Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Menn vs kvinner - voldtekt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-12, 09:52   #21
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn vs kvinner - voldtekt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg klarer ikke å se at det for den som blir utsatt for overgrepet, har noe å si om det som blir stappet inn i deg er en erigert penis eller en stang eller en ølflaske eller what_ever liksom.

Det kommer vel helt ann på hva slags fysiske skader man får, om slimhinnene blir fulle av fliser og sår eller ei, hvor langt inn noe dyttes osv. Makt er ille nok. men et støvsugerskaft er verre i min verden enn en penis. Herom er det sikkert ulike meninger.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 28-11-12 kl 12:43.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 12:29   #22
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menn vs kvinner - voldtekt

Opprinnelig lagt inn av MammaHeksa, her.

Det er vanskelig nok for menn å stå fram som ofre for voldtekt om ikke det skal flisespikkes over ordlyden i avisa i tillegg.

Det er da vitterlig ikke voldtektsofferet det "flisespikkes" om.

annemede: selvfølgelig, men de fysiske skadene man får er det jo forskjell på, slik Pelle skriver.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 17:42   #23
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menn vs kvinner - voldtekt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg klarer ikke å se at det for den som blir utsatt for overgrepet, har noe å si om det som blir stappet inn i deg er en erigert penis eller en stang eller en ølflaske eller what_ever liksom.


Hvis det benyttes gjenstander kan man bli fysisk invalidisert for livet. Det blir man vel ikke av en penis...

Så i mitt hode er det forferdelig mye verre når det er gjenstander som benyttes , da det ofte blir store ødeleggelser i underlivet i tillegg til den psykiske traumen.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 17:52   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn vs kvinner - voldtekt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg klarer ikke å se at det for den som blir utsatt for overgrepet, har noe å si om det som blir stappet inn i deg er en erigert penis eller en stang eller en ølflaske eller what_ever liksom.

Mener du helt serøst at det ikke er forskjell på å få feks en pinne opp i vagina eller endetarm og en en penis?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 18:34   #25
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Menn vs kvinner - voldtekt

Jeg er veldig enig i at om det er forskjeller i omtale av voldtekt, f.eks dette med at man vel som generell regel skal omtale påståtte kriminelle handlinger som påståtte så lenge det ikke er falt dom i en sak, så bør det rettes opp. Men her tror jeg forsåvidt det feiles i alle ender av kriminalitetsspekteret, ut fra synsing og slurv hos journalisten.
For øvrig tror jeg det generelt sett ofte er kun de groveste voldtektene av menn som blir anmeldt, og følgelig referert til i avisene.

Når det gjelder om voldtekt er "verre" eller ikke med bruk av gjenstander, så er det vel ingen tvil om at de fysiske skadene potensielt sett er mye, MYE verre ved bruk av gjenstander, både for kvinner og menn.
Ved voldtekt i anus vil det vel også være større fare for skader uavhengig av om det benyttes gjenstander, pga rene anatomiske årsaker.

Jeg tror du dessverre kan ha rett i at det kan være forskjeller i omtale av voldtekt når offeret er kvinne eller mann, uten at jeg har konkrete eksempler selv. Men akkurat i dette tilfellet vil jeg mene at det er naturlig at språkbruken skiller seg fra en "vanlig" voldtektssak.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no