Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-12, 11:00   #21
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Artig at de har giddet å trekke den krakken med samme stoff som gardinene, forresten.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 11:10   #22
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Jeg hadde definitivt droppet gulvet. Dessverre. Men det teppet er jo fargesprakende og flott, så det dekker jo litt?

Jeg hadde vært kjip nok til å male alt det hvite først, og så kose meg med rødfargen/lillafargen etterpå.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 11:12   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

dropp gulvene, kjære du. Gulvmaling er noe herk, den er glatt og blank og må herde en halv evighet for at det skal bli bra. Tørke gjør den ganske fort, men den må jo herde før dere kan bo der. Og så dunster den helt annerledes enn veggmaling slik at du kan ikke ha med deg knøttet når du maler med den malinga. Det er nesten mer lettvint å bytte laminat hvis du er misfornøyd med den.

Kjøp flotte tepper i fargerike farger istedenfor. Eller kanskje en lekematte. Den mikro har er så fargerik at den er stygg, men veldig god.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 11:23   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg hadde definitivt droppet gulvet. Dessverre. Men det teppet er jo fargesprakende og flott, så det dekker jo litt?

Jeg hadde vært kjip nok til å male alt det hvite først, og så kose meg med rødfargen/lillafargen etterpå.

Teppet er ganske stort også, så det gjør jo dét. Var bare perfeksjonismen som kicket inn..

Jeg hadde også malt fargene til slutt, men flyttinga er litt lei for Dropset, så om ikke rødfargen er på plass, risikerer vi katalofe (som er mye verre enn katastrofe, for de av dere som ikke visste det).

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 11:27   #25
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Katalofer skal man unngå, ja.

Jeg kjenner til min store forundring at jeg får litt lyst til å pusse opp, male og sånt, av å lese denne tråden. Mest sannsynlig er det vel et utslag av lite lyst til å gjøre andre ting, tror jeg. Enn så lenge får jeg leve gjennom andre, så nå gleder jeg meg til ferdigbildene dine!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 12:14   #26
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Lykke til, spennende med oppussing.
Men tidsbruk... Vi malte soverommet i påsken, og endte med å bruke lørdag-søndag på hele rommet. Ting tar tid med baby og barn når man pusser opp fikk vi erfare.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 12:28   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Jeg lover ferdigbilder!
Om... noen uker sikkert.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 12:55   #28
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Katalofe må unngås! Da blir det rødt først!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 13:07   #29
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er nesten mer lettvint å bytte laminat hvis du er misfornøyd med den.

Jeg vil si at jeg tror det er mye lettere å bytte laminat, også med baby på slep. Babyen kan være med på innkjøp og mye av jobben, bortsett fra saging av laminatlengdene. Mye smartere å bytte gulvet enn å male det gamle, slitte.

Jeg har malt litt nylig. Brukte en time på taket og halvannen på veggene i et rom på tolv kvadrat. Jeg har ikke pirket noe særlig siden jeg ikke har lagt parkettgulvet ennå, så om jeg sølte litt gjorde det ingenting. Å unngå søl og god maskering er ellers halve jobben. Men å male en vegg gjør du på kort tid, og du får også tatt to strøk på en kveld slik at det blir ferdig. Kjøp inn to ruller, så kan du dedikere en til rødfargen og en til den andre.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 20:56   #30
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Snakket med svogeren min (som er en reser på oppussing) om maling av trappen og soverommet mitt, og sa at jeg vel måtte ta det til slutt og flytte ut noen dager etterpå. Og han sa at nei. Om man brukte vannbasert gulvlakk så tørket det på 1-2-3, så det var null problem. Så det er altså mulig å få det til. Men jeg vet ikke om det fungerer på laminatgulv?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 21:02   #31
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Dersom du berre tek veggane, er dette gjennomførbart. Det ser jo ut som små rom! Gi på!!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 21:52   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Snakket med svogeren min (som er en reser på oppussing) om maling av trappen og soverommet mitt, og sa at jeg vel måtte ta det til slutt og flytte ut noen dager etterpå. Og han sa at nei. Om man brukte vannbasert gulvlakk så tørket det på 1-2-3, så det var null problem. Så det er altså mulig å få det til. Men jeg vet ikke om det fungerer på laminatgulv?

Jeg tør melde meg uenig i dette hvis det er barn i huset, voksne greit nok - de kan tasse på sokkelesten og passe på at de ikke mister ting i gulvet, men før lakken har herdet er den ikke mye sterk har vi erfart her i huset. Vi fikk oss en opplakkeringsaffære for å si det sånn. Og det var den lakken alle påstår er sterkest og tørker fort nok til sånt bruk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 09:16   #33
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Jeg ville malt kortveggen/vindusveggen med fondfargen.
Da ser man også rett på fargen og får meg følelse av at rommet er rødt, og rommet virker større.
Ellers kan jeg tipse om at IKEA har mye å pynte opp med i rødt.


Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 22:39   #34
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Jeg tenker dere er spente på oppdateringer i denne tråden.



Jeg kommer tilbake til dere.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 23:06   #35
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

sanker tips til våre to nye soverom.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 13:51   #36
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tenker dere er spente på oppdateringer i denne tråden.



Jeg kommer tilbake til dere.

Jepp. Blir spennende å se hva farger gjør med et rom.

Er du flyttet innenfor det samme området som du tidligere bodde?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 14:47   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fingjøring av barnerom - ønsker innspill!

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Er du flyttet innenfor det samme området som du tidligere bodde?

Ja Bare nærmere sjøen og byen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no