Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-12, 19:26   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

http://www.aftenposten.no/meninger/d...g-7056739.html

Er det virkelig slik at mødre glemmer likelønn og kampen om styreverv bare fordi vi vil glede barna våre med julekalender? Og er det virkelig slik at hvor god mor man er måles i kvaliteten på julekalenderen?

I såfall lever jeg i en bedre verden, og takk for det. Her jeg bor kan vi multitaske. Vi kan kjempe om likelønn mens vi har en dugende kalender på veggen. I tillegg er vi faktisk så oppegående at vi ikke måler hverandres kvaliteter etter pris og innhold på 24 små pakker.

Er det virkelig slik hun skisserer, at mor glemmer barna og likestillingskampen i iveren etter å lage den flotteste kalenderen?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 19:56   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg tror ikke det er mødrene med mange styreverv som er mest opptatt av statusspørsmålet rundt barnas julekalender, egentlig. :fårdåmsfull:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 19:59   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

For en tullete artikkel!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:00   #4
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg tror ihvertfall hun har rett i at pakker hver deg i advent kan gjøre barna mette til julaften. Jeg tror kanskje man i iveren etter å gi juleglede og opplevelser til barna kanskje fjerner litt av gleden og spenningen også.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:00   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg tror jeg deler shutes fordommer.

Men jeg kjenner meg ikke igjen i damens beskrivelse her. Ingen av mine venner er sånn, så da: a) fins ikke problemet, eller: b) jeg har venner som er opptatt av likestilling og sånt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:03   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg er supermamma! Jeg har jobbet med Samfunnsnyttig og Viktig Forskning hele dagen og i kveld har jeg pakket inn kalendergaver.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:04   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg har rettet for mange norskstiler i det siste og ville satt en rød strek under påstanden om at gavekalenderforberedelser får kvinner til å glemme kampen om likelønn, med en kommentar i margen om at det var en noe drøy påstand uten særlig overbevisende begrunnelse

Jeg får verken mindreverdighetskomplekser av at andre arrangerer mer fancy barnebursdager enn oss eller at andre mammaer har mer stilfull og innholdsrik pakkekalender enn meg. Jeg er forøvrig i den heldige situasjon at svigermor lager pakkekalender for guttene mine - så jeg har masse tid til å konsentrere meg om kampen for likelønn om dagen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:05   #8
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Å lage julekaldender til junior er vel ikke en helårsjobb? Nå har jeg aldri laget det til noen av gutta, så jeg vet jo egentlig ikke hvor lang tid det tar. Men jeg har også venner som lager julekalendre, og de har da flere tanker i hodet samtidig. Heldigvis.

I år overlater jeg kakesalg og skolens juleshow til mannen, jeg må på styremøte. Heldigvis vises showet dagen etter også, så jeg får jo sett det, men slipper kakesalget. Ohhh for ett tap.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:07   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg forstår ikke problemet iallefall. Ikke har jeg venner som går inn i hennes kategori heller.

Jeg koser meg med å lage adventskalender til gutta mine.
Det er EN mnd ut av et helt år hvor de får frotse litt. Til og med mine to som kun var 2 år i fjor (ikke engang fyllt 2) forsto veldig godt at når julaften var over så var det ikke pakker før bursdag igjen.
I år gleder de seg til julaften og julegaver, men de gleder seg selvsagt også til julemusen henger opp småpakker på kalenderen deres. Og det gjør moren deres også. Og vi konkurerer ikke med noen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:09   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg tror ihvertfall hun har rett i at pakker hver deg i advent kan gjøre barna mette til julaften..

Det skjedde her, de var pakkemette på julaften, og bortskjemte. Og jeg gadd ikke bruke masse tid og penger på 48 pakker som ble dyrere enn de du kjøper ferdig. Men de ønsker seg uansett Lego og pet shop kalendere. Enkelte damer skal være hyper på alle områder vøtt. Og noen bare liker å lage sånt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:10   #11
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Tullete og teit, synes jeg. Dette er et press jeg aldri har kjent på, og jeg greier fint å fikse kalender til kidsa uten at det går på bekostning av jobben.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:11   #12
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg synes denne polariseringen i slike artikler er tåpelig. Kan man liksom ikke bruke tid på barna samtidig som man er karrierekvinne? Jeg synes det alltid blir det samme som blir sagt i sånne artikler. Denne gangen er det manglende julekalender som karrierekvinner ikke skal ha dårlig samvittighet for, forrige gang var det baking og før der igjen var det fine matpakker. Jeg tror det må være svært få kvinner som kjenner seg igjen i disse innleggene, foruten om de som skriver dem, kanskje. De må til gjengjeld føle seg veldig mindreverdige når de absolutt må rakke ned på alle andre for å oppleve seg som en god mor. Hvilket er totalt unødvendig. Tipper det er mange kvinner i redusert stilling i lavtlønnsyrker som ikke baker brød hver dag, stamper ut agurkhjerter eller løper rundt i byen etter 24 adventspakker.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:20   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg ordnet meg 'likelønn' i oktober, og gikk over til kjøpte kalendere i år for første gang. Noen klar sammenheng var det nok dog ikke, selv om det var litt morsomt å lese det på den måten. Jeg fant bare ut at det var for mye. Vi så også at ungene godtok det glatt - og med glede. De ville gjerne ha Lego og Petshop. Så får heller gavene komme på julaften. De lider ingen nød, og andre juleting er mye hyggeligere å ordne med. 72 gaver (selv med hjelp fra mamma og svigermor) ble etter hvert ikke hyggelig. Det ble vanskelig, og fort veldig dyrt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:23   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Tull og tøys. Jeg lager en forseggjort julekalender først og fremst for å glede barna, dernest for å glede meg selv. Hva andre voksne tenker om kalenderen min, kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Og jobben har ingenting med kalenderen min å gjøre.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:39   #15
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg er enig i noen av poengene hennes, og synes pakkekalender til norske unger er litt sånn "smørkrise...

Ikke at kalender-type spiller noen rolle for likestilling og likelønn. Jeg kan både pakke inn gaver og tjene bedre enn mange mannlige kollegaer, men jeg mener dog bestemt at mine unger har godt av å glede seg til å få pakkene under juletreet, og ikke hver dag frem til jul i tillegg. Merk: Mine unger.

I år har tvertimot Storesøster og Lillebror brukt tiden på å lage pepperkakekalendere til foreldre og besteforeldre. Så klarte vi faktisk å få fokus på å gi, fremfor å få. Det er ingen som mangler hverken underbukser, fargeblyanter eller hårstrikk her i huset allikevel.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:45   #16
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg skulle gjerne deltatt i denne diskusjonen, men jeg er for travelt opptatt med å forberede FPs hobbyjulekalender.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:46   #17
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg er litt lei sånn artikler, kjenner jeg. At mødre ofrer karriere for den perfekte matpakke, de perfekte bursdagskakene, cupcakene og nå; kalenderen. Herregud, dette er bagateller! La nå folk få ha sine hobbyer! Noen liker å lage mat, andre kalendere. Noen liker å legge ned masse arbeid i innpakning, mens andre liker å bake julekaker.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:46   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Jeg synes hun har et par poenger selv om jeg også synes hun bommer litt. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, og det er vel begrenset hvor mye tid og energi disse kalendergreiene tar for de fleste. Men at mange kvinner er like opptatt av show-off hjemme som på jobb er det vel liten tvil om. Og det hemmer helt sikkert likestilling i arbeidslivet. Det har med fokus å gjøre. Men at det nødvendigvis er bare negativt å sette familiehygge over jobb er jeg ikke nødvendigvis så sikker på.

Sier hun som har kjøpt 3 x lego- og playmokalendere og jobber alt for mye. Sukk. Jaja.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:52   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg tror ihvertfall hun har rett i at pakker hver deg i advent kan gjøre barna mette til julaften. Jeg tror kanskje man i iveren etter å gi juleglede og opplevelser til barna kanskje fjerner litt av gleden og spenningen også.

det tror jeg også + at jeg ikke gidder å lage pakkekalender. Vi har dessuten bursdagsbarn i desember, så det blir mer enn nok uansett.

Resten av innholdet i artikkelen har jeg ikke noen spesiell mening om.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:59   #20
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg er litt lei sånn artikler, kjenner jeg. At mødre ofrer karriere for den perfekte matpakke, de perfekte bursdagskakene, cupcakene og nå; kalenderen. Herregud, dette er bagateller! La nå folk få ha sine hobbyer! Noen liker å lage mat, andre kalendere. Noen liker å legge ned masse arbeid i innpakning, mens andre liker å bake julekaker.

Veldig enig. Det er mulig noen synes det er å forenkle problemstillingen, men jeg hevder at vi står ganske fritt til å ikke går rundt og føle oss så underlegne alle andre hele tiden. Enten de baker finere cupcakes enn oss eller har en kulere jobb. Flotte matpakker, stilrent interiør, blanskurt hus, merkeklær til barn - og nå pakkekalendre; alt dette er peanut-issues, synes jeg.

Om jeg bruker en helg på å lage en pakkekalender (noe jeg heldigvis slipper ) eller om mannen bruker en helg på å stå i en lakseelv har akkurat like liten/stor betydning for vårt samfunnsengasjement. Jeg synes det er slik en søkt og poengløs vinkling.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no