Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro (Line*!)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 05:45   #41
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.



Line*s slagord: Uten toro - ingen moro.

Tja...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 08:32   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ingen jeg kjenner er på lønningslista til et reklamebyrå.

Nei, det var bare en generell kommentar til hvordan markedsføring utvikler seg, nettopp fordi vi anser venner som sikrere "kilder" enn TV-rekalmen i seg selv. Men selv om du skulle ha en venninne som prøver produktet på grunn av reklame og deretter forteller deg om det og du så prøver det, så har reklamen faktisk virket. Uansett om vedkommende er betalt eller ikke. Og uansett om du anser det som reklame eller informasjon. Dette er jo faktisk noe markedsførere er fullstendig klar over og har forsket på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:42   #43
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det var bare en generell kommentar til hvordan markedsføring utvikler seg, nettopp fordi vi anser venner som sikrere "kilder" enn TV-rekalmen i seg selv. Men selv om du skulle ha en venninne som prøver produktet på grunn av reklame og deretter forteller deg om det og du så prøver det, så har reklamen faktisk virket. Uansett om vedkommende er betalt eller ikke. Og uansett om du anser det som reklame eller informasjon. Dette er jo faktisk noe markedsførere er fullstendig klar over og har forsket på.

Veldig riktig!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:09   #44
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Dette synes jeg blir en anelse naivt. Reklamebransjen er gigantisk, og de forholder seg til omfattende analyser av mennesker i jobben sin. Det er psykologi som ligger til grunn i alt de gjør. Jeg kan for eksempel nevne at det er ikke på grunn av dårlig fantasi at reklamene til høyfrekvensprodukter som vaskemidler er så dårlige. Studier viser at slike billige produkter blir kjøpt bare man ser reklamen ofte nok. De er ikke ute etter lojale kunder, men "jaja, jeg må vel prøve denne" kunder. Coca-cola derimot, de har kvalitetsreklamer som skal gjøre kundene lojale (Og det klarer de til gangs samme hva man måtte mene om reklamene dems. Grandiosa gjør det samme, dog i litt mindre skala. Her snakker man merkevarebygging.
Jeg tror de aller fleste vet om de vanligste knepene til reklamebransjen, som godteri der man står i kø i butikken, de viktigste produktene i øyehøyde osv. Det betyr ikke at det ikke virker.


Forresten du sier det jo selv. Du KAN prøve et produkt pga en reklame, liker du det kjøper du det igjen. Det er jo det de vil..

Enig.

Dessuten må man aldri glemme verdien i "kjente merker". Det å stå i butikken og skulle velge mellom ulike merker - da velger man den man syns man kjenner. Og har man sett den mange ganger nok på TV og i annonser, så kan det hende man kjøpe den, uten at man relaterer den til noen reklame. De jobbe mot underbevisstheten vår. Jo flere ganger vi har sett ett bestemt merke eller produkt, jo større er sjansen for at vi kjøper det.

Jeg tror de færreste av oss kjøper produkter vi har sett på reklame bevisst: "Å det er jo den jeg så på reklamen, den må jeg prøve..." Eller kanskje de færreste blir feil å si, vi gjør nok det av og til mange av oss, men det er oftere vi lar oss påvirke underbevisst enn bevisst.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:12   #45
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Joda, jeg skjønner hva du mener. Jeg ringer av prinsipp ikke 1881 pga de forferdelige reklamene.
Men det er det jeg skriver. På slike billige produkter hvor man ofte ikke er særlig lojal er målet med reklamen at du skal prøve produktet en gang. Man bruker ikke penger på dyre reklamer der, fordi det ikke har noen hensikt. Det er rett og slett ren informasjon som er formålet.
Men det er selvfølgelig også en del reklamer som har denne hjernevaskingseffekten, men det er nok ikke de som irriterer nei, det skal jeg være enig i.

Det er jo den "nedsøplingen av pausene" som betaler for programmene når man stikker nesa utenfor nrk. Men det vet du selvsagt

En periode ble det jo gjort forsøk med sånn reklame som man egentlig ikke så. Husker ikke for mitt bare liv hva det heter... Men altså at man med noen brøkdeler av sekund innimellom i en film viser et merke eller en vare. Symboler, logoer. Og forskning viser jo at dette appellerer veldig til underbevisstheten. Folk som har vært utsatt for slike eksperimenter opplever ofte å ønske den bestemte sjokoladen eller colaen etter å ha sett filmen. Slik reklame er heldigvis forbudt - men hvem vet om det ikke forekommer likevel.

Og skjult reklame - som det merket på genseren til hovedrolleinnehaveren i filmen... klart vi påvirkes. Og mot underbevisstheten er vi maktesløse.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:19   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

En periode ble det jo gjort forsøk med sånn reklame som man egentlig ikke så.

Subliminal marketing. Det er så vidt meg bekjent aldri bevist at slikt funker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:20   #47
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Subliminal marketing. Det er så vidt meg bekjent aldri bevist at slikt funker.

Det var det, ja! Og jo, det mener jeg er bevist at fungerer. Slike metoder kan forøvrig også benyttes til å hjernevaske folk...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:28   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Hentet fra Wikipedia (med kildehenvisninger):

Sitat:

Subconscious stimulus by single words is well established to be modestly effective in changing human behavior or emotions.[10] However there is no strong evidence that messages in advertising can or have been used effectively.[11][12]
[...]
However, critics of the theory have suggested that the effect of subliminal messages would at best be no more than that of a glimpse of a billboard in the corner of an eye. Controlled experiments that attempt to demonstrate the influence of subliminal messages generally find little to no effect.[2]

Kilder:

Fra Snopes: Subliminal advertising lead to increased sales of popcorn and coke: False.

Sitat:

...the legend that has retained its potency for more than forty years, which includes the belief the Federal Communications Commission banned "subliminal advertising" from radio and television airwaves in 1974, despite that fact that no studies had shown it to be effective, and even though its alleged efficacy was based on a fraud.

You see, Vicary lied about the results of his experiment. When he was challenged to repeat the test by the president of the Psychological Corporation, Dr. Henry Link, Vicary's duplication of his original experiment produced no significant increase in popcorn or Coca-Cola sales. Eventually Vicary confessed that he had falsified the data from his first experiments, and some critics have since expressed doubts that he actually conducted his infamous Ft. Lee experiment at all.

Både det at det funker og at det er ulovlig er en myte.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 09-11-07 kl 10:55.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:50   #49
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Når jeg går forbi Torohyllene tenker jeg bare "FYSJ" og leter videre etter biologisk dyrket fullkornspasta og usprøytede appelsiner. Gjerne med et langt foredrag til Vesla og mannen om viktigheten av Nestlé-boikott, økologisk jordbruk og matlaging fra bunnen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:50   #50
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Det er vel og bra at man tenker på at man bør lage mat fra bunnen, kanskje velge økologisk osv. Men litt juksing med Toro evt. oppstæsja Toro innimellom skader ingen og er heller ikke spesielt usunt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 12:00   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den reddet lørdagspizzaen vår sist helg. Synes den var helt grei jeg.

Jeg og. Kan jo ikke sammenlignes med ordentlig hjemmebakt bunn, men jeg kjøper den gjerne igjen en dag jeg ikke gidder å bake selv. Jeg laget forresten pizzasnurrer av denne deigen nylig, kom hjem rett før butikken stengte og kom på at vesla hadde bursdag dagen etter og da måtte jeg jo ha med noe i barnehagen. Løp i butikken og kjøpte to slike langpanne-ruller, smurte på pizzasaus og drysset over grønnsaker (ikke kjøtt siden det er så mange muslimer i hennes barnehage) og rullet sammen. UTROLIG vanskelig siden den var så klissete, det ble endel banning ja. Men det gikk til slutt og de ble veldig gode, ungene spiste seg syke, nesten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 12:59   #52
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Når jeg går forbi Torohyllene tenker jeg bare "FYSJ" og leter videre etter biologisk dyrket fullkornspasta og usprøytede appelsiner. Gjerne med et langt foredrag til Vesla og mannen om viktigheten av Nestlé-boikott, økologisk jordbruk og matlaging fra bunnen.

Selvsagt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 05:58   #53
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Når jeg går forbi Torohyllene tenker jeg bare "FYSJ" og leter videre etter biologisk dyrket fullkornspasta og usprøytede appelsiner. Gjerne med et langt foredrag til Vesla og mannen om viktigheten av Nestlé-boikott, økologisk jordbruk og matlaging fra bunnen.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no