Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan giftet du deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 20:49   #41
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Vi inviterte forøvrig ALLE bryllupsgjestene på middag hjemme hos mamma og pappa dagen etter . Men kom de som klagde mest da? Neeej.. .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:09   #42
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Er det for tidlig å fornye løftene etter 2-3 år?

Jeg har jo slanket meg 30-40 kg ETTER jeg har giftet meg () - og har lyst på nye bilder .

Man må ikke fornye løftene for å ta kjærestebilder altså!....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:49   #43
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Vi giftet oss i kirken. Og hadde venner og familie til middag, mellom 40-50 tilsammen. FLest fra familien, dvs tanter og onkler, men ingen søskenbarn. Vi begge har en haug med onkler og tanter så et sted måtte grensen gå. Angrer litt på at vi ikke inviterte flere venner, men litt sent nå. Ellers angrer jeg ikke på hverken mann eller kjole. Vi har nå vært gift i 10,5 år. Kjolen er i en slik stil som man finner i "Pride and Prejudice". Et eksempel:



Ikke i denne fargen vel og merke, litt langt slep osv. Jeg synes jeg var veldig fin i hvert fall. Mannen og

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:59   #44
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Lavbudsjett bryllup

Vi giftet oss en fredag i august hos sorenskriveren.
hadde middag hos svigers med mine foreldre, turbo,oss, forlovere, svigers og manns 4 besteforeldre.
Mann sin lillebror var på norway cup
Svigers betalte for middagen
Så hadde vi kaffe med tanter,onkler og søskenbarn og sånt på ettermiddagen. Var vel 60 stykker.

Lørdagen hadde vi vennebryllups fest med de fleste av våre venner, var rundt 50 stk
Venner med partnere, men ikke alle hadde partner med.Og mange som takket nei
. Serverte koldbord da. Og musikk fra pc
Skulle bare servere alkohol til maten men svigers sponset litt så alle fikk nok å drikke*ler*
Hadde skrevet i innbydelsene at det ble bare servert drikke til maten så resten fikk de ta med selv. Alle gikk hjem med det de hadde med seg av drikke hehe


Dette gjore vi for vi ikke ønsket å ta opp lån for å gfte oss, vi ønsket ikke å ha fulle slekninger og sånt .

Vi gjore det sånn som vi ville og ingen som har hatt noen invendinger om sånn som vi gjore det.
De fleste vennene våre syntes faktisk det var det beste bryllupet og bryllups festen de hadde vært med på, ingen kjedelige taler og inge fulle gammel tanter *ler*

Vi hadde ikke en eneste tale under middagen fredag, men hadde sanger til kaffen.
Lørdag hadde vi og sanger, men litt mere pervo en fredag hehe og min forlover sang til oss lørdagen

Helt perfekt..synnes jeg
*og jeg hater brylluper*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 22:03   #45
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Jeg synes det er koselig med bryllup jeg da uansett hvordan det gjøres. Hadde en klump i halsen da mine søstre gifta seg, og da svogeren min gifta seg. En skikkelig sippeguri av og til

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 22:11   #46
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Vi giftet oss i sjømannskirken i Hamburg. Det var ikke noe hemmelig greie, vi sa at de som ville komme til Hamburg fikk lov, men vi endte opp med mine foreldre samt søsteren min som bryllupsgjester i tillegg til presten, organisten og husmor i kirken. Husmor hadde laget bløtkake til oss, så vi var 9 stk. til kaffe og kake i kirken etter vielsen. Senere gikk vi på hotellet og spiste middag, samt hadde drinker i baren på toppen av hotellet. Forloverne våre skrev under hjemme.

Vi hadde ingen feiring da vi kom hjem.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 22:32   #47
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Vi hadde et temmelig spontant bryllup.
Bestemt og planlagt i løpet av noen få uker.
Vi fortalte ingenting til andre enn forloverne våre. Planen var først å gjøre det hemmelig, men ble så enige i at vi ikke ville skuffe foreldrene våre, og at det jo var litt koselig med en markering av noe slag...
Dermed ble det full pakke på tradisjonelt vis, bare veldig smått. Vi leide eldstova på en koselig gård rett ved mine foreldre, jeg fant drømmekjolen på 2 minutter, da jeg kom for å bestille kirken trodde presten jeg mente april om et år, ikke om to uker men det ordnet seg fint. Fotografen hadde fått en avbestlling og hadde også plass til oss. Når alt var i boks sendte vi innbydelser til søsken, foreldre og besteforeldre.
Det kom endel sjokkerte og glade telefoner den dagen

Bryllupet ble akkurat slik vi ønsket oss etter 9 år sammen uformelt, romantisk og veldig hyggelig.
Vi var 18 til bords, i tillegg fikk vi hjelp av kusina mi og tanta mi som serverte, fettern min var barnevakt. Et eldre vennepar hadde plukket eføy og hvitveis og pyntet så nydelilg for oss. Sola skinte fra skyfri himmel og det var så vakkert som bare en aprildag kan bli !!
Etter koldtbord, noen få taler og kaker dro vi på byen med forloverne og deres ektefeller. Vi spiste en god middag og dro så på bar hvor vidanset langt uti små timer. Utpå natta kom det frem en kassegitar og vi danset brudevalsen til stor applaus på et lite utested i byen.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:39   #48
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Mannen min klarte å fri tidlig på sommeren det året hvor alle venninnene mine skulle gifte seg, og jeg var lei av at de hadde planlagt alt mulig i åresvis omtrent. Selvfølgelig ville jeg gifte meg, men orket ikke noe planlegging i lange tider. Vi giftet oss 2-3 måneder etter frieriet, og ingen av vennene våre visste om det før de fikk invitasjonen i posten.

Jeg fikk det drømmebryllupet jeg bestandig har ønsket meg allikevel. Vi giftet oss i midten av september, så det var jo ikke akkurat veldig høysesong. Med litt flaks så fikk vi det selsskapslokalet jeg ville ha også. At noen som hadde bestilt lokalet 1 år i forveien avbestilte var jo bare flaks for meg.

Vi giftet oss i kirken, hadde en fotograf etterpå som tok en masse bilder jeg er så fornøyd med, og vi hadde vel ca. 60 gjester til middag og utover hele kvelden. Fikk et perfekt bryllup og fikk det fineste været som hadde vært på en lørdag i løpet av hele den sommeren. Strålende og varm septembersol. (I alle de andre bryllupene vi hadde vært i den sommeren hadde det enten vært overskyet, grått og surt eller regnvær.) Vi var strålende fornøyd med dagen. Sikkert et veldig tradisjonelt bryllup vi hadde, men dagen var perfekt for oss.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 00:21   #49
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Vi giftet oss i Sjømannkirken i New York, bare oss to. Det var ufattelig romantisk. Enkelte familiemedlemmer er fremdeles snurt, men det får de bare være. Vi valgte å gjøre det av forskjellige årsaker, bl.a at mine foreldre var relativt nyskilte og tålte ikke tanken på å møtes i fellesskap.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 00:43   #50
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Jeg har aldri, hverken som barn eller tenåring, hatt rosenrøde drømmer om bryllupsdagen min. (Eller i det hele tatt tenkt på den for den saks skyld).

Men da dagen kom (da jeg var 26) var den perfekt. Vi våknet hjemme i leiligheten vi nettopp hadde flyttet inn i, og forloverne våre kom dit. Så skålte vi i champagne, og tok trikken til tinghuset. (Jeg må innrømme at jeg elsket oppmerksomheten vi fikk der (det eneste skåret i gleden var at det var en gammel svensketrikk som kom).)

Her er vi:


Så unge vi var, tenker jeg når jeg ser dette bildet.

Om kvelden hadde vi fest med cirka 50 venner/familie, og så var det nachspiel. Jeg opplevde det litt pussig å ta piratdrosje i brudekjole, men ellers foregikk alt i (nokså) verdige former.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 01:30   #51
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Vi giftet oss hos byfogden kl halv ti, spiste lunch med familien hos svigers, og reiste rett på bryllupsreise. Rundtur i Sør-Amerika i 2 1/2uke. Det var verdt å bruke alle pengene på denne turen asså!!! Hadde en venners fest i hagen senere på året med reker, vin og sang.. hihi

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:03   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg har aldri, hverken som barn eller tenåring, hatt rosenrøde drømmer om bryllupsdagen min. (Eller i det hele tatt tenkt på den for den saks skyld).

Men da dagen kom (da jeg var 26) var den perfekt. Vi våknet hjemme i leiligheten vi nettopp hadde flyttet inn i, og forloverne våre kom dit. Så skålte vi i champagne, og tok trikken til tinghuset. (Jeg må innrømme at jeg elsket oppmerksomheten vi fikk der (det eneste skåret i gleden var at det var en gammel svensketrikk som kom).)

Her er vi:


Så unge vi var, tenker jeg når jeg ser dette bildet.

Om kvelden hadde vi fest med cirka 50 venner/familie, og så var det nachspiel. Jeg opplevde det litt pussig å ta piratdrosje i brudekjole, men ellers foregikk alt i (nokså) verdige former.

Fint bilde!

Jeg har heller aldri drømt om bryllupsdagen min siden jeg var lita Så hadde ikke sånn skyhøye forventninger til den. Men det ble en HERLIG dag..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:23   #53
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Vi hadde en nydelig vielse i en bitteliten hvit steinkirke. Inngangsmelodien ble spilt på chello og fløyte, og vi gikk ut til Oh happy day. I tillegg sang en venninne av meg en sang som en del av vigselsritualet.

Etter vielsen hadde vi de 70 nærmeste vennene og familiemedlemmene til en kjempekoselig middag. Utpå natten satte mannen og jeg kursen for et bryllupsnattopphold som jeg ikke visste om... og som varte i nesten 2 døgn. Vi rappelerte, klatret, balanserte på trampoline, ble kastet ut i et juv festet til en sikkerhetsline (jeg med brudekjole) osv. To dager etter det igjen reiste vi til Thailand på bryllupsreise hvor vi blant annet tok dykkersertifikat.

Jeg angrer ingen ting ... heller ikke kjolen, som var i gullbrokade.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no