Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 19:05   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Spørsmål

Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Apropos Juleplanleggere foren dere....

På oppfordring lager jeg en egen tråd!

Har noen tips til julemarked-ting å lage? Gjerne rimelige og lettilgjengelige materialer, ikke altfor komplisert å lage - og framforalt - SALGBART.

Ifjor strikket vi julekuler til den store gullmedalje ( Arne & Carlos), men det var visst mer hipt i bladene - folk var ikke just kjøpevillige ( enda de var prissatt halvparten av det Husfliden tok, så timeprisen var jo helt latterlig.. ) så vi gjør ikke det igjen.

Det må være noe som har en pris og utførelse som folk har lyst til å kjøpe, lissom..

Tips!? Hva lager du? Hva kjøper du?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:09   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Lester, tovede votter, ullhalser.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:19   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Gode ullklær selger nok, men sakte. Men det folk ser etter på sånne steder er jo stort sett smågaver. Det må ikke være for dyrt, men det må se innbydende ut. Som dekorerte fyrstikkesker, pynta lys, dekorert kakeboks. Altså ting som tar kort tid å lage, men som likevel fremstår som en fin gave til bestemor fra barnebarnet.

Jeg skal innrømme at jeg sjelden kjøper noe på julemesser, stort sett er det enten ting som ikke tiltaler meg (som dillete glass) eller det er for dyrt (strikkede produkter).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:29   #4
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Ullklær, dukkeklær, pent sydde barneklær (gjerne skjørt). I tillegg kjøper jeg gjerne julekort og merkelapper.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:36   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Man skal være svært tidlig ute på julemarkeder her i byen for å sikre seg en hjemmebakt lefsebit, for eksempel.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:38   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Strikka sokker,
Strikka ullgensere

Det er populært her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:42   #7
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Hva med "strømper" til telysholdere, f.eks. barnematglass? Noe ala det her.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:48   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Dokkeklær, sitteunderlag, skjerf/sjal, luer, vottar, tøfler.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:49   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Sånne litt spesielle og pene fletta julekurver hadde bragt fram julenostalgien hos meg tror jeg. Men de skulle ikke kostet fletta, liksom. (den siste der er med for å vise at man kan være litt nerdete ift julekurver også ) Alle bildene er stjålet fra nett.
Eller sånne bivokslys med pynt på kanskje?

Jeg er en sånn som fort tenker "åja, skal de ha så mye for _det_?? _det_ kunne jeg jo lagd billigere hjemme selv ". Også gjør jeg jo aldri det. Så det må være noe som er litt ekstra flott liksom, og litt utenfor komfortsonen...





Overdådig pyntede pepperkaker, sånne som man får i tyskland! Det roper JUL (og tacky, men dog) til meg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:51   #10
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Scrappe julekort
Lage smykker
Alt hjemmestrikket
Grytekluter

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:53   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Sitteunderlag,
sokker
pannebånd

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:53   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Strikkaluer, sånne litt gode lange med "masse garn" i, og gjerne litt hårete. Som passer alle, både far og bror. Og meg ( Jeg er tjukk i hue - str 62 - og ALLE kjøpeluer og -hatter ser latterlige ut på meg). Men uten at det skal koste en arm og et bein... Eller halser!!
Sånn som denne lua fra Pickles:

Eller denne fra Mariannes hobbyblogg på vg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:22   #13
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Julekaker.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:33   #14
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Luer med innstrikket tråd av refleksgarn, det ville jeg ha kjøpt

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:34   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Julekaker
Hals
Luer
Vanter
Sokker
Tova votter

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:39   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Eller denne fra Mariannes hobbyblogg på vg.

Har du lenke til denne? Har prøvd å google men klarer ikke å finne den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:12   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Jeg kjøper oftest spiselige ting på marked. Hjemmelaget lefse eller andre gode ting. Jeg har en mor som er superflink til å strikke så der er jeg kresen dersom jeg skal kjøpe.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:15   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Jeg pleier å kjøpe fine pakkelapper.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:18   #19
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Pulsvarmere.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:19   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Hjemmelaget lefse ja. Det blir alltid fort utsolgt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no