Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en klager/sutrer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-07, 11:27   #161
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Jeg vet at jeg de siste to årene (ca) har klaget alt for mye. Det ligger ikke i min natur (tror jeg) å være så til de grader pessimistisk som jeg har vært. Det er vel ca et år siden nå at jeg selv ble oppmerksom på hvordan jeg var blitt, og har siden den tid mer eller mindre prøvd å se mer positivt på tingene. Men jeg merker at det har blitt lettere å fokusere på det negative enn det positive. Jeg håper og tror at jeg blir bedre til det.

Samtidig så har jeg merket at det hjelper ikke å "lide i stillhet", et eller annet sted må man få lufte frustrasjon, og jeg er en som har brukt dette forumet til å skrive av meg litt gruff, og det hjelper.


Sist redigert av annemede : 12-02-07 kl 11:29. Årsak: la til et avsnitt
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:01   #162
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Nei jeg vil ikke si det. Jeg er heller den som holder ting innimeg og er sterk på vegne av andre, også renner det over sånn en gangi året eller noe. Det er ikke så lurt men det er bare sånn.
Mamma sa noe til meg her på fredag, da vi hadde en mor og datter dag i byen. Vi satt og hadde en intim samtale om alt som har skjedd de siste årene og hun så nøye på meg og sa rolig. "Gud, **** jeg skjønner ikke at du kan sitte der og smile og være så glad og gledesspreder, når du har vært i gjennom så utrolig mye de siste årene. Du klager ALDRI. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer det."
Og når jeg tenker over det så skjønner ikke jeg det heller. Tror tror faktisk det har med å gjøre at man har forum på nettet og da blir det ofte som en slags dagbok hvor man tømmer tankene en gang i blant.

Jeg er lite flink til å klage på varer som ikke holder forventingene osv. Det burde jeg vært flinkere til.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:26   #163
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Jeg er nok ingen sutrer - vil ihvertfall ikke være det. Det hender jeg klager saklig, eller sier i fra dersom jeg føler meg dårlig behandlet/får kjip service.

En gang hadde jeg ei sutrevenninne. Hun ville bare at jeg skulle sitte og høre på sytet hennes, og gi de riktige svarene på alle mulige slags spørsmål á la "Ser jeg ikke litt tjukk ut i denne buksa?" "Tror du ikke jeg snart bryter igjennom som skuespiller?" Jeg er alt for ærlig til å kunne forholde meg til denne typen sosiale feller. Heldigvis kjenner jeg ingen sånne lenger.

Samtidig mener jeg at en hver må definere sin sorg og glede. Og det er lov å være redd når den nyfødte babyen har gulsott og må få lys, selv om de andre babyene er født bittesmå og mye for tidlig. (Beste eksemplet jeg kom på)

Det jeg reagerer mer på er de som klager og klager, og ikke orker/gidder å følge opp eventuelle råd som blir gitt. Man må ta konsekvensene av de valgene en tar - men samtidig er det lov å bli lei og sliten.

Kanskje litt rotete.
Og selvfølgelig når jeg har vondt, da har jeg virkelig vondt. Tror sambo vil påstå at jeg syter litt, men han om det.
Frisk og rask jente, men uten smerteterskel.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:51   #164
BeeKey
Sniktitter
 
BeeKey sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Ved siden av den JÆVLA naboen.
Innlegg: 12
BeeKey har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Jeg klager og sutrer både titt og ofte. Men da har jeg jo selvsagt all grunn til det da.

BeeKey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:54   #165
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Hvordan skal jeg svare objektivt på et sånt spørsmål? Jeg syns jo ikke jeg klager eller sutrer, men det kan jo være at andre har en annen oppfattelse.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 14:00   #166
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Nope,syns ikke det.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 10:21   #167
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Det jeg reagerer mer på er de som klager og klager, og ikke orker/gidder å følge opp eventuelle råd som blir gitt. Man må ta konsekvensene av de valgene en tar - men samtidig er det lov å bli lei og sliten.

Så veldig enig!!
Og det gjelder også for de som klager over jobben, lønnen, mannen, svigermor osv. uten å ta det opp og prøve å løse problemet.


Og jeg er veldig flink til å se problemene i stedet for å komme med forslag til løsninger, noe en flott sjef av meg hintet om. Så nå er jeg mer oppmerksom på å ikke "kaste mer ved på brannen men heller finne fram muligheter til å få den slokket"

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:35   #168
chara
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 109
chara er litt kul
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Jeg er ikke redd for å klage hvis noe er feil, men da klager jeg alltid til rette person. Jeg klager hvis jeg kan forandre på noe ved å klage.
Jeg er stort sett positiv og klager og sutrer ikke over økonomi,sykdom, familietragedier el. Ting en ikke kan forandre på er det liten grunn å gå rundt å klage over.
På nett kan jeg klage en sjelden gang men da er det som oftest over noen andre som klager på ting jeg ikke ser på som klagegrunn.
_______________
Chara

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 13:00   #169
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Opprinnelig lagt inn av chara, her.

Jeg er ikke redd for å klage hvis noe er feil, men da klager jeg alltid til rette person. Jeg klager hvis jeg kan forandre på noe ved å klage.
Jeg er stort sett positiv og klager og sutrer ikke over økonomi,sykdom, familietragedier el. Ting en ikke kan forandre på er det liten grunn å gå rundt å klage over.
På nett kan jeg klage en sjelden gang men da er det som oftest over noen andre som klager på ting jeg ikke ser på som klagegrunn.
_______________
Chara

Så hvis man får alvorlig sykdom som igjen fører til store økonomiske problemer så skal man ikke sutre?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 13:55   #170
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Opprinnelig lagt inn av chara, her.

Jeg er ikke redd for å klage hvis noe er feil, men da klager jeg alltid til rette person. Jeg klager hvis jeg kan forandre på noe ved å klage.
Jeg er stort sett positiv og klager og sutrer ikke over økonomi,sykdom, familietragedier el. Ting en ikke kan forandre på er det liten grunn å gå rundt å klage over.
På nett kan jeg klage en sjelden gang men da er det som oftest over noen andre som klager på ting jeg ikke ser på som klagegrunn.
_______________
Chara

Du kan jo klage over at du har altfor mye å gjøre og derfor sjelden tid til å sitte her.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 14:18   #171
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Jeg har nå definert meg selv som klager/sutrer i og med at jeg faktisk ikke gjør annet nå om dagen. Alle og enhver mååå jo bli drittlei meg, men jeg føler faktisk at jeg holder på å gå under nå.. ikke en veldig god følelse og da må det ut...

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 15:34   #172
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg har nå definert meg selv som klager/sutrer i og med at jeg faktisk ikke gjør annet nå om dagen. Alle og enhver mååå jo bli drittlei meg, men jeg føler faktisk at jeg holder på å gå under nå.. ikke en veldig god følelse og da må det ut...

Jeg mener det er en menneskerettighet å kunne klage og sutre. Jeg mener at hvis man stadig sutrer over småting og det preger deg som person så er det ikke så greit. Dersom man sliter av forskjellige grunner så er det en selvfølge at man klager. Mange som tar selvmord er de som IKKE klager eller sutrer. De bærer det i seg til det smeller.... Nei, Huldra.. sutre i vei du så skal jeg gi deg en klem

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 17:00   #173
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg mener det er en menneskerettighet å kunne klage og sutre. Jeg mener at hvis man stadig sutrer over småting og det preger deg som person så er det ikke så greit. Dersom man sliter av forskjellige grunner så er det en selvfølge at man klager. Mange som tar selvmord er de som IKKE klager eller sutrer. De bærer det i seg til det smeller.... Nei, Huldra.. sutre i vei du så skal jeg gi deg en klem

Takk for denne!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:09   #174
Buffe
Bare svada..
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 60
Buffe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Nå er jeg jo helt ny her inne, men jeg må si at jeg ser frem til å utforske forumet siden det helt tydelig er så og si fritt for sutring og klaging..

Overraskende hvor få som klager og sutrer over småting her inne - jeg skal innrømme det helt åpent med en gang; jeg er en sutrer. Kan sutre for alt mulig rart. Ofte med humor, ofte bare for å få litt sympati og kanskje noen gode råd.

Buffe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no