Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Chromebook eller Windows PC

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-18, 10:46   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Chromebook eller Windows PC

Jeg skal starte på påbygg som nettbasert VGS, i den forbindelse trenger jeg en eller annen form for PC. Chromebook er veldig forlokkende, men er det noen som har erfaringer med denne som kan si at det er godt nok til oppgave innlevering og videokonferanser?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 12:49   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chromebook eller Windows PC

Eg har ikkje nok erfaring ennå, med min Chromebook, som eg kjøpte for tre veker sidan. Men eg spurde etter erfaringer her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=Chromebook Foreløpig har eg bare prøvd ut Office 365 si nettløysing, for å sjå på funksjonene. Ikkje for å skrive ordentlege dokument.

Eg jobba som veileder ved eit nettstudium ein periode. Og det eg erfarte då, var at det ofte oppstod problemer når studentane prøvde å levere oppgåver i Fronter i andre format enn Word eller Open Office. Så til studiebruk ville eg ha sjekka om det var krav til filformat ved innlevering. Samtidig er det ikkje noko i vegen for å låne ein Windows-PC til å få oppgaver i riktig format, til akkurat dette. PDF-innleveringer i Fronter kan vere trøblete.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.

Sist redigert av nokon : 16-08-18 kl 13:36.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 13:35   #3
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Chromebook eller Windows PC

Det kommer an på hva slags videokonferanser og, som nokon nevner, hva slags filformater du skal jobbe med.
Jeg er ikke noen Windows-fan (laaaangt i fra), men det gir deg desidert best garanti for at du har en maskin som støtter det du trenger for å på en enkel måte delta i alt på skolen og best sjans for at helpdesk på den aktuelle skolen kan hjelpe deg hvis du har problemer med noe.
Jeg ville hørt med skolen om de har erfaring med Chromebook, er de usikre ville jeg ha gått for Windows.
(Argh, jeg liker ikke å argumentere for Windows)

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 13:55   #4
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chromebook eller Windows PC

Hele utdannelsen er nettbasert slik at alt skal forgå på Itslearning. Jeg har tilgang til PC både på jobb og hjemme om noe krever mer, men jeg skal tilbringe 2-3 timer på båt/buss hver dag og tenker at da er kanskje Chromebooken lettere?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 14:01   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chromebook eller Windows PC

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hele utdannelsen er nettbasert slik at alt skal forgå på Itslearning. Jeg har tilgang til PC både på jobb og hjemme om noe krever mer, men jeg skal tilbringe 2-3 timer på båt/buss hver dag og tenker at da er kanskje Chromebooken lettere?

Har du nettilgang på båt og buss, då? Chromebook er basert på apper som i veldig stor grad må vere online for å virke.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 14:07   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chromebook eller Windows PC

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Har du nettilgang på båt og buss, då? Chromebook er basert på apper som i veldig stor grad må vere online for å virke.

Har 35Gb abb så det går fint.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 14:27   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chromebook eller Windows PC

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Har 35Gb abb så det går fint.

Då går det greit, ja. For meg var dette det eg var mest skeptisk til.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 15:03   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chromebook eller Windows PC

Begge mine har hatt chromebook på ungdomsskolen og barneskolen. De bruker ITS learning, men leverer alt i Google classroom, usikker på om det er fordi det ikke virker i its learning eller fordi classroom har bedre funksjonalitet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 15:33   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chromebook eller Windows PC

Mine har levert på Google classroom og Google Disk på sine skole-chromebooker.

På jobb bruker vi bare googledisc og det fungerer som word (på et vis), selv om vi bruker Windows-PC-er. Hele kommunen gikk over fra ItsL til Google.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no