gode salg på de klærne i Rotterdam og i Delft, så jeg handler når jeg er der. Denne uken slo jeg til og kjøpte meg en Maggie Wonka kåpe pluss bukse, tviler på at jeg hadde tatt meg råd til full pris, selv om begge satt som støpt på meg og det lyser kvalitet lang vei. Men jeg handler også på H&M, vinterkåpen min er fra H&M feks, men jeg ser an kvaliteten før jeg handler i de typiske kjedebutikkene. Cubus feks handler jeg aldri i da jeg syns de bare har slaske plagg, noe som bekreftes av de plaggene vi har fått i gave som kjøpt der.

Og prisforskjellen på Maggie Wonka kåpen og H&M kåpen er faktisk ikke mer enn 300 kr i dette tilfellet. Det viktigste for meg er at plagget er lettstelt og ikke blir sjaskete raskt, er klassiskt i snittet sånn at jeg kan bruke det lenge, ikke prisen som sådan. Og ja de fleste dyrere klær er av bedre kvalitet enn de aller biligste, men ikke alltid. Når jeg var gravid sist kjøpte jeg en omslagsgenser hos NiMåner i Sandvika som var skuffende i kvalitet pris forholdet, mens de andre 10-15 plaggene jeg kjøpte fortsatt ser ut som nye.

Jeg er enig i at spesielt T-shorter ol kan det lønne seg å kjøpe litt bedre kvalitet på, da holder de seg fine i vask etter vask.

Hvilket minner meg om at vi egentlig hadde en avtale på Sandvika Storsenter som vi aldri har fått gjort noe med ... og nå har jeg begynt å jobbe .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:26   #28
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.264
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Det går mot slutten for meg også, jeg begynner på mandag igjen. Men vi kan vel møtes engang etter arbeidstid, de har jo åpent til 20 ?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:33   #29
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.107
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Det går mot slutten for meg også, jeg begynner på mandag igjen. Men vi kan vel møtes engang etter arbeidstid, de har jo åpent til 20 ?

God idè!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:34   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Den erfaringen jeg har er at det varierer. Dyre klær er ingen garanti for god kvalitet, men billige klær har ikke nødvendigvis dårlig kvalitet. Jeg har inntrykk av at de enkelte merkene (HM har feks mange forskjellige merker) er ganske like mhp kvalitet, så jeg prøver å "lære" meg noen merker som er bra.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:36   #31
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Kan med beklagelse meddele, at de grisedyre Marc Jacobs sandaler som jeg kjøpte på net-a-porter (og fikk levert hjem etter masse trøbbel med DHL) allerede mistet den ene gummibeskyttelse under høyre hæl ved 1. bruk, hvilket gjentok seg etter profesjonell reparasjon. Gummidimsen under venstre hæl har også løsnet seg.

Så da ble det reklamasjon !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:47   #32
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Nå kjøper jeg ikke klær i det høyeste sjiktet, men er glad i klær fra Noa Noa, Marlene Birger, Birger et Mikkelsen, Filippa K, Acne osv. Jeg synes f.eks. at kvaliteten på enkle bomullsplagg f.ek. singleter, topper med kort og lang arm er MYE bedre om man legger noen kroner mer i det. .

...og jeg har forbannet meg på at jeg aldri, aldri mer skal lures til å kjøpe bomullstøy fra Filippa K, for det er faktisk elendig kvalitet i forhold til pris synes jeg. Jeg har forholdsvis mye Filippa K klær, og det er ikke det grann bedre enn HM som jeg også har masse av.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:52   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Nemlig ! Det er bra kvalitet på Benetton-plagg, og kjøper man dem til 70% rabatt, er de også rasende billige ! Jeg har kjøpt masse klær hos Benetton på denne måten, og de har holdt farge og fason i mange sesonger.

Jepp, enig! Benetton er bra! Likeledes Esprit og Mexx som er gode merker med mye fint. Dessverre selger de altfor lite og har altfor lite utvalg i Norge. Jeg har egentlig på følelsen at slilke "mellomskiktet"-merker som Benetton, Mexx og Esprit ikke selger så bra i Norge fordi folk velger enten grisedyrt eller grisebillig. Derfor shopper jeg stort sett klær i Nederland, sånn bortsett fra HM som jeg handler i Norge/Sverige.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 17:16   #34
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Kan med beklagelse meddele, at de grisedyre Marc Jacobs sandaler som jeg kjøpte på net-a-porter (og fikk levert hjem etter masse trøbbel med DHL) allerede mistet den ene gummibeskyttelse under høyre hæl ved 1. bruk, hvilket gjentok seg etter profesjonell reparasjon. Gummidimsen under venstre hæl har også løsnet seg.

Så da ble det reklamasjon !

Åjjda, det var kjedelig
Har ikke opplevd at noen av mine MJ sko/støvler har vært i nærheten av svakheter på noen måte.
Etter alt trøbbelet du hadde med DHL var det surt Muad'Dib

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:46   #35
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.107
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Åjjda, det var kjedelig
Har ikke opplevd at noen av mine MJ sko/støvler har vært i nærheten av svakheter på noen måte.
Etter alt trøbbelet du hadde med DHL var det surt Muad'Dib

Men Angelique... jeg vil gjerne høre dine erfaringer... for det er vel neppe noen har inne som har så mye erfaring og peiling som deg.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no