Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg trenger glasur til brownies

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-09, 18:36   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger glasur til brownies

Jeg er fullstendig grønn på bakefronten, men har - thank you Toro - klart å få ut en brownie-kake som er presentabel nok til å servere til gjester i morgen. Men jeg bør vel ha en form for glasur på den?

Så - hvordan lager jeg en god og enkel glasur, som ikke er så ille søt, kanskje - til brownies?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:40   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Jeg bruker ikke glasur på brownies.

Men, hvis man skal ha glasur, er glasuren på bakekakao-pakka den beste!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:40   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Jeg har heller aldri glasur på brownies.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:42   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

250g smør/margarin
1/2 dl kaffe
500 g (vel 8dl) melis
4 ts vaniljesukker
2 ss bakekakao

Smelt smøret, og ha i kaffe og resten. Varmes opp til alt er jevnt. Skal ikke koke.


Mmmmmm, denne glasuren trenger ikke kake, for å si det sånn. :slafse:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:45   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Takk for tips, kokosbolle, men siden både du og Maxi sier dere ikke bruker glasur på brownies tror jeg jammen meg jeg bare skal gi beng i hele glasuren.

(Og det sier vel litt om hvor glad jeg er i å jobbe med kaker og styr. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:46   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Bare dryss litt melis på den og server med is/krem og kanskje bærsaus?

Jeg bruker aldri glasur på brownies.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:48   #7
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Ingen glasur på brownies her heller.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:48   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Og her er den beste glasuren til sjokoladekaker, synes jeg.

100 g smør, temperert
300 melis
1,5 ts vaniljesukker
1,5 ss kakao (eller O`boy)
3 ss sterk kaffe

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:52   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Pleier bare å drysse melis på brownies. Og gjerne servere med is foreks.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 19:01   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

God idé å drysse melis over! Tror ikke jeg har is i huset, men det går kanskje å ha krem ved siden av?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 19:03   #11
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Eller så lager du bringebærdrøm til ( sjå vekk i frå alle tw produkta )

Bringerbærdrøm


Handleliste:
250 g frosne bringebær
2 dl kremfløte
100 g melis
40 g marengs/pikekyss

Knus pikekyss med grønnsaksmoseren.
Blend frosne bringebær og melis i Quick Chef.
Tilsett fløte og knust pikekyss. Blend noen få minutter.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 19:13   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Dryss melisen gjennom en tesil - sånn, om det ikke sa seg selv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 19:42   #13
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Jeg bruker heller ikke glasur på brownies. Men det hender jeg sikter litt melis på, eller lager Brownies i snøen (altså vender dem i melis, mener det var Iset som delte en oppskrift her inne?).

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 20:03   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Hvis jeg føler behov for å pynte brownies, legger jeg en klatt smeltet sjokolade på hver bit, og trykker en valnøtt ned i sjokoladen.

Men som regel gidder jeg ikke. Det er viktigere at maten smaker godt enn at den ser pen ut.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:38   #15
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eller så lager du bringebærdrøm til ( sjå vekk i frå alle tw produkta )

Bringerbærdrøm


Handleliste:
250 g frosne bringebær
2 dl kremfløte
100 g melis
40 g marengs/pikekyss

Knus pikekyss med grønnsaksmoseren.
Blend frosne bringebær og melis i Quick Chef.
Tilsett fløte og knust pikekyss. Blend noen få minutter.

Ååååå, den der er god!! Passer veldig bra til Brownies

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:47   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Jeg drysser også bare melis på, gjennom sil. Det blir altfor søtt med glasur, mener jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:56   #17
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Som apan, bare et tynt lag med siktet melis. Og da kan du lage fin-fine mønster. Klipp feks ut hjerte(r) som du legger på kaka før du drysser. Det melisfrie området du da får blir mønsteret. Lett å imponere!

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 23:45   #18
Susanne
Nybegynner
 
Susanne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
Susanne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Glasur på Brownies ? Aldri hørt om en gang. Jeg strør litt melis over jeg. Men er sikkert godt med glasur også,men vil tro det blir veldig søtt ? Da browniesen er ganske myk inni også

Susanne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 23:53   #19
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Kan jo bare smelte sjokolade å ha over, men helst bare melis.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 22:12   #20
marra8989
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg trenger glasur til brownies

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er fullstendig grønn på bakefronten, men har - thank you Toro - klart å få ut en brownie-kake som er presentabel nok til å servere til gjester i morgen. Men jeg bør vel ha en form for glasur på den?

Så - hvordan lager jeg en god og enkel glasur, som ikke er så ille søt, kanskje - til brownies?

det jeg lurer på er vordan folk som henger her å snakker om kaker?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no