Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva synes dere om Unicef-reklamen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 10:40   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Unicef-reklamen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

men jeg er skeptisk til langtidseffekten og jeg er skeptisk til bistand som følge av dårlig samvittighet, så lenge det ikke føles opp med å tilegne seg kunnskap og hvordan man kan hjelpe i det lange løp.

Godt poeng. Noe å tenke på i disse "ikke sitte ensom på julaften"-tider også. Vil folk være like ivrige etter å avertere etter noen å be hjem til seg, neste år? Sånn litt malapropos.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:43   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Unicef-reklamen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Godt poeng. Noe å tenke på i disse "ikke sitte ensom på julaften"-tider også. Vil folk være like ivrige etter å avertere etter noen å be hjem til seg, neste år? Sånn litt malapropos.

Det ser man jo på Natteravnene. I helgene i Oslo har man vært nede i to stykker nå som nyhetens interesse har lagt seg og folk føler at de har gjort sitt. Og sånn er det jo, sånn er jeg også. Det er lettere å engasjere seg når noe er dagsaktuelt. Men jeg brenner virkelig for at man skal se på folk som medmennesker, ikke hjelpeprosjekter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:45   #23
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Unicef-reklamen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg beklager at jeg disset en sang du liker. Jeg har aldri påstått at du er enkel.

Men jeg ser ikke helt at du trenger å ta det så personlig, at jeg kritiserer en mye omdiskutert kampanje. Jeg kan også være enig i at den satte sultkatastrofen på dagsorden, men jeg er skeptisk til langtidseffekten og jeg er skeptisk til bistand som følge av dårlig samvittighet, så lenge det ikke føles opp med å tilegne seg kunnskap og hvordan man kan hjelpe i det lange løp.

Du, det var ment som selvkritkk av meg selv altså Jeg glemmer av og til at jeg diskuterer med folk med betydelig engasjement og kunnskap om stort sett alt her inne, og jeg blir rett og slett litt fornærmet når noen minner meg på det

Enig i alt du sier vedr langtidsperspektiv når det gjelder bistand, men mener allikevel at massemasse penger er veldig bra, der og da, i tillegg.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:51   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Unicef-reklamen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

men mener allikevel at massemasse penger er veldig bra, der og da, i tillegg.

Helt enig! For i kriser skal vi bidra. Juleønsket mitt er bare at man setter seg ned og leser et par artikler om land i Afrika hvor man får utvidet synet sitt til å se mer enn katastrofene. For Afrika består av så mange flotte land, opplevelser, kulturer, kunst og mennesker at det er synd å gå glipp av det, rett og slett!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 15:42   #25
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Unicef-reklamen?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Pirker bort i min dårlige samvittighet,

I min også, og jeg likte den nettopp fordi den får meg til å dvele ved andre og viktigere ting enn julekalendere og pepperkaker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no