Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dorullnisseforbud

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-12, 15:54   #21
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Ikke flere dorullnisser?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 16:00   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Vi har levert doruller (tomme da) til barnehagen, så jeg tipper trenden lever.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 16:16   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Jeg tror faktisk jeg aldri har lagd dorullnisser i barnehagen hvor jeg jobber nå, men det henger sammen med at det finnes så mye annet fint og morsomt barna kan lage til jul. Dorullnisser er kipe greier.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 16:27   #24
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

"Oh my God" tenker jeg.. Djeez..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 16:28   #25
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Har faktisk dorullnisseverksted på lørdag, jeg.

Riktignok så venninna mi og jeg skal ha noen artig å gjøre mens vi drikker vin, men likevel. Dorullnisse ftw, altså!



(Pssst! Uten unger, der altså! )

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 16:30   #26
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Jeg kommer aldri på å bekymre meg for sånt. :sjuske:

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 18:44   #27
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Dorullnissar er jo superekle. :spy: Veldig glad for at vår barnehage/skule aldri har produsert slikt, men eg hadde nok ikkje lagt inn protestar dersom dei hadde gjort det. Men, tenk på skvetting og sånn då... sikker på at ymse dopartiklar svevar opp til dorullen! rippen:

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 18:49   #28
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Folk er gale, og burde vært fiskedasket- med en dorull! Evt. pakket inn i dopapir og stengt inne i et skap til de kom på ordentlige ting å bekymre seg for.
: også litt irritert over at barnehagen gikk med på dette:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:01   #29
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Dorullnissar er jo superekle. :spy: Veldig glad for at vår barnehage/skule aldri har produsert slikt, men eg hadde nok ikkje lagt inn protestar dersom dei hadde gjort det. Men, tenk på skvetting og sånn då... sikker på at ymse dopartiklar svevar opp til dorullen! rippen:

Da håper jeg du ikke har tannbørsten på toalettet, for dopartiklene svever vel like gjerne dit som til dorullen...

Personlig syns jeg det er hysterisk.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:02   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Pinlig for denne pappaen, egentlig - han beskrives jo sånn: den overfølsomme faren.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:16   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg gjør også det. Og selv om jeg synes denne faren åpenbart er hysterisk, og både skole og barnehage må styre så mye med doruller som de gidder for min del, så synes jeg det er å overdrive å se på doruller som en hygienisk greie. Og kommentaren fra kommunelegen om at det er vel ingen som tar på dorullen på innsiden er jo bare tåpelig. Når dorullen er tom tar jeg den, gjerne før jeg har vasket hendene. Noen ganger før jeg er ferdig på do også, siden jeg må skifte dorull mens jeg holder på. :deler:

Vi sparer på doruller til barnehagen nå. Men jeg vasker faktisk hendene før jeg plukker med meg den tomme dorullen.

Dog vet jeg ikke om andre foreldre gjør det samme, eller om vi får med våre egne doruller hjem forkledd som julenisser, men vi får ta sjansen på at vi overlever jula.

Tannbørster som står fritt på badet syns jeg er veldig mye eklere enn dorullenisser, altså!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:19   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Og jeg som trodde jeg var bakteriefobisk. Dette hadde jeg aldri kommet på å bekymre meg over!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:33   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Og kommentaren fra kommunelegen om at det er vel ingen som tar på dorullen på innsiden er jo bare tåpelig. Når dorullen er tom tar jeg den, gjerne før jeg har vasket hendene. Noen ganger før jeg er ferdig på do også, siden jeg må skifte dorull mens jeg holder på. :deler:

Men hvor lenge overlever bakteriene på papp? Jeg kan ikke tro at de få bakteriene som eventuelt finner veien til dorullen overlever i dagesvis heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:34   #34
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Hvor lenge kan egentlig slike bakterier overleve på papp?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:35   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Dorullnissar er jo superekle. :spy: Veldig glad for at vår barnehage/skule aldri har produsert slikt, men eg hadde nok ikkje lagt inn protestar dersom dei hadde gjort det. Men, tenk på skvetting og sånn då... sikker på at ymse dopartiklar svevar opp til dorullen! rippen:

Seriøst? Hva er det du mener skal sveve opp til dorullen? Og hva mener du med skvetting?
Bakterier kan ikke fly, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:36   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvor lenge overlever bakteriene på papp? Jeg kan ikke tro at de få bakteriene som eventuelt finner veien til dorullen overlever i dagesvis heller.

Jeg vil tro at en papprull ikke er et spesielt gunstig miljø for bakterievekst.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:36   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Skvetting er sikkert et reelt problem for folk som sikter på doen fra to meters hold.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:42   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Men ærlig talt... Vi snakker barnehage her. Har dere sett unger i barnehage? Daglig ser jeg unger som sitter i sandkassa og spiser sand og drikker gjørmevann så fort de får anledning. Daglig ser jeg unger med snørrbart gi en annen unge enten et smellkyss eller en killevink, rett etter at snørrbarten er tørka vekk med håndflata. Unger spytter på hverandre, unger biter hverandre, unger smaker på hverandre - unger eter på leker og legger dem tilbake sånn at nestemann kan gnafse litt på dem. Jeg har funnet unger som har sneket seg inn på dass for å røre i dovannet, og får de muligheten, kan de fint finne på å stå og tisse samtidig i samme do. Noen er ramme nok til ikke gidde gå inn om de må tisse sommerstid, drar ned buksa der de står, og før noen rekker hindre det, tisser der og da - never mind hvem som måtte stå i nærheten. Unger graver seg i bleia, finner bæsj, og de kan fort smake om man ikke er kjapt nok ute...

Doruller og de eventuelle bakteriene som måtte ha overlevd på turen fra dass hjemme og til barnehagen, det er det minste en bakteriefobiker bør bekymre seg over når man har unger i den bakteriebomba en barnehage er.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 01-12-12 kl 09:51.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:53   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Poeng, Inagh!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:56   #40
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Godt skrevet Inagh.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no