Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-18, 14:38   #681
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg ligger til sengs på tredje dagen med alle halsbetennelsers oldemor. Fikk kreket meg opp en tur i dag morges og fikk komme raskt til hos fastlegen. Skyhøy crp og masse streptokokker, men da har jeg i det minste fått penicillin. Vi skulle egentlig reist på juleferie i morgen, men har foreløpig utsatt det til søndag. Jeg har så vondt i halsen og over alt, og synes så synd på meg selv, at jeg har grått høyt under dyna flere ganger!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 15:46   #682
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Stakkars deg, Madicken. Å bli syk nå i juletider er virkelig kjipt. God bedring!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 17:52   #683
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Stakkars deg, Madicken. Å bli syk nå i juletider er virkelig kjipt. God bedring!

Tusen takk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 18:41   #684
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring Madicken.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 19:46   #685
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring, Madicken

Alle sygaver som ikke er til unga er ferdig. Da kan de leveres imorgen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 20:55   #686
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Masse god bedring til Madicken!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 21:19   #687
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

I dag har jeg fått levert ut gaver til min side av familien. Mannen får fikse sin familie i morgen mens jeg og gutta skal på Nøtteknekkeren. Det blir vel 8. og 10. gang de se på Nøtteknekkeren i Operaen. En skikkelig juletradisjon. Det er første gang vi se den så sent, det er faktisk den aller siste forestillingen. Det blir en skikkelig inngang til jula, i alle fall for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 23:58   #688
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Det høres hyggelig ut, Anne C.

Det er endelig juleferie for alle tre. Desember er like crazy hvert år på jobb, men i år var det ille. Det har vært en hissig stemning de siste ukene, ikke gøy.

Neste år må jeg starte tidligere enn i år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 08:02   #689
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Neste år må jeg starte tidligere enn i år.

Dette kunne vært ordspråket mitt.

Jeg starter aldri tidligere. Det eneste som (heldigvis!) ser ut til å forandre seg, er at jeg er mer avslappet for hvert år. Det går jo bra på et eller annet vis.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 11:44   #690
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Juleferie! Jeg har tusen ting å gjøre, men sitter i sofaen med frokost og Ipad og gjør ingenting- foreløpig. Skal kjøpe den siste julegaven i dag, og handle poteter til pinnekjøttet. Pepperkakehuset mangler pynt på en side- -og jeg skulle ha lagt noen risboller. Og vasket gulv, de er virkelig møkkete. Men, pytt, man har jo morgendagen også- vi kommer nok i mål i år også!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 14:15   #691
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

NÅ senker roen seg! Jeg har kjøpt til gutta fra pappa - og vi var så tidlig ute at det enda ikke var kaos på City Syd. Den siste matvarehandlinga tok mannen og jeg i går kveld - da hadde vi Rema nesten for oss selv. Julepynten har kommet opp, og vi venter overraskende besøk av familie som strandet i Trondheim pga fly med tekniske problemer. Synd for dem, men hyggelig med besøk!

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 14:48   #692
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har delvis pyntet, huset der ikke ut mangler noe rydding og vasking. Alle gaver er i hus, mannen er ute og ordner gave til meg nå.
Maten i hus mangler bare fersk loff som kjøpes mandag.
Vi har og kjøpt gaver til andre som ikke har det så godt fra barna og meg - mannen leverer nå.
Har noe igjen, men med syk meg så går alt litt saktere kjenner jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 15:22   #693
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har vært på selvhogst av juletre i dag, på en gård utenfor byen, veldig hyggelig tradisjon. Hadde med pølser og grillet på bålet der, og møtte hyggelige kjente.

Etter at vi har kommet hjem har mannen og svigerfar greid å fikse vaskemaskina, svigermor har strøket alt jeg har av juleduker, mens jeg har pyntet litt rundt i huset. Det er bare litt smårydding av hverdagsrot som trengs, og kanskje dra over kjøkkengulvet en gang, så er vi der.

Eldstejenta er på skøyter med ei venninne, yngstejenta er ute på gavelevering, guttungen spiller fortnite med kompiser, men de har avtalt at de skal treffes og finne på noe etterpå. Så her er det julefred og harmoni. Skal handle litt mer av vanlige dagligvarer, som melk, smør, frukt etc, også trenger jeg litt flere kubbelys. Dette fikses på lokalsenteret, der er det både Rema og Nille, og det er også åpent i morgen. Ellers er alt det viktigste i hus, og i kveld skal mannen og jeg på førjulsfest hos noen venner.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 18:45   #694
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi pusser opp, vi. ☺️ Kaotisk, men vi fikk plutselig lyst og da er det bare å få det gjort! Soverom og kontor/gjesterom.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 20:33   #695
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Vi pusser opp, vi. ☺️ Kaotisk, men vi fikk plutselig lyst og da er det bare å få det gjort! Soverom og kontor/gjesterom.

Blir dere ferdige til jul?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 20:38   #696
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Mannen er akkurat ferdig å male gangen. Alle pakker er kjøpt, noe innpakking gjenstår. All mat tror jeg også er kommet i hus, så nå er det bare pakkelevering, rydding, overflatevask og pynting igjen. Og få hentet et ekstra bord og noen stoler, så vi får plass til gjestene.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 21:13   #697
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg stakk ut en tur i dag og kjøpte loff til stuffing samt oster på Meny og nå skal ingen av oss ut av huset igjen før 3. juledag. I går hadde vi besøk, spiste god middag og prøvde ut et nytt spill (Hint. Anbefales, det var skikkelig moro!). I dag har vi og Mamma (som bor hos oss i julen) bare slappet av med kryssord, brettspill og lek med barna, og når de er i seng veldig straks skal vi finne fram lørdagsgodt og se Love Actually. I morgen er det pynting julegrøt til middag, pynting av hus og juletre og deretter Grevinnen og Hovmesteren. Det er jul.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 21:30   #698
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Plutselig var den store kjelen vi skal lage pinnekjøtt i borte. Så da måtte jeg rase en tur til Obs for å kjøpe en ny. Den er gigantisk, men det får så være. Pinnekjøtt klarer vi å få laget i den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 22:45   #699
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Krumkaker er i boks og ferdigstekt skinke står i kjøleskapet, og det store, fine juletreet som Poden og jeg kjøpte i går, er satt opp og pyntet. Så å si all mat og drikke er innskaffet, og mannen har kjøpt nok innpakningspapir til de gavene som gjenstår. Den eneste haken er at både mannen og jeg er enda mer forkjølet enn i går; jeg håper virkelig ikke den utviklingen har tenkt å fortsette.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 11:17   #700
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg steker sandkaker. Det tar litt tid siden jeg av en idiotisk grunn bare kjøpte 6 former.
I dag skal jeg lage grøt til riskremen vi skal ha i morgen, lage kanelstjerner og sjokolademarsipan med barna.
Og så har vi to julegaver og to bursdagsgaver igjen å lage. Men tre av de kan vente til 1. dag. Tror dette skal gå bra.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no