Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dorullnisseforbud

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-12, 19:58   #41
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Dorullnisser har jo vært utskjelt så lenge at det har blitt kult. Retro-nisser!!

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 20:06   #42
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg kommer aldri på å bekymre meg for sånt. :sjuske:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 20:55   #43
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Jentene mine har vært på juleverksted hos en venninne i dag og kom hjem med fem dorullnisser. Så vi som egentlig ikke pynter til jul på lenge ennå har nå dorullnisser i vinduskarmen. Vi setter opp den pynten som lages i desember etterhvert og de er veldig søte.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 22:12   #44
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Jeg har aldri sett en dorullnisse.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 22:31   #45
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg har aldri sett en dorullnisse.



Hei, Pia.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 22:36   #46
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Forundrer meg ikke det minste at barnehagen gikk med på det. Sliter med en rektor om dagen som sier ja til ALT foreldre kommer på å kreve, uansett hvor tåpelig eller arbeidskrevende kravene er. Håpløst. Og håpløs far i denne artikkelen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 00:17   #47
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.



Hei, Pia.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 01:29   #48
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Seriøst? Hva er det du mener skal sveve opp til dorullen? Og hva mener du med skvetting?
Bakterier kan ikke fly, altså.

Altså... ekle ting frå doen! Eg innser jo at eg sikkert er hysterisk og alt det der, men dorullnissar har eg alltid syns er ekkelt. Ein har vel alle sine "fobiar"?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 08:43   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Altså... ekle ting frå doen! Eg innser jo at eg sikkert er hysterisk og alt det der, men dorullnissar har eg alltid syns er ekkelt. Ein har vel alle sine "fobiar"?

Jeg beklager hvis jeg var krass, jeg skjønte jo at det var en greie for deg. Men bakterier kan ikke fly, altså, og de fleste doer skyller pent og ordentlig nede i skålen og spruter ikke utover alt, så du behøver ikke være så bekymret for det, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 08:53   #50
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Jg synes faktisk doruller er litt uhygenisk. Hvertfall med barn i huset. Mye rart som kan komme på innsiden av en slik når poden lærer seg å tørke seg selv. :grøss:

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:09   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jg synes faktisk doruller er litt uhygenisk. Hvertfall med barn i huset. Mye rart som kan komme på innsiden av en slik når poden lærer seg å tørke seg selv. :grøss:

Jo, men igjen. Det er jo bare å la dorullene ligge et par dager, så er bakteriene borte. Og de nissene man får fra barnehagen, har ganske sikkert flere bakterier fra ungens fingre enn fra do.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:10   #52
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jo, men igjen. Det er jo bare å la dorullene ligge et par dager, så er bakteriene borte. Og de nissene man får fra barnehagen, har ganske sikkert flere bakterier fra ungens fingre enn fra do.

Jeg snakker ikke om bakterier.. :dobbeltgrøss:

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:22   #53
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Inagh!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:34   #54
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg snakker ikke om bakterier.. :dobbeltgrøss:

Hva er problemet da, hvis det ikke er bakterier?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:36   #55
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva er problemet da, hvis det ikke er bakterier?

Jeg tror hun mener bæsj. Men det ser man jo, og da tar man ikke med akkurat de dorullene til barnehagen, tenker jeg.

Ellers: bra, Inagh!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:42   #56
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Okei, jeg er relativt bakteriefobisk og har også blitt omtalt som hysterisk av medfourmister men dette har ikke engang jeg ofret en tanke.
Heldigvis er barna over dorullnissealder, så da slipper jeg å tenke på det videre også.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:49   #57
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Jeg kan ikke huske å ha laget dorullnisser faktisk, mulig når jeg var liten, men det er gått i glemmeboken. Men uansett, jeg for min del synest det blir en smule vel hysterisk. Og OM jeg skulle ha tenkt litt på det, så hadde jeg aldri skrevet et brev til bhg om det.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:56   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Dere nevner kommentaren fra kommuneoverlegen, men det er ingen som har nevnt uttalelsen fra smitteverneksperten?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:59   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

"Den bekymrede faren i Ski får derimot helhjertet støtte fra en av Norges fremste ekspert på smitte og smittevern. Professor Emeritus Bjørg Marit Andersen, påpeker overfor VG at dorullnissene kan være utkledde bakterie- og virusbomber:

- Dette høres gjennomtenkt ut fra denne barnehagen. Små unger vil ta dette opp til munnen sin og nissene kan være fulle av såkalte norovirus. De fører til oppkast- og diarèsykdom.

Hun forteller at disse er hardføre virus som holder seg lenge.

- Så hvis barnehagen har samlet inn doruller gjennom høsten, kan de ha samlet med seg mye bakterier. Dorullen benyttes av veldig mange forskjellige mennesker med mange virus, advarer hun."

(Fra VG)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 10:00   #60
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullnisseforbud

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dere nevner kommentaren fra kommuneoverlegen, men det er ingen som har nevnt uttalelsen fra smitteverneksperten?

Det står ikke noe om det i artikkelen det linkes til?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no