Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-24, 07:37   #841
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Jeg mistenker at hun oppfatter at dette er helt vanlig. For målet hennes var bare å få graden, ikke noen god karakter. Det synes jeg er helt hårreisende fra en som har vært minister for høyere utdanning.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 07:49   #842
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Jeg har en kollega som er sensor på universitetet, og vi har diskutert dette. Han sa at dersom han oppdaget fusk setter de heller ned karakterer fordi dette dispiplinærutvalget er hinsides mye jobb og for store konsekvenser for de som bli dømt.

Jeg driver ofte med koking, dvs starter nye rapporter med en tidligere rapport som utgangspunkt. Og jeg bruker fargelegging for å sikre at all tekst blir behandlet før den sendes videre. Som regel skriver jeg nye avsnitt med inspirasjon i det gamle og deretter sletter jeg den opprinnelige teksten. Hvordan jobber dere andre? Vi hadde en diskusjon på jobben om dette var innenfor eller ikke. Vi landet på at det er det, og ikke bare det, men villet praksis for å være kjappere i å lage nye rapporter.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 07:54   #843
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Borch har jo uttalt det også, at hun tenker at «alle klipper og limer litt».

https://www.khrono.no/sandra-borch-o...-ferdig/855034

Nei. For en skremmende holdning til høyere utdanning. Veldig greit at hun måtte gå av som minister, sjokkerende nok at hun ble det i utganspunktet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 08:14   #844
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

I jobben min skriver vi offentlige rapporter. Ja, vi klipper og limer, men vi oppgir alltid kilden vi henter fra. Det er jo ikke vanskelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 08:36   #845
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Håper du oppdaterer her når du har hatt den samtalen i klassen, Input, for dette synes jeg er interessant.

Ja, enig med de andre som skriver her, men håper du oppdaterer. Spennende!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har lyst å tilføye "og løgnene til Terje Aasland" i trådtittelen, etter å hørt han vitne i tingretten idag. Tror kanskje dommeren ble litt lei av at han vrei seg som en makk i forsøkene på å unngå å svare på spørsmål.

Jeg er veldig enig i at dette er typisk ting som øker politikerforakten (500 dager på å tenke, lizzom ... ) Men dette er jo ikke en personlig feil for å si det slik, det er jo bare "vanlig" politikk (og på en måte verre, men ...)

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg driver ofte med koking, dvs starter nye rapporter med en tidligere rapport som utgangspunkt. Og jeg bruker fargelegging for å sikre at all tekst blir behandlet før den sendes videre. Som regel skriver jeg nye avsnitt med inspirasjon i det gamle og deretter sletter jeg den opprinnelige teksten. Hvordan jobber dere andre? Vi hadde en diskusjon på jobben om dette var innenfor eller ikke. Vi landet på at det er det, og ikke bare det, men villet praksis for å være kjappere i å lage nye rapporter.

Ja, slik skriver jeg også. Men det er jo viktig å være klar over at jeg lager jo rapporter for innholdet sin del, ikke fordi jeg skal utvikle meg.

Mange oppgaver nå er jo også metastudier og da må det nødvendigvis bli en god del klipp og lim. (men med referanser selvsagt)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 09:48   #846
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hun mener jo at alle klipper og limer, så da er vel det slurv. Det triste her er at klipp og lim og plagiat er «uselvstendig kildebruk» på eksamen i norsk for VG3. Jeg synes det er helt hårreisende.

Hårreisende at det ikke blir strengere bedømt på eksamen for VG3?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 10:08   #847
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hårreisende at det ikke blir strengere bedømt på eksamen for VG3?

Hårreisende at hun har gjort dårligere arbeid på sin masteroppgave i jus enn hva som forventes av elever på VG3, antar jeg. Og forsøker å bagatellisere det ved å kalle det "slurv".

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-03-24 kl 10:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 10:15   #848
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hårreisende at det ikke blir strengere bedømt på eksamen for VG3?

Ja. De skal jo være studieforberedte, det er en gigantisk bjørnetjeneste at VGS og høyere utdanning ikke forholder seg likt til dette. Å stjele andres arbeid og utgi det for å være sitt eget bør man være ferdig med lenge før man er 19 år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 10:17   #849
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hårreisende at hun har gjort dårligere arbeid på sin masteroppgave i jus enn hva som forventes av elever på VG3, antar jeg. Og forsøker å bagatellisere det ved å kalle det "slurv".

Nei ved VG3-eksamen ville dette blitt bedømt på samme måte som Borch omtaler sitt eget juks. Slurv, uselvstendighet osv. Og det er dårlig gjort mot elevene på VGS at det ikke blir slått hardere ned på der når det får så store konsekvenser på høyere utdanning. Dette er jo ikke et problem bare på eksamen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 10:17   #850
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei ved VG3-eksamen ville dette blitt bedømt på samme måte som Borch omtaler sitt eget juks. Slurv, uselvstendighet osv. Og det er dårlig gjort mot elevene på VGS at det ikke blir slått hardere ned på der når det får så store konsekvenser på høyere utdanning. Dette er jo ikke et problem bare på eksamen.

Aha, ja, da forstår jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 10:29   #851
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hårreisende at det ikke blir strengere bedømt på eksamen for VG3?

Målet er jo at kandidatene skal stå. Gjennomføringsprosent er alt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 10:30   #852
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Fullfør og bestå!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no