Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Bukking og neiing

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 16:06   #21
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukking og neiing

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Å opptre en smule høflig i selskapslivet får versågod mine poder også gjøre, men de velger selv om de skal bukke eller neie. Hos meg handler det vel mer om stil, og når man skal bruke skikken, enn om hva som er gammeldags.

Synes forøvrig det er altfor mange som mener å kjøre litt stil er gammeldags, og dermed kommer på en mottakelse av noe slag eller vernissage i utvasket dongeri og noe sammenrasket tøv. Og så fullstendig stiiiivpynter de seg til julebordet på jobb. Om jeg skulle velge, ville jeg gjort motsatt (julebordene har en lei tendens til å utagere)
Om barn får noe, så sier de selvfølgelig takk. Håndhilsing og slikt, tar de vel som det faller seg.

Godt skrevet

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 16:18   #22
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukking og neiing

Neiing er kun noe man gjør overfor kongelige. Jeg synes ikke det passer ellers, verken i selskapslivet eller etter en opptreden. At barn skal bukke og neie for voksne synes jeg er tullete, all den tid voksne ikke er forventet å bukke og neie til hverandre. Voksne kvinner pleier ikke å neie etter opptedener, det er vel vanlig å bukke, for begge kjønn. Men det er jo greit å lære om det i barnehagen likevel.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 16:45   #23
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukking og neiing

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Gjør dere dette?

Vi hverken neier eller bukker. Er det feil av oss?
I barnehagen jeg går i lærer de minste å bukke og neie når de får noe.

Jøss, går DU i barnehage?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:16   #24
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukking og neiing

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Det var naboen min som var Mette Marit på festen, måtte neie.
Jeg var endel av Abba, sammen med mann og et nabopar. Ellers var Petter Stordalen der, Lars Monsen, Trine Rein, James Bond, Elvis, Sharon og Ozzy, Jessica Simpson

Å, jeg som trodde jeg måtte bli kjent med deg for å gå på fester med de kongelige.


Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Det med å neie og bukke er ikke gammeldags i min verden, og jeg synes nå det er greit at ungene lærer og vet hva det er for noe.

Jeg ser heller ikke poenget med å ikke lære ungene at det finnes. Men jeg ser heller ikke poenget med å lære ungene opp til å gjøre det hele tiden heller så lenge vi voksne ikke gjør det.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jøss, går DU i barnehage?

Det tenkte jeg også.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:23   #25
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Bukking og neiing

Går PÅ jobb, går I barnehage.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:23   #26
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Bukking og neiing

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Hørtes morsomt ut. Her for noen uker siden like etter valget i USA så var mannen og meg Mr and Mrs Barack Obama. Vertskapet ante ikke noe om vårt påfunn før vi troppet opp. Mannen malte seg med brun teatersminke. Taxi sjåføren lurte nok litt på dette rare paret han hentet.

Utrolig kult!!
Ingen visste heller at vi var ABBA. Hadde laget sang til henne og opptrådde. Håper ingen tok film av dette!

Mari mari. Her er vi igjen. Oh, oh. Tenk nå blir du tredve...

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:29   #27
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bukking og neiing

Jeg synes ikke bukking og neiing er noe man trenger øve så mye på. Det er ytterst få situasjoner der slikt faller naturlig. Forøvrig bukker og neier man jo alltids rundt juletreet.

På jobb har vi prøvd å jobbe med at 12-åringene skal ta oss i hånda og se oss i øynene. DET er virkelig vanskelig for enkelte.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:30   #28
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Bukking og neiing

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Men jeg ser heller ikke poenget med å lære ungene opp til å gjøre det hele tiden heller så lenge vi voksne ikke gjør det.

Ja, men da har vi vel samme oppfatning. Det er mer til "festbruk" hos meg og mine.

Man neier og bukker jo ikke i alle retninger, tror jeg. Men om man får applaus for å ha gestaltet Giselle, så synes jeg at et pent kniks høver seg. Skulle jeg bli tatt i mot av en ambassadør til et selskap, så slenger jeg et bukk i hennes retning (med et mulig unntak av hun strenge israelske, men da ligger det politikk bak å ikke gjøre det). Synes ellers det er kurrant å bukke om jeg blir presentert for den kvinnelige kunstneren som har foranlediget vernissagen. Er barna med, så gjør de også det. Jeg ser det som en fordel at man kan føre seg, for ellers i verden er det langt mer vanlig enn her i nisselandet.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:43   #29
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukking og neiing

Det har nok endel med livssituasjon å gjøre. Jeg er aldri i de situasjonene du skisserer. Jeg lever nok et kjedelig liv.

(Pst: Du glemte å fjerne en knegg i sitatet mitt.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:52   #30
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Bukking og neiing

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det har nok endel med livssituasjon å gjøre. Jeg er aldri i de situasjonene du skisserer. Jeg lever nok et kjedelig liv.

(Pst: Du glemte å fjerne en knegg i sitatet mitt.)

Sorry for det, og du glemte kanskje :sarkasme:? Uansett, det er jo ikke sikkert barna vil leve like kjedelig som deg og meg.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:56   #31
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukking og neiing

Nei, jeg var ikke sarkastisk. Jeg bare konstaterte det jeg observerte med et lite sukk. Jeg skulle gjerne vært mer ute og fartet.

Som sagt så sier jeg ikke at jeg går inn for å mørkelegge temaet heller, jeg bare opplærer ikke til å bukke og neie for tanter og onkler som ville sett rart på dem.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:58   #32
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bukking og neiing

Vi neier eller bukker bare når vi skal til Neie- eller Bukkeland.

  Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:08   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukking og neiing

Bukke og neie? Nei, det skjer ikke.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:12   #34
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Bukking og neiing

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Nei, jeg var ikke sarkastisk. Jeg bare konstaterte det jeg observerte med et lite sukk. Jeg skulle gjerne vært mer ute og fartet.

Som sagt så sier jeg ikke at jeg går inn for å mørkelegge temaet heller, jeg bare opplærer ikke til å bukke og neie for tanter og onkler som ville sett rart på dem.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:14   #35
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bukking og neiing

Jeg syns bukking og neiing er en tullete ting som jeg ikke ville likt om mine barn gjorde. Jeg forbinder det med at man er "mindre verdt" enn den man gjør det til og derfor syns jeg det er tullete.

Håndhilsing og et ordentlig takk derimot syns jeg er helt greit. Da kommer man mer på samme nivå.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 09:00   #36
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Bukking og neiing

Tror, etter denne tråden, at dette muligens har noe med hvor man beveger seg i samfunnet. Jeg tviler likevel på at de som bukker og neier ved høve (snakker jeg ikke om ned i gulvet i begge tilfellene) setter seg under de som ikke gjør det. Noen ganger gjør man det i ren høflighet, og det utvider de sosiale virkemidler man har i selskapslivet. Synes jeg nesten høres ut som en konservativ mørkemann, men jeg mener å huske at en tysker bukket da han hilste på folk på siste julebord i HA Tromsø. (Så slo han vel hælene mot hverandre også da, og det er nok litt i overkant - selv for meg)

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no